Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روز‌های کرونایی در خراسان رضوی همچنان سخت و بحرانی در حال سپری شدن است و چشم امید به کاهش تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی‌های ناشی از این ویروس در روز‌های آینده با خروج از موج پنجم شیوع آن دوخته شده است.

متولیان حوزه سلامت می‌گویند: تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی در موج پنجم شیوع کرونا چهار تا نج برابر موج‌های پیشین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی روز‌های هفته‌ای که گذشت، میانگین روزانه تعداد بستری شدگان جدید کرونایی در این استان به ۹۰۰ نفر نیز رسید و در بخش سرپایی تست‌هایی که از مراجعان به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته شد به حدود ۹ هزار تست افزایش یافت.

هم اینک تعداد کل بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی نزدیک به چهار هزار نفر است.

مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد تماس‌های تلفنی با این سامانه افزایش چشمگیری یافته است به‌طوری که روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان با این سامانه تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را دریافت می‌کنند. از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲۷ شهرستان در وضعیت قرمز و قرمز تیره قرار دارند.

با این حال استاندار خراسان رضوی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان با حمایت‌های مالی تولیت آستان قدس رضوی، تمام توان خود را برای فراهم کردن تجهیزات پزشکی به منظور مهار کرونا در استان به کار گرفته اند.

بیشتر بخوانید

بیش از سه هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند

به همین منظور فعالیت قرارگاه عملیاتی کنترل کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف رسیدگی بهتر به وضعیت بیماران کرونایی شبانه روزی شده است.

قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که از یک هفته گذشته در استانداری خراسان رضوی تاسیس شده است، اقدامات مهمی با هدف مدیریت و کنترل کرونا در استان در حال انجام دارد.

بهربرداری از بیمارستان درمان بیماران حاد تنفسی در مشهد به همت نیروی زمینی سپاه، افتتاح بیمارستان ۶۵ تختخوابی صحرایی سپاه، کاهش ۶۲ درصدی پرواز‌های داخلی و کاهش ۸۴ درصدی پرواز‌های خارجی فرودگاه مشهد از جمله اقدامات اخیر است که با پیگیری‌های این قرارگاه به ثمر نشسته است.

ظرفیت بیمارستان‌های مشهد تکمیل است

 حسن خداپرست مدیر بیمارستان قائم (عج) مشهد گفت: در حال حاضر تمامی بخش‌های این بیمارستان به جز زایشگاه و آی سی یو نوزادان درگیر بیماران کرونایی شده است.

او افزود: هم اکنون ۴۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان قائم (عج) بستری هستند که از این تعداد ۱۱۶ بیمار کرونایی در آی سی یو بستری بوده و بیش از ۳۰ نفر در انتظار انتقال به بخش هستند.

مدیر بیمارستان قائم (عج) مشهد ادامه داد: در بخش زایشگاه این بیمارستان مادران باردار پرخطر بستری هستند و در بخش آی سی یو نوزادان نیز ۱۹ نوزاد بیمار بستری است.

خداپرست بیان کرد: آی سی یو نوزادان بیمارستان قائم (عج) بزرگترین بخش مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و امکان جابه‌جایی بیماران از آن جود ندارد.

او از شهروندان خواست در صورت ابتلا به کرونا از مراجعه مستقیم به مراکز درمانی اجتناب نمایند و از خدمات سطح بندی شده که در حال حاضر در تمامی مناطق شهر مشهد در نظر گرفته شده استفاده کنند تا بتوان به شکل مطلوب به بیمارانی که نیاز به بستری دارند خدمات رسانی کرد.

محمد موسوی رئیس بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد هم گفت: روزانه ۶۰ تا ۸۰ بیمار جدید به بیماران بستری شده در این مرکز افزوده می‌شود، از همین رو در تلاش هستیم ساختمان قدیمی بیمارستان را آماده بستری بیماران کنیم.

او افزود: ۲۴۰ بیمار بستری در این مرکز تحت مراقبت درمانی قرار دارند و با توجه به ایجاد مراکز سرپایی تزریق رمدسیویر تعداد بیماران سرپایی در این بیمارستان کاهش یافته است.

رئیس بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد ادامه داد: به زودی بخش‌های جدید آماده پذیرش بیماران می‌شوند و در این راستا ۴۵ تخت جدید برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.

موسوی با اشاره به اینکه با کمک دانشگاه و خیران، بخش‌های جدید فعال می‌شوند بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۰ بیمار نیز در انتظار آی سی یو قرار دارند.

او تصریح کرد: با تجهیزات اهدایی آستان قدس رضوی توانستیم یک بخش آی سی یو را تجهیز کنیم و دومین دستگاه سی تی اسکن را وارد بیمارستان نماییم.

مشهد با افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا روبروست

 غلامرضا زمانی عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: این کلان‌شهر درگیر بحران و شرایط نامطلوب به خاطر افزایش تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا است.

او افزود: هرچه امکانات درمانی مختلف برای بیماران کرونایی ایجاد کنیم در صورتی که راهکاری برای پیشگیری از افزایش تعداد بیماران نداشته باشیم، تلاش‌ها برای مهار کرونا نتیجه‌ای نخواهد داشت.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد  ادامه داد: کنترل شیوع کرونا، بهداشت محور است و نگاه درمان محور به این بیماری کشور را تبدیل به کارخانه تولید بیمار کرده و این شرایط بیمارستان‌ها و ظرفیت درمانی کشور را زمین گیر می‌کند.

زمانی بیان کرد: تاکنون افزون بر ۹۰ درصد هزینه‌های مرتبط با کرونا در کشور در حوزه دارو و تجهیزات و درمان بوده است و بهداشت، انواع قرنطینه، محافظت فردی و گروهی و واکسیناسیون به موقع به حاشیه رانده شده است.

سه هزار و ۸۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند

علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: هم اکنون بیش از سه هزار و ۸۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری و تحت مداوا قرار دارند.

او افزود: ۲ هزار و ۸۸۰ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان بستری هستند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد : تعداد بیماران بدحال بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه خراسان رضوی ۶۴۰ نفر است که ۵۲۰ نفر آنان در مشهد تحت درمان قرار دارند.

انجیدنی بیان کرد: برون رفت از شرایط فعلی با قطع زنجیره انتقال کرونا از طریق پرهیز از تجمع و دورهمی، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی میسر است.

افزایش چشمگیر مبتلایان در ۲ هفته اخیر

شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: در ۲ هفته اخیر تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در این استان به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

او از ۲۴ ساعته شدن فعالیت قرارگاه دانشگاهی عملیاتی مبارزه با کرونا در مشهد خبر داد و افزود: این اقدام با توجه به روند افزایشی تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا و به منظور خدمات رسانی بهتر به بیماران انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طی هفته‌های اخیر اقدامات موثری از جمله افزایش تعداد مراکز ۲۴ ساعته خدمات جامع سلامت ویژه کرونا، افزایش درمانگاه‌های خصوصی به منظور گسترش خدمات سرپایی در سطوح یک و دو، افزایش مراکز سرپایی تزریق رمدسیویر به ۱۵ مرکز و افزایش داروخانه‌های توزیع کننده رمدسیویر به ۲۳ داروخانه و توسعه تخت‌های بیمارستانی به منظور خدمات رسانی به بیماران کرونایی انجام شده است.

بدیعی بیان کرد: بیمارستان شریعتی مشهد هم دوباره برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا فعال شده است.

او تصریح کرد: با همکاری تولیت آستان قدس رضوی تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد خریداری و تحویل داده شده و با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی، دستگاه‌های سی تی اسکن برای بیمارستان‌های قائم (عج) و شهید هاشمی نژاد تامین شده و همچنین تعمیر و تجهیز آمبولانس‌ها و سایر موارد مورد نیاز نیز انجام شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا شیوع ویروس کرونا بیمار کرونایی در بیمارستان کرونایی در بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماران کرونایی بیمارستان قائم تعداد مبتلایان مشهد ادامه مبتلا به کرونا تعداد بیماران افزایش تعداد خدمات رسانی خراسان رضوی بستری هستند قرار دارند آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی اعلام کرد که این شورا برای حمایت از یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد به اجماع رسیده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‎‌ شورای وحدت خراسان رضوی برای حمایت از یکی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو روز پیش با حضور آقایان اخلاقی و معتمدی‌فر (دو نامزد مرحله دوم انتخابات در مشهد) برگزار شد، ما برنامه‌های هر دو را بررسی کردیم و برای حمایت از یک کدام به جمع‌بندی رسیدیم و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات، طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص احتمال اجماع تمام تشکل‌های اصولگرای مشهد بر سر یک نامزد، عنوان کرد: تشکل‌هایی که زیرمجموعه شورای وحدت هستند، برای حمایت از یک نامزد خاص به اجماع رسیده‌اند، اما در مورد سایر تشکل‌ها تا جایی که اطلاع دارم هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نکرده‌اند و هنوز حتی معلوم نیست که آیا می‌خواهند مجددا از نامزد دور نخست خود حمایت کنند یا خیر.

رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس، بیان کرد: در چند وقت اخیر ما یک نمایش بی‌نظیر از اقتدار کشورمان در سطح بین‌الملل را دیدیم. در چنین شرایطی تقویت اقتدار سیاسی در داخل از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود که در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است.

ترقی ادامه داد: مردمی که به اقتدار خارجی کشور ایمان دارند و عملیات چندی قبل نیروهای مسلح در حمله به رژیم صهیونیستی برایشان غرور آفریده، باید در عرصه داخلی هم برای تقویت اقتدار کشور تلاش کنند. در شرایط فعلی و پس از اتفاقات اخیر، مردم امیدوارتر شده‌اند و همین زمینه خوبی خواهد بود برای مشارکت گسترده در انتخابات ۲۱ اردیبهشت تا حداقل همان میزان مشارکت انتخابات اسفندماه مجدداً حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید