Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری چهارشنبه گذشته (۲۰ مرداد) فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. اهالی فرهنگ و فعالان شاخه‌های مختلف هنری از سینما و تئاتر گرفته تا هنرهای تجسمی با توجه به مسائل و مشکلات متعدد نه‌فقط طی یک سال و نیم گذشته و به دلیل همه‌گیری کرونا بلکه در سال‌های قبل‌تر نیز، منتظر راهکارهای کارگشا توسط وزرای مرتبط با این حوزه‌ها از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نام محمدمهدی اسماعیلی (متولد ۱۳۵۴) و از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فهرست ارائه‌شده دیده می‌شود. وی عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران است و سوابق کاری متعددی در سازمان صدا و سیما، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و آستان قدس دارد.

غلامعلی حداد عادل چهره شناخته‌شده‌ای در امور سیاسی و و البته در زمینه‌های فرهنگی و مدیریت‌های نهادهای مختلف در آستانه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مورد اولویت‌های فرهنگی دولت آتی و بعضی اختلاف‌نظرها در مورد موضوعات فرهنگی به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: اظهار نظر در مورد برنامه‌های فرهنگی دولت سیزدهم زود است. دولتی که چند روز بیشتر از رسمیت یافتنش نگذشته و به‌تازگی وزرای خود را معرفی کرده است. نمی توان از او انتظار داشت و پرسید برای رفع مشکلات فرهنگی چه می‌خواهد بکند.

حداد عادل ادامه داد: باید چند هفته‌ای صبر کرد تا وزرای فرهنگی مشخص شوند، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را اعلام کنند و ببینیم رویکرد آنها به مسائل فرهنگی چیست و با آنها وارد گفت وگو شویم و به رفع مشکلات کمک کنیم.

رئیس بنیاد دائره المعارف اسلامی تاکید کرد: ولی امیدوارم در دولت سیزدهم توجه به امور فرهنگی به معنای وسیع کلمه بیشتر از گذشته باشد. چون در هشت سال گذشته یکی از گله‌مندی‌های اهل فرهنگ و اهل علم به معنای استادان دانشگاه‌ها و معلمان و نویسندگان و پژوهشگران و هنرمندان این بود که دولت توجه کافی به آنها نمی‌کرد و حتی آن دسته از اهالی فرهنگ که به رئیس جمهوری گذشته رای داده بودند از این بی‌توجهی به‌شدت ناراحت بودند و این یک باور عمومی بود. من احتمال می‌دهم در دولت آیت الله (سیدابراهیم) رئیسی این بی‌توجهی جبران شود. 

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی غلامعلی حداد عادل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نویسنده میراث فرهنگی ترجمه کتاب پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی غلامعلی حداد عادل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی غلامعلی حداد عادل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نویسنده میراث فرهنگی ترجمه کتاب دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست همسایگی دولت سیزدهم

«جمهوری اسلامی ایران، کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند»؛ این شاید مهم‌ترین بخش از اولین سخنرانی رئیس‌جمهور است که ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در مراسم تحلیف با حضور مهمانان خارجی و داخلی در مجلس شورای اسلامی اعلام شد و بررسی عملکرد بیش از ۲ سال و ۷ ماهه دولت سیزدهم نشان می‌دهد به این گزاره پایبند بودند و در مسیر تقویت و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه حرکت کردند و «مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی، ارتقا روابط با کشورهای همسایه» بوده است و «خواهان عزت و اعتلای آنها» بوده‌اند.

خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی به بررسی روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه طی یک‌سال گذشته پرداخته است.

کد خبر 6097420 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسید
  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک میلیون شغل عمل کرده است
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک ملیون شغل عمل کرده است
  • واگذاری زمین به ۷۰ هزار مشمول جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در کشور
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد
  • عقب ماندگی نهضت ملی مسکن درکرمان با ظرفیت صنعت ومعدن جبران شود
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • رئیسی: در غرب شاهد تقابل شرافت و شرارت هستیم