Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@15:07:12 GMT

اولویت های آموزشی زلفی گل در وزارت علوم

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۱۳۷۲

اولویت های آموزشی زلفی گل در وزارت علوم

وزیر پیشنهادی علوم، تحول در نظام آموزشی رشته‌های مختلف را از اولویت های خود در حوزه آموزش کشور اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

محمدعلی  زلفی گل، وزیر پیشنهادی علوم  تحقیقات و فناوری، در گفت وگو با خبرنگار  گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم درباره برنامه هایش در حوزه آموزش گفت:  تحول در نظام آموزشی رشته‌های مختلف و بازنگری در برخی رشته های دانشگاهی در راستای نیازهای صنعت و جامعه کشور با در نظر داشتن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از جمله برنامه  های من  در وزارت علوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه ویژه به کیفیت محتوای آموزشی از نظر کاربردی بودن برای صنعت و جامعه کشور را از دیگر برنامه های خود دانست و افزود:  تحول  و توسعه در رشته‌های علوم انسانی با توجه به فرهنگ غنی اسلامی-ایرانی و متناسب کردن ظرفیت پذیرش دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی برای رفع نیاز های صنعت و جامعه  کشور را در اولویت قرار می دهم.

زلفی گل با تاکید بر توسعه همکاری های بین المللی با رویکرد تسهیل  و رفع موانع موجود در همکاریهای علمی با جهان اسلام، تبادل استاد و دانشجو و افزایش فرصت های مطالعاتی و استفاده از پتانسیل کشورهای اسلامی و گروه D8 را  برای این وزارت خانه مهم ارزیابی و بر اجرای آن تاکید کرد.

توضیحات وزارت علوم درباره یک خبر

 

وی گفت: تقویت هرم هیئت علمی با توجه به نیازهای موجود و ایجاد زمینه‌های مناسب جهت ارتقاء آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی بر مبنای تولید علم و فناوری (موضوع بند 2-3 نظام پژوهش و فناوری سند دانشگاه اسلامی) را پیگیری خواهم کرد.

وزیر پیشنهادی علوم بستر سازی برای تاسیس رشته های ضروری جدید و محدود کردن رشته های غیر ضرور و ناکارآمد، اصلاح  آیین نامه های آموزشی موجود بر مبنای تقاضای اجتماعی براساس بند 1-7  نظام آموزشی سند دانشگاه اسلامی و  توسعه آموزش پژوهش-محور و پژوهش آموزش-محور را از دیگر اولویت های خود در وزارت علوم برشمرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت علوم وزارت علوم وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه صعود پانصد معلم کوهنورد هشت استان جنوب کشور به قله «بل» در شهرستان اقلید استان فارس، گرامیداشت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: معلمان قله‌های بسیاری همچون قله های؛ علم، عطوفت، مهربانی، نجابت، ایثار و از خود گذشتگی را فتح  و وجودشان را برای دانش آموزان هزینه می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی توجه به سرمایه انسانی بود که پیروزی را ممکن ساخت لذا گردهمایی معلمان حول یک محور باعث تحول در جامعه می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیامبر اسلام در ابتدا برای نیل به هدف تربیت نیروی انسانی، مسجد را بنا کرد لذا اکنون ما هم در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد فضا‌های مختلف آموزشی و تربیتی مطلوب داریم تا تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.
صادق ستاری فرد ادامه داد: گام بعدی پیامبر (ص) ارائه محتوا بود و قرآنی را که از جانب خداوند بر او نازل شد به جامعه معرفی کرد و امروز ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، محتوای خوب ارائه دهیم.
گفت: نظام محاسبه‌ای که پیامبر (ص) انجام دادند همان نظام ارزشیابی امروزی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم، زیرا جهت دهنده همه ارکان تربیتی، نظام ارزشیابی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، پارسال به صراحت از هزینه کردن در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری یاد کردند،  بنابراین ضروری است که سهم بودجه‌ای آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، افزایش یابد.
۵۰۰ معلم کوهنورد از هشت استان اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و فارس صبح امروز به قله «بل» بلندترین قله استان فارس صعود کردند.

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش