Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شام غریبان عاشورای امسال در حالی برگزار شد که عزاداران با فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، در غربت و اسارت خاندان عصمت و طهارت(ع) گریستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، امروز عزاداری‌های محرم امسال توسط مردم در سراسر کشور به اوج خود رسید و درد و غم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تمام شیعیان را ماتم زده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها با وجودی که شیوع کرونا سبب شده که مراسم‌های روضه و عزاداری با فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود و یک سوم و یک چهارم ظرفیت هیئت‌ها بیشتر استفاده نشود، اما شور و حال بسیار خاصی در مراسم‌های عزاداری وجود داشت.

اخلاص و ارادت ویژه مردم از یک سو و دعاها و نواهای مردم برای پایان کرونا از سوی دیگر سبب شده بود که حال و هوای بسیار سوزناکی در عزاداری‌های امسال مشاهده شود.

مردم دارالعباده و حسینیه ایران امشب به مانند سایر نقاط کشور به یاد غربت حضرت زینب کبری(س) و مظلومیت امام سجاد(ع) و دیگر خاندان امام حسین(ع) شمع روشن کرده و همراه با شمع خود نیز با اشکان خود سوختند و بر این مصیبت عظیم گریستند.

مراسم شام غریبان اباعبدالله (ع) به صورت خودرویی در شیراز برگزار می‌شود عزاداری روز عاشورا و شام غریبان در دیار علویات تعطیل شدنی نیست‌

اکثریت عزاداران حسینی امشب با وجودی که در فضای باز قرار داشتند ماسک زده و به عزاداری و سوگواری و روشن کردن شمع پرداختند، هر خانواده در گوشه‌ای از محیطی که برای روشن کردن شمع‌ها در نظر گرفته شده بود نشسته و به صورت خانوادگی به عزاداری می‌پرداختند.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شام غریبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری  شهردار فرخ شهر گرفت: مراسم جشنی برای کارگران شهرداری در موزه حیات وحش فرخ شهر برگزار و از کارگران قدردانی شد.
نظری افزود:در این مراسم کارگران با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گفتگو کردند.
وی گفت: در این مراسم مقرر شد برخی مشکلات کارگران از جمله بیمه تکمیلی و طبقه بندی کردن حقوقشان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر