Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطابق با آمار منتشره مرکز آمار ایران، در سال گذشته ۳۱ هزار و ۳۷۹ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله ازدواج کرده‌اند و درحالی این آمار در قیاس با آمار سال ۹۸ بیانگر رشد ۱۰.۵ درصدی ازدواج دختران در این رده سنی است که آمار منتشره تنها معطوف به ازدواج‌های ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور است.

 مطابق با آمار منتشره از سوی مرکز آمار ایران ۲۰ پسر کمتر از ۱۵ سال و یک دختر کمتر از ۱۰ سال طی سال ۹۹ ازدواج کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۹۸ نیز ازدواج ۲۲ پسر کمتر از ۱۵ سال و دو دختر کمتر از ۱۰ سال به ثبت رسیده بود و بنابراین آمار یاد شده در سال ۹۹ تغییر چشم گیری نسبت به سال پیش خود نداشته است.

مطابق با جداول منتشره مرکز آمار ایران، مجموع آمار ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ سال در بهار، تابستان، پاییز و زمستان سال ۹۹ نشان از ازدواج ۳۱ هزار و ۳۷۹ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله در سال ۹۹ دارد که این آمار در قیاس با آمار به ثبت رسیده ازدواج دختران در همین بازه سنی طی سال ۹۸ (تعداد ۲۸ هزار و ۳۷۳ رویداد)، ۱۰.۵ درصد افزایش داشته است.

در واقع نسبت ازدواج‌های ثبت شده کودکان زیر ۱۵ سال در سال ۹۹ به تعداد کل ازدواج‌های ثبت شده در همین سال (۵۵۶ هزار و ۷۳۱ رویداد) حدود پنج درصد است و این به آن معناست که حدود پنج درصد از کل ازدواج های ثبت شده در سال ۹۹ مربوط به ازدواج کودکان زیر ۱۵ سال است.

همچنین مجموع آمارهای فصلی سال ۹۹ بیانگر ازدواج ۱۵۴ هزار و ۲۴۲ دختر ۱۵ تا ۱۹ ساله با رشد حدود شش درصد نسبت به سال ۹۸ و ازدواج ۲۱ هزار و ۲۷۸ پسر ۱۵ تا ۱۹ ساله با رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال ۹۸ است.

--- ---

مطابق با آمار یاد شده، گرچه هیچ رویداد طلاقی برای پسران کمتر از ۱۵ سال و دختران کمتر از ۱۰ سال (سن هنگام طلاق) در سال ۹۸ و ۹۹ به ثبت نرسیده است اما ۷۲۵ رویداد طلاق برای دختران ۱۰ تا ۱۴ سال در سال ۹۹ به ثبت رسیده است.

در این میان طی سال ۹۹، تعداد ۱۳ هزار و ۹۹۱ رویداد طلاق برای دختران ۱۵ تا ۱۹ سال و ۶۸۶ طلاق برای پسران ۱۵ تا ۱۹ ساله نیز به ثبت رسیده است که در قیاس با ۱۴ هزار و ۶۷۲ رویداد طلاق برای دختران در رده سنی یاد شده و ۷۵۰ رویداد طلاق برای پسران ۱۵ تا ۱۹ سال در سال ۹۸ مقداری کاهش داشته است.

همچنین طی سال ۹۹ تعداد ۱۳۴۶ نوزاد از مادران کمتر از ۱۵ سال و پنج نوزاد از پدران کمتر از ۱۵ سال متولد شده‌اند. این آمار نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است چراکه در سال ۹۸ تعداد ۱۳۹۱ نوزاد از مادران زیر ۱۵ سال و ۱۱ نوزاد از پدران کمتر از ۱۵ سال متولد شده بودند.

۶۶ هزار و ۸۸۶ ولادت نیز برای مادران ۱۵ تا ۱۹ سال و ۲۸۸۸ ولادت برای پدران ۱۵ تا ۱۹ سال نیز طی سال ۹۹ به ثبت رسیده است. همین آمار در سال ۹۸ برای مادران ۷۳ هزار و ۶۱۰ ولادت و برای پدران ۳۲۹۰ ولادت جاری ثبت شده، بوده است.

--- ---

 موارد یاد شده مطابق با مجموع آمار فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان ۹۹ مرکز آمار ایران استخراج شده و این در حالی است که هنوز آمار سالیانه (سال ۹۹) منتشر نشده و امکان اختلاف در مجموع آمار های فصلی با آمار سالیانه به دلیل اختلاف در تاریخ گزارش‌گیری و بعضا افزایش آماری که اکنون منتشر شده است، وجود دارد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ازدواج های ثبت شده رویداد طلاق مرکز آمار ایران کمتر از ۱۵ سال ثبت رسیده برای دختران ۱۵ تا ۱۹ سال ۱۰ تا ۱۴ سال نسبت به سال مجموع آمار طی سال ۹۹ سال ۹۹ سال ۹۸ یاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حامد تقدیری در مراسم افتتاحیه رویداد آموزشی و توانمندسازی کنشگران فرهنگی و اجتماعی ویژه دختران حاج قاسم (استان قزوین) که شامگاه شنبه در در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر برگزار شد، اظهار کرد: اکنون که در جنگ اراده‌ها قرار گرفتیم و این نوع جنگ سخت‌ترین نوع جنگ است که به مراتب مواجه شدن و مقابله در این جنگ سخت نیازمند نیروهای مقاوم است که باید فرماندهی میدان‌های سخت را به عهده بگیرند.

رییس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: علت اینکه نام رویداد را دختران حاج قاسم گذاشتند این است که حاج قاسم فرمانده میدان‌های سخت بود و حالا این میدان سخت به شما دختران حاج قاسم واگذار شده است.

وی ادامه داد: مهمترین سرمایه‌های هر کشور نسل نوجوان و جوان آن است چنانچه نسل نوجوان و جوان همواره مورد تاکید امام و رهبر انقلاب قرار گرفته است که علت این تاکید و توجه آن است که نسل جوان نسل اثر گذار جامعه است و حالا شما در این جایگاه مهم و اثرگذار قرار گرفته‌اید.

این مسئول در پایان صحبت‌هایش گفت: باتوجه به اینکه همواره انسان‌های گرانقدر و باارزش همواره در شرایط سخت قرار می‌گیرند امروز شما در این جایگاه قرار گرفته‌اید و دوره دختران حاج قاسم در واقع دوره فرماندهی جهاد تبیین است.

کد خبر 6090291

دیگر خبرها

  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۷ اردیبهشت
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر