Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبری ویکیلیکس سعودی، یک افسر ارشد و بازنشسته سعودی علت واقعی دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای بازداشت سرلشگر ستاد شاهزاده فهد بن ترکی بن عبد العزیز آل سعود، فرمانده سابق ائتلاف عربی ر ا در یمن فاش کرد.

یک سرتیپ بازنشسته که در خبر به نام او اشاره نشده است، در توئیتر نوشت «علت اصلی بازداشت سرلشگر ستاد فهد بن ترکی به خاطر برنامه ریزی برای کودتا علیه بن سلمان یا فساد و سخنانش نیست؛ بلکه علت اصلی بازداشت او مخالفت شاهزاده فهد با حضور نیرو‌های اماراتی در یمن است، زیرا به اعتقادی وی نیرو‌های اماراتی به دنبال اشغال بخش‌هایی از یمن و غارت ثروت‌های طبیعی آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فهد بن ترکی به ولیعهد اطلاع داد اگر حضور امارات در یمن ادامه یابد، باید همه طرف‌های یمنی آشتی کنند. فهد بن ترکی به محمد بن سلمان اطلاع داد که محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی هدفش بازگرداندن «دولت منصور هادی» (دولت مستعفی و فراری) به یمن نیست بلکه دنبال توسعه طلبی در یمن است و او با حوثی‌ها و دیگران مشکلی ندارد.

این سرتیپ بازنشسته افزود: به نظر می‌رسد بن سلمان عقب مانده، این اطلاعات را به محمد بن زائد رسانده است تا به حساب خودش اماراتی‌ها به صراحت از نقش خودشان صحبت کنند، اما بن سلمان عقب مانده علیه فهد بن ترکی کودتا کرد و در عین حال این را فرصتی دید تا همه بدبختی‌های ارتش و شکست هایش را در این جنگ به گردن فهد بن ترکی بیاندازد که فرمانده ائتلاف بود.

 وی ادامه داد: هدف فهد بن ترکی آن بود که اماراتی‌ها - سعودی‌ها یا با هم و به صورت کامل علیه حوثی‌ها باشند و یا آنکه با هم سر میز مذاکرات بنشینند.

این سرتیپ بازنشسته و ارشد سعودی افزود: بن سلمان عقب مانده، این بازی را دیرهنگام فهمید و در مصاحبه‍ای از گفتگو با حوثی‌ها و دیگران سخن گفت.

پایگاه ویکیلیکس سعودی نوشت: به تازگی شایع شده که یک کمیته نظامی برای فهد بن ترکی حکم اعدام با شلیک گلوله صادر کرده است. این کمیته نظامی فهد بن ترکی را که برادر زاده پادشاه عربستان است به اتهام تلاش برای کودتا به منظور برکناری شاه و پسرش یعنی محمد بن سلمان به خیانت متهم کرده است. محمد بن سلمان وزیر دفاع و عملا پادشاه عربستان سعودی است.

محمد بن سلمان سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی دستور بازداشت فهد بن ترکی را به همراه پسرش عبدالعزیز صادر کرد. شاهزاده فهد در سال ۱۹۸۳ میلادی به ارتش سعودی ملحق شد و آموزش‌های عملیات ویژه را در آمریکا و انگلیس دید.

مؤسسه امور خلیج به ده‌ها سند محرمانه سعودی دست یافته است که نشان می‌دهد بیش از یکصد قطعه زمین در ریاض به چهار فرزند فهد بن ترکی اختصاص یافته است. این اسناد درز یافته از وزارت دادگستری عربستان نشان می‌دهد نزدیک به یک کیلومتر مربع از این زمین در سال ۲۰۱۴ میلادی به چهار فرزند فهد بن ترکی داده شده است.

عبیر دختر ملک عبدالله شاه سابق سعودی و همسر فهد بن ترکی قبل از بازداشت همسر و پسرش در اسکاتلند در تبعید به سر می‌برد و گفته می‌شود عبیر میلیارد‌ها دلار در سراسر جهان دارایی دارد. پس از مرگ ملک عبدالله تقریبا همه فرزندان و دخترانش بازداشت شدند و بن سلمان ثروت‌های آن‌ها را با این ادعا که با فساد مبارزه می‌کند، تصاحب کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائتلاف سعودی جنگ یمن امارات متحده عربی محمد بن سلمان محمد بن سلمان فهد بن ترکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی

خبرگزاری برنا بازداشت موعود شمخانی را تأیید کرد.
 
این خبرگزاری نوشت: یک منبع آگاه خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.
 
موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل بازداشت عضو شورای شهر و رییس یکی از ادارات سردشت در آذربایجان غربی شمخانی : هیچ ابهامی در طبیعی بودن فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی وجود ندارد

دیگر خبرها

  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان