Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@19:04:28 GMT

پسر احمد شاه مسعود: علیه طالبان قیام خواهم کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۹۲۹۶

پسر احمد شاه مسعود: علیه طالبان قیام خواهم کرد

آفتاب‌‌نیوز :

وی در ادامه افزود: ما به احمد شاه مسعود، فرماندهی که تا لحظه آخر عمر خود با طالبان جنگید،درود می‌فرستیم، طالبانی که ما را مورد ظلم قرار داد و مردم افغانستان به خاطر آنها در معرض آزار و اذیت قرار گرفتند.

به گزارش سایت المیادین، مسعود همچنین تصریح کرد: ما خواهان مصالحه و توافق با طالبان نیستیم و تا آخرین لحظه زندگی خود با آنها مبارزه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه مسعود افغانستان را ترک کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود، پسر احمد شاه مسعود با یک هلیکوپتر نظامی به همراه شماری از شخصیت‌ها ازولایت «پنجشیر» در شمال کابل، این کشور را ترک کردند؛ این در حالی است که خود احمد مسعود این خبر را تکذیب کرد و گفت که او افغانستان را ترک نکرده است و مانند پدرش علیه گروه طالبان قیامی به راه خواهد انداخت.

«پنجشیر» افغانستان تنها ولایتی است که طالبان وارد آن نشده است.

در همین راستا، محمد پنجشیر، یکی از فرماندهان مسلح در ولایت پنجشیر تاکید کرد، گروه وی با هر گونه توافق با گروه طالبان مخالفت کرده و علیه طالبان اعلام جنگ کرده است.

امروز طالبان به سمت شرکت کنندگان در راهپیمایی برای حمایت از پرچم ملی افغانستان در ولایت «ننگرهار» شلیک کرد که در نتیجه آن چندین تن کشته وزخمی شدند.

از سوی دیگر امرالله صالح، معاون اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که احمد مسعود طرفداران، تانک‌ها و هواپیماها را در پنجشیر به خاطر مبارزه با طالبان جمع کرده است.

وی از شهروندان افغانستان خواست به مقاومت بپیوندند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: احمد شاه مسعود طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.

این وزارت روز جمعه، ۷ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته است در این نشست بر روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در تورغندی و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

وزارت تجارت طالبان همچنان گفته است که در این نشست بر افزایش صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان از جمله مرمر، آهک و سمنت تاکید صورت گرفت.

انکشاف خط‌آهن افغانستان، تسهیل انتقال نفت و گاز، رفع قرنطینه بر کالاهای صادراتی افغانستان و توسعه روابط بانکی از دیگر محورهای بحث هیأت‌های دو طرف عنوان شده است.

دو طرف همچنان بر سر برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان توافق کرده‌اند.

هیأتی از ترکمنستان به ریاست محمدخان چاقییف، رییس اداره ترانسپورت و ارتباطات کابینه ترکمنستان سه روز پیش به کابل آمد و طی این سفر با مقام‌های مختلف طالبان در کابل دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور