Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:14:02 GMT

نهضت عاشورا منبع عظیمی از ادبیات مقاومت است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۱۳۵۸

نهضت عاشورا منبع عظیمی از ادبیات مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در مراسم عزای امام حسین (ع) اظهار کرد: نهضت عاشورا به عنوان یک  منبع و معدن عظیم از ادبیات مقاومت به معنی عام و ایستادگی در برابر دشمن به معنای خاص بوده که می‌توان آن را استخراج و به مردم پمپاژ کرد.

وی تصریح کرد: پیوند عمیق باطنی با امام حسین (ع) و ایام سوگواری آن حضرت ذخیره بزرگ الهی بوده که هر ساله در این ایام افرادی تحت تاثیر این ذخیره باطنی عالم قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: ما ملت انقلابی باید با این ایام پیوند برقرار کرده تا جامعه ما در مسیر جامعه دینی و اسلامی قرار گرفته و کار بزرگ فرهنگی که سبب تحول در جامعه خواهد شد، ایجاد شود.

وی ادامه داد: قیام و نهضت امام حسین (ع) در طول تاریخ زنده نگه داشته شده و ملت مسلمان ایران در این سال‌ها نشان دادند که این نهضت را احیا و زنده نگه خواهند داشت تا راهروان آن حضرت در جامعه ما رشد و پرورش یابند.

ترابی با اشاره به شیوع کرونا در استان و شهرستان گفت: با توجه به موقعیت ویژه کشور، استان و شهرستان باید فرمایشات رهبری مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری اولویت ما باشد.

وی بیان کرد: همه عزاداران حسینی باید دستورالعمل‌های ستاد ملی و شهرستانی مبارزه با کرونا را بدون چون و چرا اجرا کنند و ما هم به عنوان خدمتگزاران مردم این دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس ابراز کرد: خوشبختانه در شهرستان موردی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری گزارش نشده و مردم عزیز در کنار عزاداری‌های خود به حفظ سلامت خانواده‌ها و همشهریان خود احترام گذاشته و عمل می‌کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت مردم ، عمل به مصوبات ستاد ملی و شهرستانی مبارزه با کرونا و همچنین کمک به کادر درمان امسال هرگونه دسته‌روی و سینه‌ز‌نی در روز عاشورا به سمت امامزاده یحیی بن زید (ع) ممنوع بوده و برگزار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری حسینی با ظرفیت محدود، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک عزاداران حسینی در محوطه و فضای باز امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد.

صالح محبی گفت: نماز ظهر عاشورا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محوطه امامزاده یحیی بن زید (ع) به امامت امام جمعه برگزار شد مردم عزیز نیز برای رعایت بهداشت سجاده و مهر شخصی خود را همراه آوردند.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: عاشورا مقاومت امام حسین امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

کد خبر 6089998

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد