Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ "اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین حسینی" عنوان مناسبی برای پویش نذرخون در خراسان جنوبی است که این روزها با حضور مردم نوع‌دوست استان باشکوه درحال برگزاری است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، پویش‌  نذر سرخ با توجه به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به عمر محدود خون و فرآورده های آن مردم نوع دوست استان  برای اهدای خون در روزهای باقیمانده از این پویش یاریگر بیماران نیازمند باشند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی پیش‌ازظهر امروز در حاشیه برگزاری نذرخون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پویش نذرسرخ با توجه به ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی در حال برگزاری است.

ابراهیم میری مقدم با اشاره به کوتاه بودن عمرخون و فرآورده های آن از مردم نوع دوست خراسان جنوبی خواست اهدای خون بعد از تاسوعا و عاشورا به مراکز خون دهی مراجعه کنند تا بتوانیم درطول این مدت خون مورد نیاز مراکز درمانی را تامین کنیم.

وی‌گفت: در شهرستانهای طبس و بیرجند دو مرکز به صورت روزانه و مرکز خونگیری قاین روزهای دوشنبه وپنج شنبه و مرکز فردوس هم روزهای یکشنبه و چهارشنبه پذیرای اهداکنندگان خون می باشد.

 اهدای233 واحد خون روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خراسان جنوبی

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی 293 نفر از مردم استان برای اهدای خون به مراکز خونگیری در شهرستان های بیرجند، طبس و قاین مراجعه کردند و 233 نفر موفق به اهدای خون شدند.

میری مقدم اظهارکرد: در روز تاسوعای سال گذشته 209 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده اند که از این تعداد 177 نفر واجد شرایط اهدای خون بوده اند .

وی اظهار کرد:در روز عاشورای امسال 181 نفر به مراکز اهدای خون طبس، قاین و بیرجند مراجعه کردند که از این تعداد 132 نفر مرد و 12 نفر زن بودند و 144 نفر خون اهدا کردند.

 میری مقدم  بیان کرد: در روز عاشورای سال گذشته نیز 270 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند و 191 نفر واجد شرایط اهدای خون بودند.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی افزود: در مجموع در تاسوعا و عاشورای امسال 293 نفر از مردم استان برای اهدای خون مراجعه کردند که 233 نفر توانستند خون اهدا کنند.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 105 نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند که 97 نفر مرد و 8 نفر زن بوده اند که از این تعداد 89 نفر موفق به اهدای خون شدند.

اصفهانی‌ها برای کمک به تپش قلب‌های حسینی در پویش نذر خون شرکت کردند + فیلمحضور بیش از 1700 اصفهانی برای اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا +تصاویرامروز از آسمان خون می چکد.../ طنین «هل من ناصر ینصرنی» در استان خراسان جنوبی

تکمیل ساختمان مرکز جامع اهدای خون خراسان جنوبی نیازمند 4.5 میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی همچنین گفت: ساختمان جامع اهدای خون استان برای تکمیل  به 4.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

میری مقدم اظهارکرد: درحال حاضر ساختمان جامع اهدای خون پیشرفت 50 درصدی داشته و تاکنون 2 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در مرکز انتقال خون استان 11 تخت برای خونگیری فعال است، خاطر نشان کرد: متاسفانه کمبود تخت و فضای خونگیری در برخی روزها به ویژه ایام تاسوعا و عاشورا  لزوم  آماده شدن هرچه زودتر ساختمان جدید را می طلبد.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی با بیان اینکه این ساختمان در صورت تکمیل شدن 25 تخت به صورت همزمان پذیرای اهداکنندگان خون برای خونگیری می شود گفت: به دلیل نبود اعتبار لازم کار احداث این ساختمان متوقف شده است.

میری مقدم اظهار امیدواری کرد: با توجه به نیاز استان به یک مرکز جامع اهدای خون مجهزتر، هرچه زودتر اعتبار برای ساخت این مجموعه اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه با تکمیل و افتتاح این مرکز توان خونگیری در مرکز استان به بیش از 2 تا 2.5 برابر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تجهیزات و امکانات این مرکز که از اعتبار مورد نیاز بالاتر است توسط سازمان انتقال خون تامین و فراهم شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/250/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی اهدای خون مراجعه خراسان جنوبی برای اهدای خون جامع اهدای خون میلیارد تومان مراجعه کردند میری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید

پانته‌آ رمضانی‌نژاد اظهار داشت:  علی خلیل طهماسبی که به سبب تصادف دچار مرگ مغزی و در بیمارستان لردگان بستری بود، با رضایت خانواده نیکوکار عمل جداسازی اعضا وی صبح امروز انجام شد.

وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این نوجوان لردگانی جداسازی و برای اهدا به بیماران در صف انتظار به شیراز ارسال شد.

بیشتر بخوانید

اولین اهدای عضو چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ همزمان با شب قدر رقم خورد

وی تصریح کرد: این چهارمین عمل اهدای عضو در سالجاری است.

رمضان‌نژاد از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی قدردانی کرد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد