Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@12:43:07 GMT

سیلاب در هرمزگان جان ۳ زن را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۰۳۱۸

سیلاب در هرمزگان جان ۳ زن را گرفت

به گزارش «تابناک»، مختار سلحشور عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بانوان (اهل روستاهای گردیوالان و دگنویر در بخش گافر و پارامونت) که ساعت ۱۴ برای عزاداری از روستای خود به روستای دیگری رفته بودند هنگام بازگشت در ساعت ۱۶ در سیلاب گرفتار شده و جان‌شان از دست رفت.

وی ادامه داد: زمانی که این افراد برای عزاداری روستای خود را ترک کرده بودند سیلاب به اندازه‌ای نبوده که مشکلی برای آنان ایجاد کند اما در بازگشت شرایط تغییر کرده بوده و این افراد هنگامی که درحال عبور از رودخانه قرار گرفته در مسیر می‌کنند توسط سیلاب برده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های این سه نفر، اضافه کرد: یکی از این‌ بانوان ۷۵ ساله،‌ دیگری ۲۵ ساله بوده و نفر بعد سنی در حدود ۳۰ سال داشته است که اینگونه از دست رفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان خاطرنشان کرد: بستر رودخانه‌ای که این افراد قصد عبور از آن برای رفتن به منزل‌شان داشته‌اند سنگلاخ بوده و در شرایط بارانی با توجه به بارش‌های بالادست و احتمال وقوع سیلاب ناگهانی و یا اضافه شدن آب از بالادست امکان عبور افراد پیاده را ندارد.

سلحشور اضافه کرد: همچنین عبور با خودروهای معمولی مخاطره آمیز بوده و نیاز به خودروهای قوی آن در شرایط مناسب دارد و بهترین کار در این مواقع عبور نکردن از چنین رودخانه‌هایی است چرا که عرض این رودخانه‌ها زیاد بوده و هر لحظه امکان اضافه شدن آب از بالادست وجود دارد.

وی یادآور شد: پیکر این سه بانو از دست رفته پیدا شده است و امیدواریم افراد با جدی گرفتن هشدارهای صادر شده توسط مدیریت بحران استانداری هرمزگان و اداره‌کل هواشناسی نکات ایمنی را در این شرایط آب و هوایی نامساعد رعایت کنند.

معاون اداره‌کل هواشناسی هرمزگان هم گفت: بارندگی امروز از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه تا ۱۶ و ۱۵ دقیقه در بشاگرد ۱۹ و چهار دهم میلی‌متر بوده است و بارندگی این شهرستان در سال زراعی جاری ۱۲۹ و ۹ دهم میلی‌متر بوده است

کیانوش عارفی افزود: هشت میلی‌متر در خمینی‌شهر و ۲۴ میلی‌متر در کرمستان بشاگرد امروز باران باریده است.

شهرستان بشاگرد با ۴۵هزار نفر جمعیت در ۳۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و از جمله مناطق کم برخوردار است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان اشرف غنی عاشورا کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان پرویز کردوانی هرمزگان سیلاب جان باختن محرم افغانستان اشرف غنی عاشورا کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان پرویز کردوانی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اظهار کرد: عملیات بازسازی و تعویض خط لوله انجام و پرسازی و ایمن سازی محل اجرا شد.

وی گفت: پس از اصلاح نشست خیابان و آسفالت مسیر خیابان باز خواهد شد.

کد خبر 6092312

دیگر خبرها

  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم