Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران گفت: تاخیر در معرفی کابینه و ترکیب افراد، گویای این است که فشارهایی است که از جوانب مختلف وجود داشته و سهم‌خواهی‌ها در این چینش اثرگذار بوده است.

آذر منصوری درباره معرفی کابینه سیزدهم از سوی ابراهیم رئیسی گفت: من بعد از انتخابات گفتم اطلاق کابینه فراجناحی و یا حتی کابینه وفاق ملی یک شوخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنیه قدرت یکدست هم گویای این واقعیت است. به این معنی که قبل از اینکه تخصص و تجربه افراد به عنوان معیار و مبنای انتخاب قرارگیرد، نگاه می‌شود که آن فرد به چه جریان سیاسی تعلیق دارد و این سنگ بنایی بود که پس از پیروزی انقلاب گذاشته شد.

قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران خاطرنشان کرد: چه بسا نیروهای متخصص اجرایی که تجربه و سابقه‌شان می‌توانست در اداره کشور به کار گرفته شود، به دلیل آنکه در رژیم گذشته مسئولیت داشتند کنار گذاشته شدند، در حالیکه آن افراد مسئولیت اجرایی داشتند، ایرانی بودند و بعضا هم هیچ تعهدی به رژیم گذشته نداشتند و در صورت به کارگیری می‌شد از تخصص و تجربه آنها برای اداره کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه این رویکرد به رقابت‌های انتخاباتی هم تعمیم داده شد و غالبا هر دولتی که روی کار آمد نیروهای دولت قبل را کنار گذاشت؛ اتفاقا نیروهایی که در بخش‌های اجرایی لزوما بدون وابستگی به جریان‌های سیاسی می‌توانستند در بهبود اقتصاد و تولید و صنعت و بهداشت و غیره با توانمندی‌های خود به موفقیت دولت‌ها هم کمک کنند، این هم یکی از اشکالات شیوه حکمروایی است که باعث حذف نخبگان و متخصصان در حوزه‌های مختلف از چرخه مدیریت کشور شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: چه بسا نیروهایی که اساسا به دلیل همین مشکلات یا از ایران مهاجرت می‌کنند و یا هیچ رغبتی برای پذیرش مسئولیت در سطوح عالی مدیریت ندارند. در هر حال افرادی که توسط آقای رئیسی برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شدند نه نماد کابینه وفاق ملی هستند و نه حاوی پیام تغییراتی که وعده آنها را در تبلیغات انتخاباتی به داده بود.

 

ترکیب افراد پیشنهادی بیشترین شباهت را به دولت‌های نهم و دهم دارد

 

وی با بیان این‌که تاخیر در معرفی کابینه و ترکیب افراد گویای این است که فشارهایی است که از جوانب مختلف وجود داشته و سهم‌خواهی‌ها در این چینش اثرگذار بوده است، اظهار داشت: کشور از انواع مشکلات از وضعیت وخیم کرونا گرفته تا تحریم‌ها و وضعیت آب و اعتراضاتی که هر روز در گوشه‌ای از کشور صدای آن به گوش می‌رسد، رنج می‌برد و دولت جدید باید بتواند با وعده‌هایی که داده است از پس همه آنها بر آید. باید دید برنامه عملیاتی کوتاه‌مدت و بلندمدت این ترکیب برای حل این مشکلات و شکاف‌ها چیست؟ فعلا برای قضاوت زود است. 

منصوری تاکید کرد: البته ترکیب افراد پیشنهادی بیشترین شباهت را به دولت‌های نهم و دهم دارد. اما هنوز برای قضاوت زود است.

وی درباره انتخاب احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور گفت: افرادی که در بخش‌های فرهنگی علمی، سیاسی و امنیتی معرفی شدند، از وزارت کشور گرفته تا ارشاد و علوم و‌ غیره این پیش‌بینی را در مورد دولت سیزدهم محتمل‌تر می‌کنند که رویکرد امنیتی بر رویکرد سیاسی غلبه دارد. 

قائم مقام حزب اتحاد ملت ادامه داد: اما در هر حال باز هم تاکید می‌کنم باید دید در عمل این کابینه قرار است چه نسبتی با شعارها و وعده‌های آقای رئیسی برقرار کند.

وی یادآور شد: آقای رئیسی پیروز یک میدان بی‌رقیب در انتخابات بودند و هم ‌پیش از انتخابات و هم پس از انتخابات موانع پیش رویشان برای عمل به وعده‌ها اساسا قابل مقایسه با دولت روحانی نیست، ما هم منتظریم تا پس از مدتی ببینیم قوا که حالا یکدست شدند، چگونه قرار است با عملکرد خود موجبات رضایت آحاد جامعه ایران را فراهم کنند.

 

اولین آزمون این دولت مدیریت بحران کروناست

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اولین آزمون این دولت مدیریت بحران کروناست که باعث شده روزانه  صدها نفر از هوطنانمان جان خود را از دست بدهند و نهاد سلامت کشور در معرض مخاطره قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از استقرار در مورد تک تک حوزه‌ها می‌توان قضاوت کرد، حجم انتقادها در مناظره‌ها به دولت قبل بیشترین عاملی است که انتظارات را از قوای یکدست دوچندان کرده است و باید بتوانند به این انتظارات پاسخ گویند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود ترکیب دولت سیزدهم مردانه‌ترین ترکیب دولت‌های پس از انقلاب باشد، عنوان کرد: با اینکه تابوی حضور زنان در حاکمیت یکدست شکسته شد و خانم دستجردی البته بعد از بکارگیری به ناموجه‌ترین شکل ممکن برکنار شد، اما ترکیب کاملا مردانه دولت رئیسی نشان داد این دولت هم هیچ باوری به حضور زنان در مقدرات اساسی مملکت ندارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آذر منصوری ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم دولت رئیسی کابینه دولت سیزدهم سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ترکیب افراد دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، محمدرسول خدادادی سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دیگر اعضا مجمع به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

محمدرسول خدادای سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی امروز (چهارشنبه) در حاشیه مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد؛ اظهار داشت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این مجمع سالانه برنامه‌های خود را برای سال ۱۴۰۳ مطرح کرد و با اخذ رأی از سوی اعضا این مجمع به تصویب آن‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیش روی فدراسیون در سال ۱۴۰۳ شامل برگزاری اولین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اعزام و شرکت دانشجویان ورزشکار در بازی‌های جهانی و مسابقات آسیایی، برگزاری اردوهای آمادگی دانشجویان کشور برای شرکت در سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان، برگزاری لیگ‌های دانشجویی و برخی فعالیت‌های دیگر است.

خدادادی با اشاره به اینکه سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان به میزبانی کشور آلمان برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مصمم است تا در رشته‌هایی که دانشجویان ما حرفی برای گفتن دارند، بتواند شرایط را مهیا سازد.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان ساخت: لیگ‌های دانشجویی سال گذشته در ۳ رشته ورزشی برگزار شد. در سال جاری قصد داریم تعداد آن‌ها را با افزایش ۷ لیگ دیگر گسترش دهیم.

داداش‌پور: خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش با المپیاد ورزش‌های فناورانه

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان نیز با بیان اینکه مجمع محفلی برای ارائه دیدگاه‌های متفاوت است و هر کدام از اعضا می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند؛ گفت: سازمان امور دانشجویان به حوزه ورزش توجه ویژه دارد و همواره به اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کمک کرده است تا بتواند شرایط بهتری را برای دانشجویان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ورزش دانشگاهی رخ دهد، اظهار کرد: ما باید بتوانیم به ورزش دختران در دانشگاه‌های کشور توجه بیشتری داشته باشیم زیرا معتقدیم فارغ از جنسیت همه نیاز به ورزش دارند و دختران سرزمین ما به دلیل توانمندی‌هایی که در عرصه‌های مختلف دارند، استحقاق این توجه ویژه را دارند.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه سعی کردیم لیگ دانشگاهی را فعال کنیم زیرا لیگ پیش از این در فضای کشور وجود داشت اما در فضای دانشگاه تقریباً وجود نداشت، تصریح کرد: سال گذشته ۳ لیگ دانشگاهی را فعال کردیم و امسال ۷ لیگ دیگر را فعال خواهیم ساخت این به معنای توجه بیشتر به حوزه لیگ‌های دانشگاهی است.

وی ادامه داد: بنده معتقد هستم به هر میزان به لیگ‌های دانش‌آموزی و دانشجویی توجه داشته باشیم، بنیان‌های ورزش در کل کشور تقویت خواهد شد. ورزش قهرمانی و همگانی را برگزار و المپیاد ورزش‌های بومی و محلی را احیا خواهیم کرد تا بخشی از ورزش‌های بومی محلی خود را در چهارچوب اهداف ملی قرار دهیم.

داداش‌پور با اشاره به اینکه المپیاد جدیدی را با عنوان المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی راه‌اندازی کردیم، یادآور شد: این المپیاد در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

وی افزود: فناوری در حوزه ورزش مغفول مانده است. توجه ما این است تا به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم. بر اساس آمار ۳۴ میلیون نفر از افراد جامعه به بازی‌های دیجیتال می‌پردازند و این نشان می‌دهد که ما از حوزه فناوری در این بخش غفلت کرده‌ایم. بنابراین برگزاری این المپیاد فرصت بی نظیری است تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز با بیان اینکه مشارکت بانوان از کلیدهای مهم پیشرفت است؛ گفت: دنیا بر موضوع مشارکت خانم‌ها در مسائل تصمیم‌ساز کشور توجه دارد و قوی‌ترین فدراسیون ما از نظر نگاه علمی و توانایی فکری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ورزش به عنوان مهم‌ترین عنصر و ابزار تربیت در جامعه است و از آنجایی که بانوان بخش بزرگی از جامعه هستند بنابراین مشارکت آن‌ها نقش زیادی در توسعه کشورها دارد.

کد خبر 6094248 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد