Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد رحمانیان  در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: در بیماستان پیمانیه جهرم در بی‌سابقه‌ترین شرایط کرونایی ۲۷ بیمار درگیری ریوی شدید دارند و جوانترین آنها بیماری۲۶ ساله با درگیری ۹۰ درصدی است.

وی ابراز کرد: وضعیت بالینی بیماران به شدت متغیر است و شرایط را به هیچ عنوان نمی‌توان پیش‌بینی کرد، به طوری که ممکن است ظرف چند ساعت درگیری ریه از ۴۰ به ۸۰ یا ۹۰ درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه از شهرندان صمیمانه می‌خواهیم کمک کنند این روزهای سیاه تمام شود، اظهار کرد: در بی‌سابقه‌ترین آمار، تعداد بیماران کرونایی جهرم امروز به ۳۱۶ نفر رسید که همگی برای نجات از چنگال کرونا نیاز به دارو دارند.

وی با بیان اینکه بازه سنی مبتلایان بستری در پیمانیه، بین ۲۴ تا ۶۹ سال است، ادامه داد: ۶ بیمار ۲۶، ۳۴، ۳۷، ۵۶، ۶۲ و ۶۴ ساله با درگیری ۹۰ درصد، ۴ بیمار ۳۸، ۴۷، ۵۰ و ۶۴ سال با درگیری ۸۰ درصد، ۱۲  بیمار در رده سنی ۴۰ تا ۶۰ سال با درگیری ۷۰ و ۶۰ درصد و  ۱ بیمار ۵۶ ساله نیز با درگیری ۱۰۰ درصد، در حال دریافت درمان‌های موجود هستند.

به گفته وی ابتلا و بستری مادران باردار نیز از  موارد نگران‌کننده دیگری است که در این موج با آن مواجهیم و حتی مادر بیمار با نوزاد ۲۵ روزه مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری است.

دکتر رحمانیان تصریح کرد: نکته قابل تامل و تأسف‌برانگیز آنکه، افراد میان‌سال بستری در پیمانیه اقدامی برای دریافت واکسن نکرده‌اند و جوانان مبتلا هم با توجه به اینکه هنوز در گروه هدف واکسن قرار نگرفته‌اند شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت ننموده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، کمتر دچار عوارض شدید کرونا می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: با نگرانی زیاد می‌گوییم که شرایط جهرم از لحاظ شیوع بیماری بدتر از ۱۰ روز پیش شده است و نگران افزایش آمار مبتلایان و بستری‌ها در روزهای آینده هستیم.

وی ادامه داد: افرادی که در گروه‌های هدف واکسیناسیون قرار دارند و تا کنون اقدامی برای دریافت واکسن نداشته‌اند، هر چه سریع‌تر برای واکسینه شدن به مراکز واکسیناسیون دانشگاه مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: خواهشمندیم در تجمعات حضور پیدا نکنید. تا واکسیناسیون به صورت جمعی صورت نگیرد ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌ها هستیم، در غیر این صورت جهرم شاهد روزهای بسیار بدی خواهد بود.

رحمانیان در خصوص تزریق واکسن در جهرم نیز گفت: شهروندان می‌توانند از امروز برای دریافت دز دوم واکسن برکت مراجعه فرمایند.

وی ادامه داد: شهروندان گرامی برای دریافت دز دوم واکسن برکت می‌توانند به مرکز واکسیناسیون شماره ۲ در  مجتمع امیرالمومنین (ع) سپاه پاسداران واقع در فرهنگ شهر مراجعه فرمایند.

به گفته وی از شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ مرکز واکسیناسیون شماره ۱(جایگاه نماز جمعه) نیز فعالیت خود را مجدداً آغاز خواهد کرد.

رحمانیان  اظهار کرد: همچنین از روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰، سومین مرکز تجمعی واکسیناسیون در جهرم در مجتمع آموزشی آیت الله شب‌زنده دار واقع در خیابان هجرت شمالی آماده خدمت‌رسانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: ساعات کاری این مرکز مانند دیگر مراکز واکسیناسیون در جهرم، صبح ۸ تا ۱۲ و عصر ۵ تا ۸ است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی جهرم بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی جهرم ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی جهرم بهداشت و سلامت رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم برای دریافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در مراسم آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: شهدای علمی نشان دادند که دشمن از پیشرفت علم و فناوری در هراس است. در دوران شیوع بیماری کرونا دانشمندان پزشکی، مهندسی و انسانی کمک کرده تا سلامت جسمی و روحی مردم ایران حفظ شود. 

وی ادامه داد: دنیای مدعی حقوق بشر و آزادی واردات واکسن کرونا را تحریم کرده بودند. 

زلفی گل ادامه داد: افتخار وعده صادق و اقتدار ایران خروجی دانشگاه های کشور است.علم و فناوری جدید فرهنگ تازه ای را خرق خواهد کرد. 

وزیر علوم بیان کرد: استادان سرمایه های نمادین کشور هستند و استادان در هر نقطه ای سبب ارزش بیشتر پیدا کردن آن مناطق خواهد شد. مرجعیت علمی. شاکرد پروری از جمله الویت های وزارت علوم است. 

زلفی گل تاکید کرد: کشورگشایی مشروع از طریق علم و فناوری همچنین تولید دانش است. جامعه فرهیخته دانشگاهی را باید قدر بدانیم و سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری بهترین سرمایه گذاری کشور است.

وزیر علوم افزود: بر اساس ابلاغیه ها ۱۵ درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش و ۵ درصدنیز به امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. 

وی گفت: علامه مطهری با خون خودش رسالت انبیا را تقویت کرد و به ما آموخت که شهدا و استادان بعد از حیات نیز اقدامات سان اثر بخش است.

در ادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در مراسم   جریان مداوم علمی در کشور بسیار درخشان بوده است. 

وی ادامه داد:  اگر بنا بر بروز اتفاقات مورد نظردر کشور هستیم باید به سمت علم و دانش همچنین تکریم استادان علمی حرکت کنیم. 

وی بیان کرد: اگر جریان علمی کشور در کنار دفاعی قرار نمی گرفت،  وعده صادق به خوبی انجام نمی گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات