Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@10:39:12 GMT

چالشی جدید برای محور عبری- عربی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۰۴۵۶

نفتکش‌های ایرانی در راه لبنان است، نفتکش‌هایی که درصدد شکستن تحریم محاصره اقتصادی لبنان هستند، چالشی جدید برای محور عبری- عربی که معادله جدیدی در رویارویی با محور مقاومت است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی روز عاشورا باردیگر معادله‌ای جدید در میدان رویارویی با رژیم صهیونیستی ترسیم کرد و گفت: "نفتکش‌های ایرانی از زمان حرکت، جزئی از خاک لبنان هستند، به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هشدار می‌دهم کسی وارد چالش نشود، چون این امر با عزت ملت ما گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
صهیونیست‌ها این رویکرد حزب‌الله را چالشی جدید پیش روی رژیم صهیونیستی می‌دانند و براین باورند که حزب الله عملا با این موضع‌گیری معادله بازدارندگی را گسترش داده است و چاره‌ای جز رهگیری نفتکش‌های ایرانی را پیش روی این رژیم نگذاشته، باید این موضوع به دقت بررسی شود و این رژیم باید هزینه شعله ور شدن مرز‌های شمالی را در قبال رهگیری کشتی‌های ایرانی حامل سوخت که عازم لبنان هستند به دقت بررسی کند.
دنی سیترینوش محقق اسرائیلی و متخصص در امور خاورمیانه و امنیت ملی رژیم صهیونیستی هم گفت: "نصرالله معادله بازدارندگی میان اسرائیل و حزب الله را گسترش داده که شامل کشتی‌هایی است که به لبنان می‌رسند و هرگونه فعالیت اسرائیل علیه کشتی‌ها با واکنش بسیار شدید حزب الله مواجه خواهد شد و این امر را نقض معادله بازدارندگی می‌داند"
حالا صهیونیست‌ها بعد از شکست در جنگ "شمشیر قدس" در آستانه یک انتخاب راهبردی دیگر قرار گرفته‌اند که سناریو‌های ذیل را پیش روی این رژیم قرار داده است. ۱-صهیونیست‌ها که طی سال‌های اخیر هر از چندگاهی با نقض حریم هوایی لبنان به بهانه هدف قرار دادن کاروان‌های تسلیحات اهدایی ایران به حزب الله به سوریه حمله می‌کردند حالا با انتخابی دشوار مواجه‌اند انتخابی که پیامد‌های آن موجودیت این رژیم را هدف گرفته است نتیجه برای این رژیم یکی است چه به نفتکش‌های ایرانی حمله کند چه آن‌ها را نادیده بگیرد. ۲-صهیونیست‌ها در هنگام فشردن ماشه به روی نفتکش‌های ایرانی مدام ۱۵۰ هزار موشک نقطه زن حزب الله را پیش چشم خود می‌بینند که اهداف راهبردی را در عمق فلسطین اشغالی هدف گرفته است، کابوسی که نمونه کوچکی از آنرا در عملیات" شمشیر قدس" پیش چشم خود دیدند. ۳-رسیدن نفتکش‌های ایرانی به بیروت برای صهیونیست‌ها فقط به مفهوم پر شدن باک خودور‌های لبنانی نیست، بلکه کابوس بزرگتر آن‌ها ورود مهمان‌های ناخوانده ایرانی به لبنان و تجهیز حزب الله به تسلیحات مرگبار ایرانی است. ۴-در شرایط کنونی صهیونیست‌ها چاره‌ای جز برخورد با نفتکش‌های ایرانی ندارند لذا هیچ بعید نیست که با بهره‌گیری از مزدوران خود اقدام به مشتعل کردن فضای ملتهب داخلی لبنان کنند، مصداق‌هایی از این تلاش در روز‌های اخیر مشاهده می‌شود، از انفجار مخازن سوخت در برخی مناطق تا تشدید بحران تامین ارزاق عمومی و یا انتشار شایعاتی مبنی بر استعفای میشل عون و اخباری مبنی بر تحمیل برخی چهره‌ها به کابینه میقاتی برای تحریک اختلافات طایفه‌ای. ۵- صهیونیست‌ها به کمک همپیمانان منطقه‌ای خود تلاش خواهند کرد تا از هر راه ممکن و البته کم هزینه، مانع از رسیدن نفتکش‌های ایرانی به مقصد شوند رویکردی که حاصل آن انفجار اوضاع در لبنان خواهد بود. ۶- فاصله گرفتن نیرو‌های آمریکایی از تیررس موشک‌های نقطه زن ایران طی ماه‌های اخیر از یک سو و تلاش صهیونیست‌ها در علنی سازی روابط خود با برخی از کشور‌های عرب خلیج فارس حاکی از این واقعیت است که صهیونیست‌ها در ماجراجویی جدید خود حساب ویژه‌ای روی همکاری برخی رژیم‌های عربی منطقه باز کرده‌اند و آمریکا در حد امکان دامن خود را از آتش این جنگ دور نگاه خواهند داشت. ۷- در صورت رسیدن نفتکش‌های ایرانی به لبنان تمامی رشته‌های محور عبری-عربی طی یکسال گذشته برای به زانو درآوردن حزب الله را پنبه خواهد کرد و پشتوانه مردمی حزب الله را بیش از گذشته نزد افکار عمومی لبنان تقویت خواهد کرد مردمی که بی‌صبرانه منتظر محقق شدن وعده صادق دیگری از سوی سید حسن نصرالله هستند. ۸- شعله ور شدن جنگ دریایی اصلا به سود رژیم صهیونیستی نیست چراکه حدود ۹۰ درصد واردات و صادرات این رژیم از سوی کشتی‌های تجاری در دریا است لذا این اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به نفتکش ایرانی اقدامی انتحاری است. ۹- الان توپ در زمین صهیونیست‌ها است و باید میان حمله به یک نفتکش بی‌دفاع تجاری و یا پذیرش شکستی دیگر در مواجه با محور مقاومت یکی را انتخاب کند که خود شکستی مضاعف برای این رژیم است، رژیمی که ساعت شنی عمر نامشروع آن لحظات پایانی آنرا نشان می‌دهد زمان به سود جبهه مقاومت در حال طی شدن است و صبر جبهه مقاومت در آستانه به ثمر نشستن است. برچسب ها: حزب الله ، لبنان ، نفتکش ، ایران ، چالش صهیونیست ها

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حزب الله لبنان نفتکش ایران چالش صهیونیست ها نفتکش های ایرانی رژیم صهیونیستی صهیونیست ها حزب الله کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس

به گزارش پایگاه خبری "العهد"، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیرو‌های فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

به دنبال این اقدام صهیونیست‌ها، حزب الله در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی جولان اشغالی شلیک کرد.

همچنین حزب الله لبنان از گیر افتادن کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی در کمین این گروه مقاومت خبر داد.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی