Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@14:59:13 GMT

کالری غذا‌های محرم و صفر را بهتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۹۵۶۴

کالری غذا‌های محرم و صفر را بهتر بشناسید

با کالری مرسوم‌ترین غذا‌های نذری ایام محرم و صفر، آشنا شوید.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت:همه ما دوست داریم در عزاداری‌های ماه محرم شرکت کنیم، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرکت در این مراسم‌ها نگران کننده شده است. امیدواریم در ماه محرم بیشتر مراقب سلامتی خود و عزیزانتان باشید تا ویروس کرونا گریبان‌گیر شما و آن‌ها نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما ایرانی‌ها به علت ارادت خاصی که به امام حسین (ع) و اهل بیت پاک و مطهر ایشان داریم، همیشه به دنبال هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم عزاداری محرم هستیم. در این ماه بزرگ و کوچک، زن و مرد؛ دل‌هایشان را یکی می‌کنند و به یاد امام حسین و برای امام حسین، از دسته‌ها و تعزیه‌خوانی‌ها، تا مجالس روضه و مصیبت خوانی در مساجد. نذری دادن هم که شده رسم همیشگی عزادارن ایرانی را زنده نگه می‌دارند.

خیلی‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رسم نذری را همچنان ادامه می‌دهند. هرچند توصیه‌ی ما این است که نذری‌ها به صورت مواد غذایی خشک باشه، اما اگر تصمیم دارید عطر برنج و خورشت محرم را به راه بندازید، یادتان باشه که تمامی موارد بهداشتی رو رعایت کنید.

برای این که بتوانید با خیال راحت از این غذا‌ها لذت ببرید و نگران رژیمتان نباشید، لیستی از غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که در ماه محرم متداول هست را برایتان تهیه کردیم. این جدول شامل لیستی از غذا‌های محرم مثل شله‌زرد، حلیم و یا عدس پلو و میزان کالری که هرکدام از این غذا‌ها دارند.

در این لیست حتی کالری یک لیوان شیرکاکائو و یا شربت را هم گذاشتیم. اگر مراقب میزان کالری که با خوردن غذا‌های نذری دریافت می‌کنید باشید، هیچ جای نگرانی برای شکستن رژیمتان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: بامیه؛ دارویی شگرف برای بیماران دیابتی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: نذری کالری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نذری کالری غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟

آیا اخبار ناگوار را برای حفظ سلامت روان مان نباید دنبال کنیم؟ بهتر است در انکار به سر ببریم؟ بنظرتان این توصیه‌ها درست است؟ آنهم با توجه به اینکه هر کدام از ما شیوه خودمان را برای به آرامش رسیدن و مواجهه با شرایط سخت داریم.

به گزارش خبرآنلاین، امیر حسین جلالی ندوشن، روانپزشک و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در این باره با تاکید بر اینکه بهتر است از پی گیری کردن اخبار نا معنبر بپرهیزید، می‌افزاید: آنچه ما را آزار می‌دهد و دچار تنش می‌کند، دریافت اطلاعات از کانال‌های مختلف خبری است.

فقط یک یا دو کانال معتبر خبری را دنبال کنید. ما خیلی وقت‌ها در زمان‌های سخت از خودمان غافل می‌شویم؛ داشتن خواب کافی، روتین روزانه، تحرک بدنی و داشتن رژیم غذایی سالم به بهبود شرایط روحی مان کمک می‌کند. بعلاوه بهتر است از انزوا پرهیز کنیم و با تکیه بر استقاده از ظرفیت‌های اجتماعی و انسانی با هدف اینکه همدرد هم باشیم، التیام بیشتری را فراهم می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • باید باز هم از اوسمار حمایت کرد
  • (ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود
  • عکس| شهاب زاهدی از پله بهتر است!
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • (ویدیو) مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟