Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@07:29:34 GMT

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۱۱۸۲

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

شاخص بورس و اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشت با وجود ۲ روز کاری روند روبه رشدی داشت و به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی صعود کرد.

به گزارش مشرق، شاخص بورس و اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشت فقط ۲ روز کاری داشت و که از این دو روز یک روزکاری منفی و یک روزکاری مثبت سپری شد.

شاخص بورس و اوراق بهادار معاملات خود را در کانال یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی آغاز کرد و بعد از طی دو روز کاری با رشد بیش از ۱۶ هزار واحدی کار خود را در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بررسی‌ها نشان می‌دهد شاخص بورس و اوراق بهادار در اولین روز کاری هفته مورخ ۲۳ مرداد کار خود را با روند منفی آغاز کرد و با اُفت بیش از ۳ هزار و ۷۹۷ واحدی به پله یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی رسید.

در این بین شاخص فرابورس، اما مثبت ماند و با رشد بیش از ۹۴ واحدی در پله ۲۱ هزار و ۳۰۶ واحدی قرارگرفت.

بیشتر بخوانید

احراز تخلف در انتصاب رئیس سازمان بورس

شاخص در دومین روز کاری هفته تغییر رویه داد و با رشد بیش از ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحدی به پله یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بازگشت و فرابورس با رشد بیش از ۲۵۰ واحدی در پله ۲۱ هزار و ۵۵۷ واحدی قرارگرفت.

با شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن آمار فوتی‌ها در ابتدای هفته خبر تعطیلی چند روزه و به تبع آن تعطیلی بازار سرمایه به گوش می‌رسید که در همین راستا روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار دراطلاعیه‌ای از تعطیلی بازار سرمایه پیرو تعطیلی سراسری کشور از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ مردادماه سالجاری خبرداد.

براساس این اطلاعیه پیرو مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی سراسری در کشور از دوشنبه ۲۵ مرداد الی شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، بازار سرمایه هم تعطیل خواهد بود.

به این ترتیب هر چهار بورس کشور از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد ماه سال‌جاری تعطیل خواهند بود.

با این تفاسیر اولین روز کاری و معاملات بازار سرمایه روز یک شنبه مورخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان اخبار اقتصادی بازار سرمایه شاخص بورس شاخص بورس و اوراق بهادار بورس و اوراق بهادار رشد بیش بازار سرمایه یک میلیون هزار واحدی روز کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر بورس تهران امروز چهارشنبه فعالیت خود را در حالی آغاز کرد که شاخص کل با کاهش ۲۹۳۸ واحد رو به رو شده و به ۲,۲۶۵,۸۸۸.۲۶ رسید.

همچنین در معاملات صبح گاهی شاخص هموزن نیز با رشد ۴۲ واحدی به عدد ۷۵۰,۸۴۳ رسید.

هم اکنون نمادهای فملی، کچاد، کگل، فولاد و شستا بیشترین تاثیر را در شاخص داشته و نمادهای کاما، شستا و ذوب جزو پر تراکنش ترین نمادهای حال حاضر در بورس تهران هستند.

کد خبر 6093866 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی