Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزاری خارجه گروه هفت بر اساس یک بیانیه وزیر خارجه انگلیس، از جامعه بین المللی خواستند در پاسخ به بحران در افغانستان و جلوگیری از تشدید آن متحد شوند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جنبش طالبان در حالی چند روز پیش کنترل کامل افغانستان را به دست آورد که این تحول هزاران غیرنظامی و همپیمان ارتش افغانستان را به فرار از این کشور برای حفظ امنیتشان واداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای بعد از یک نشست وزرای خارجه گروه هفت اظهار کرد: وزرای گروه هفت از جامعه بین المللی می‌خواهند که با یک ماموریت مشترک برای جلوگیری از تشدید بحران در افغانستان متحد شوند.

انگلیس در حال حاضر ریاست دوره‌ای گروه هفت که همچنین شامل آمریکا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و کانادا می‌شود را بر عهده دارد.

در بیانیه مذکور آمده است: بحران در افغانستان نیازمند یک پاسخ بین المللی شامل تعامل فشرده بر سر مسائل حیاتی پیش روی افغانستان و منطقه و با افغان‌هایی که بیشترین تاثیر را پذیرفته‌اند، طرفهای جنگ، شورای امنیت سازمان ملل، گروه ۲۰، اهداکننده‌های بین المللی و همسایگان منطقه‌ای افغانستان است.

انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد، کمک‌های انسان دوستانه و مرتبط با توسعه به افغانستان را دو برابر کرده و به ۲۸۶ میلیون پوند (۳۹۰ میلیون دلار) برای سال جاری میلادی می رساند.

کارن پی یرس، سفیر انگلیس در آمریکا اظهار کرد انگلیس خواستار استفاده از نشست چند روز دیگر رهبران گروه هفت است برای آن که بر سر "چگونگی حفظ دستاوردهایی که به دست آورده ایم و جلوگیری از تبدیل شدن آن (افغانستان) به یک زمینه پرورش تروریسم" بررسی کنیم.

او در مصاحبه با ان.پی.آر بیان داشت که انگلیس و آمریکا تقریبا ارتباط روزانه با دولت بایدن از زمانی که ناتو با تصمیم برای خارج ساختن نیروها از افغانستان موافقت کرد، داشته‌اند.

او گفت انگلیس امیدوار به هماهنگی با شرکا و همپیمانانش بر سر هر گونه پذیرش یک دولت جدید افغانستان است "تا همه ما بر اساس یک مبنای یکسان عمل کرده و نسبت به اولویتی که می خواهیم به مقابله با تروریسم، به حقوق بشر، به ثبات منطقه ای و به مسائل انسانی بدهیم همگی تفاهم داشته باشیم."

دومینیک راب اواخر پنجشنبه اعلام داشت که انگلیس و ترکیه در افغانستان به منظور تضمین تداوم ایمن خارج سازی ها با یکدیگر همکاری دارند. او از ترکیه از بابت تعهدش به حراست از فرودگاه کابل به همراه سربازان انگلیسی تشکر کرد.

وانگ یی وزیر خارجه چین نیز در تماسی تلفنی به دومینیک راب گفت که جهان باید افغانستان را در حالی که به سمت داشتن یک دولت جدید می رود هدایت و حمایت کند به جای آن فشار بیشتری به آن وارد کند.
/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بین المللی گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی