Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:19:52 GMT

مجلس از اصلاح بودجه بهداشت و درمان استقبال می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۲۲۶۲

مجلس از اصلاح بودجه بهداشت و درمان استقبال می‌کند

به گزارش ایرنا، حسینعلی شهریاری روز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هنوز لایحه‌ای از سوی دولت سیزدهم برای اصلاح برخی مواد بودجه امسال به مجلس نرسید با این حال این نهاد در راستای کمک به بهبود امور بویژه حوزه بهداشت و درمان با دولت همکاری خواهد کرد.

وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت که استفاده از ظرفیت نیکوکاران در کنار کمک و همراهی دولت و مجلس برای عبور از شرایط کرونایی کشور ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری اضافه کرد: بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس نیاز به واحد اورژانس دارد که تلاش می‌شود علاوه بر کمک‌های دولتی از ظرفیت نیکوکاران کشوری، گلستان و این شهرستان برای ساخت ساختمان اورژانس با زیربنای ۷۰۰ مترمربع استفاده شود.

وی با قدردانی از محمد شهرکی از نیکوکاران گنبدکاووس گفت: این نیکوکار از ابتدای شروع کرونا در کشور تا کنون ده‌ها میلیارد تومان برای خرید تجهیزات بهداشتی و پزشکی و  کمک با آسیب دیدگان از این بیماری کمک کرده است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنگونه که به بنده اطلاع دادند، ساخت ساختمان مرکز جامع درمان سرطان، آنژیوگرافی، خرید تجهیزات پزشکی، بهسازی ساختمان بخش آی سی یو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس با ظرفیت ۲۰ تخت و ارسال اقلام بهداشتی و پزشکی به برخی استان‌های کشور از اقدامات انسان‌ دوستانه محمد شهرکی بوده است.

همچنین محمد شهرکی نیکوکار گنبدی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت که کمک به درمان بیماران کرونایی با اهدای تجهیزات پزشکی یا ساخت و بهسازی فضاهای درمانی و دستگیری از افراد آسیب دیده کرونا وظیفه شرعی و انسانی بنده است و این اقدامات را در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک مومنانه انجام دادم.

شهرکی از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا کنون افزون بر ۱۰۰ هزار بسته معیشتی تهیه و به مناسبت‌های مختلف بین نیازمندان توزیع کرده است ضمن اینکه این خیر گنبدی که از سال ۸۲ ریاست شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری این شهرستان را برعهده دارد، در این مدت زمینه آزادی ۶ هزار و ۶۰۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد را فراهم کرده و با جلب رضایت اولیای دم، ۲۸ محکوم به اعدام را هم از چوبه دار رهایی بخشیده است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه که صبح امروز جمعه وارد گلستان شدند در ابتدای سفر یک روزه خود از بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کلاله در شرق این استان دیدن کردند.

 سفر رییس و برخی اعضای کمیسیون بهداشت مجلس با درخواست مجمع نمایندگان گلستان از هیات رییسه این نهاد قانونگذار و به منظور بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان به این خطه شمالی انجام شد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هیات همراه در این سفر در هر حوزه انتخابیه به نمایندگی از یک بیمارستان دیدن می‌کنند و در جمع بندی نهایی مشکلات تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان به ویژه مواردی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با بیماری کرونا مرتبط هست لحاظ می‌شود.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسوولان ملی و استانی پس از بازدید از بیمارستان کلاله، از بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس و حضرت معصومه (س) آزادشهر راهی شهرستان علی آبادکتول شدند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا گنبدکاووس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا گلستان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد