Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج آخوند امان‌گلدی حنفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: قیام امام حسین(ع) بر مبنای معرفت و شناخت الهی بود و در دنیا حماسه‌ای مانند این واقعه چه از نظر قدرت و قوت و چه از نظر عقاید علوم انسانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: افراد متعالی در تاریخ اسلام همه در مکتب و مجلس امام حسین (ع) درس گرفته اند و نورانیت و اثر عمیق و فاخر این نوه رسول الله در زندگی آنها تجلی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روحانی اهل سنت استان گلستان افزود: امام حسین (ع) یک شخصیت فرامرزی و واقعه کربلا یک واقعه جهان شمول است و نمی توان آن را در میان مرزهای یک کشور یا شیعه یا سنی محدود کرد .

وی ادامه داد: امام حسین(ع) شخصیتی متعلق به بشریت است و حقیقت این است که اگر امام حسین (ع) به کربلا نمی رفت، آبرویی برای دین اسلام باقی نمی ماند.

آخوند حنفی تصریح کرد: محبت اهل بیت رسول الله (ص) نزد همه مسلمانان چه سنی و چه شیعه از علائم ایمان و کینه و بغض نسبت به ایشان از نشانه های نفاق به شمار می‌رود و این اعتقادی است که همه مسلمین بر آن متفق هستند و خلاف آن را در هیچ یک از کتاب های اهل سنت یا شیعه نمی توان یافت.

امام جمعه خواجه نفس گمیشان گفت :‌به گواهی اندیشمندان و بزرگان ترکمن ، عزاداری برای سیدالشهدا سابقه ای به درازای تاریخ اسلام دارد.

وی ادامه داد: خواندن نمازهای نافله، دادن صدقه، پختن انواع نان و غذاهای محلی، دعوت از اهالی محله در مراسم ناهار، فرستادن صدقه به مساجد و خواندن دعا و قرآن برای ارواح شهدای کربلا از جمله کارهایی است که اهل سنت در ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا خود را ملزم به انجام آن می‌دانند.

آخوند حنفی با تاکید بر ضرورت انتقال ارزشهای قیام امام حسین(ع) به نسل نوجوان و جوان جامعه اظهارداشت: در شعر بسیاری از شاعران بزرگ ترکمن به ویژه مختومقلی فراغی ارادت مردم اهل سنت به نوادگان پیغمبراکرم (ص) به ویژه امام حسین(ع) بخوبی نشان داده شده و قابل درک است.

از مجموع یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت استان گلستان دست کم نیمی از آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند که در ماه محرم به اشکال مختلف ارادت و دلدادگی خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند.

برچسب‌ها استان گلستان ترکمن ماه محرم عاشورای حسینی اهل سنت گمیشان پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان ترکمن ماه محرم استان گلستان ترکمن ماه محرم عاشورای حسینی اهل سنت گمیشان امام حسین ع اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: برای جلب عنایت حضرت صاحب الزمان (عج) باید ببینیم چه برنامه‌هایی مورد خواست ایشان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟