Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی زینی وند گفت: درباره آن کسانی که با صحنه سازی به دنبال ایجاد تصادف ساختگی هستند کارشناسان ما کاملا توجیه هستند و در خیلی از این موارد افسر پلیس این افراد را شناسایی می‌کنند و پرونده برای آن‌ها تشکیل می‌شود و به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شوند.

به گزارش برنا؛ مصطفی زینی وند رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص امکان جلوگیری از وقوع حادثه رانندگی در هنگام بروز نقص‌های فنی حادث گفت: این امکان وجود دارد که مثلا وسیله نقلیه‌ای که به صورت ناگهانی و حین رانندگی دچار ترکیدگی لاستیک می‌شود شاید به واسطه تبحر راننده کنترل شود و حادثه‌ای روی ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه بحثی تحت عنوان رانندگی تدافعی وجود دارد که با توجه به شرایطی که وجود دارد از جمله وضع خودرو، شرایط روحی و جسمی خود راننده و وضعیت راه لازم است تا راننده با سرعت مطمئنه رانندگی کند. در کنار این مهارت‌هایی هست که باید مورد توجه قرار بگیرد. از جمله اینکه هنگام ترکیدگی ناگهانی لاستیک راننده نباید پایش را روی ترمز بگذارد. در چنین وضعیتی راننده باید با فرمان بازی کند و با مهارتی خاص خودرو را به یک حاشیه امن برساند. در بعضی مواقع هم البته بروز حادثه اجتناب ناپذیر است. حتی ماهرترین رانندگان هم هنگام بروز نقص فنی ناگهانی شاید نتوانند خودرو را کنترل کنند و فرمان پذیری خودرو از دستشان خارج شود. در چنین شرایطی محتمل است که حادثه‌ای برای خودرو رخ بدهد و تصادف اتفاق بیفتد.

او در پاسخ به اینکه نقص فنی چه امکانی برای کلاهبردارانی که دنبال تصادف ساختگی هستند می‌تواند فراهم کند گفت: درباره آن کسانی که با صحنه سازی به دنبال ایجاد تصادف ساختگی هستند کارشناسان ما کاملا توجیه هستند و در خیلی از این مواردی که با ۱۱۰ تماس گرفته می‌شود و افسر پلیس در محل حادثه حاضر می‌شود این افراد را شناسایی می‌کنند و پرونده برای آن‌ها تشکیل می‌شود و به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شوند. اما کلاهبرداران از شگرد‌های متنوعی برای ارتکاب به این کار استفاده می‌کنند. به عنوان مثال راننده خودرویی که دنده عقب گرفته و باعث وقوع تصادف شده در محل حادثه می‌تواند کتمان کند و مدعی شود من دنده عقب نگرفته ام. البته شاید در این مواقع مواردی نظیر چراغ خطر و حالت دست دنده خودرو یا وضعیت مربوط به جهت چرخش لاستیک‌ها بتواند به کارشناس راهنمایی و رانندگی کمک کند تا درباره یک حادثه رانندگی تصمیم درستی را اتخاذ کند.

زینی وند درباره اینکه وجود خودرو‌های فرسوده و فقدان امکان مالی رانندگان برای تعویض این خودرو‌ها چه اثری بر وقوع تصادفات می‌گذارد گفت: اثرگذاری این مساله بر وضع تصادفات را نباید نادیده گرفت. اما این در حوزه اختیارات دولت است که تسهیلات لازم را در اختیار شهروندان بگذارد تا امکان تعویض خودروهایشان را پیدا کنند. در قانون هوای پاک هم این مساله روشن شده که فقط خودرو‌هایی که برگه تاییدیه معاینه فنی را داشته باشند امکان تردد را پیدا می‌کنند. درحال حاضر ملاک عمل همین مساله معاینه فنی است؛ بنابراین همه رانندگان موظف هستند تا به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در این شرایط حتی اگر بحث فرسودگی و از رده خارج شدن خودرو هم به تعویق بیفتد، اما باز رانندگان ملزم هستند تا به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و آزمایش‌ها و ارزیابی‌های لازم را به انجام برسانند. اگر نمره قبولی را دریافت کنند و برگه معاینه فنی برای آن‌ها صادر شود امکان تداوم استفاده از خودرو را خواهند داشت. البته خودروی فرسوده‌ای که به سن فرسودگی رسیده باشد شاید سلامت کافی را داشته باشد. ولی در نهایت خودرویی که به سن فرسودگی می‌رسد استهلاکاتی را در تجهیزات خود دارد و این مساله باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.

منبع: میزان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس راهور بازی خودرو تصادف راهنمایی و رانندگی دولت قانون معاینه فنی ترافیک سلامت پلیس راهور ترفند تصادفات ساختگی کلاهبرداران معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد

سرهنگ غلامعلی همایی گفت: ۱۳۷ سانحه رانندگی روز گذشته به دنبال بارش باران و لغزنده شدن سطع معابر در همدان رخ داد که این آمار در روز ماقبل ۷۰ تصادف بود.

او گفت: ۹ مورد از سوانح رانندگی روز گذشته جرحی و مابقی خسارتی بود همچنین موتورسیکلت و عابر بیشترین سهم را در بروز سوانح رانندگی داشتند و سهم خودرو‌های سواری و باری کمتر بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه سانحه منجر به فوت نداشته ایم گفت: هنگام ابری شدن هوا و بارندگی رانندگان با سرعت کمتری تردد می‌کنند بنابراین احتمال بروز سوانح فوتی کاهش می‌یابد.


سرهنگ همایی گفت: بهترین راه برای پیشگیری از بروز سوانح در زمان بارندگی رعایت فاصله طولی، تردد با سرعت مطمئنه، حرکت منظم در بین خطوط و توجه کامل به مسیر پیش رو است.

او گفت: ۳۰ درصد سوانح خسارتی و جرحی روز گذشته ناشی از رعایت نکردن حق تقدم و ۷۰ درصد به علت بی توجهی راننده به جلو بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • خبرنگار پیشکسوت محلات در سانحه رانندگی جان باخت
  • وقوع حادثه رانندگی در شهر هوره
  • حادثه رانندگی در شهر هوره
  • جان باختن پاکبان مشهدی بر اثر لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی