Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، لبنان علیه تجاوزهای اسرائیل به حاکمیت این کشور به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

-  یک مقام ناتو امروز -جمعه- گفت که از روز یکشنبه و از زمان تسلط طالبان بر کابل، تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر از فرودگاه بین‌المللی این شهر تخلیه شده‌اند.

-  وزارت خزانه داری آمریکا سه مقام کوبایی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-  رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا با انتقاد از رویکرد رئیس‌جمهوری این کشور در قبال افغانستان، گفت که وی در رایزنی با متحدان واشنگتن پیش از خروج، کوتاهی کرد.

- روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد که شماری از دیپلمات‌های آمریکایی در افغانستان، در ماه جولای طی نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور درباره سقوط بالقوه کابل به وی هشدار داده بودند.

- نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با اعلام این‌که مسأله بازگشت به توافق هسته‌ای چیزی نیست که بتوانیم آن را به طور کامل کنترل کنیم، گفت که سرنوشت برجام با علامت سوال بزرگی رو‌به‌رو است.

- پدافند هوایی سوریه با حمله هوایی رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

- روسای جمهوری روسیه و فرانسه طی تماسی تلفنی درباره آخرین وضعیت توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کردند.

- وزرای خارجه گروه هفت شامگاه پنج‌شنبه از جامعه جهانی خواستند تا در پاسخ خود به بحران در افغانستان متحد عمل کنند.

- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که چنانچه افغانستان با گروه‌های تروریستی، مخصوصا داعش و القاعده، متحد شود، مسکو با کابل همکاری نخواهد کرد.

- رسانه‌ها گزارش دادند که وزیر خارجه افغانستان به امان، پایتخت اردن سفر کند.

-  رئیس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر ایتالیا طی تماسی تلفنی درباره وضعیت افغانستان گفت‌وگو کردند.

-‌ پنتاگون از پرواز یک جنگنده اف-۱۸ آمریکایی بر فراز کابل خبر داد.

- رسانه‌ها گزارش دادند که یکی از رهبران بلندپایه گروه مافیایی «کامورا» در امارات بازداشت شده است.

- وزرای امور خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک اقدامات ایران مبنی بر غنی‌سازی شصت درصدی اورانیوم را محکوم کردند.

- محوطه کتابخانه کنگره آمریکا در پی انتشار گزارش‌ها محوطه کتابخانه کنگره آمریکا در پی انتشار گزارش‌ها درباره احتمال وجود یک وسیله انفجاری تخلیه شددرباره احتمال وجود یک وسیله انفجاری تخلیه شد.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افغانستان رجب طیب اردوغان طالبان اشرف غنی آنتونی بلینکن صندوق بین المللی پول جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند