Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:54:12 GMT

تأمین واکسن کرونا اولویت کشور است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۲۰۹۷

تأمین واکسن کرونا اولویت کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی شهریاری بعدازظهر جمعه در بازدید از بیمارستان کلاله اظهارکرد: مقرر شد که دولت از تمام توان خود برای واردات واکسن کرونا استفاده کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در یک سال گذشته این کمیسیون از شرکت‌های تولیدکننده داخلی حمایت کرده تا بتوانند در حجم گسترده واکسن تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: اولویت اصلی کشور ما واکسیناسیون بوده و باید ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند تا بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم.

شهریاری بیان کرد: شرکت‌های تولید کننده واکسن داخلی هم در کنار واردات باید تقویت شوند تا با استفاده از همه روش‌ها مانند برخی از کشورها کل جمعیت را واکسینه کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کرونا در گلستان گفت: اعضای کمیسیون بهداشت به همراهی معاون درمان وزارت بهداشت بازدیدی از بیمارستان‌های استان خواهند داشت و گزارشی در این راستا تهیه می‌شود.

گفت: امیدواریم در دولت جدید مشکلات زیرساختی بیمارستان ها جمع بندی و برطرف شود.

در ادامه رضا آریان پور، دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده مردم شرق گلستان هم گفت: تلاش می‌کنیم با توجه به احتمال بروز پیک‌های جدید و سویه‌های مختلف کرونا زیرساخت‌ها و امکانات درمانی بیشتری را برای مراکز درمانی گلستان مهیا کنیم.

کد خبر 5285014

منبع: مهر

کلیدواژه: کلاله ویروس کرونا حسینعلی شهریاری مجلس شورای اسلامی محرم 1400 ویروس کرونا ماه محرم مراسم عزاداری عاشورا عکس استانها واکسن کرونا محدودیت های کرونایی بوشهر شیوع کرونا تاسوعا و عاشورا رسانه هیئت آمار کرونا هیئت مذهبی کمیسیون بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی