Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@16:40:40 GMT

چگونه داخل و بیرون زودپز را سفید کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۲۴۵۰

چگونه داخل و بیرون زودپز را سفید کنیم؟

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از دلگرم، چگونه داخل زودپز را سفید کنیم؟ یکی از سوال‌هایی است که ممکن است برای افرادی که با آشپزی سروکار دارند پیش بیاید. ما قصد داریم در این مطلب علاوه بر پاسخ دادن به این سوال، نکاتی را در مورد جلوگیری از سیاه شدن زودپز در اختیار شما قرار می‌دهیم.

چطور بوی سوختگی را از بین ببریم؟ ۸ ترفند ساده برای براق کردن کتری استیل سوخته

روش‌های زیادی برای سفید کردن داخل و بیرون زودپز هست؛ شما می‌توانید با توجه به نوع کثیفی بدنه زودپز و امکانات و موادی که در اختیار دارید، مشغول تمیزکاری شوید و از این روش‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه داخل زود پز را سفید کنیم. روش‌های تمیز کردن زودپز برای انواع زودپز متفاوت است و در ادامه ما بر همین اساس روش‌های تمیز کردن زودپز را برای انواع استیل و روی توضیح می‌دهیم.

۱. تمیز کردن زودپز استیل

بعد از هر بار استفاده سعی کنید که داخل و بیرون این زودپزها را تمیز کنید، چراکه این کار باعث می‌شود عمر ظروف شما افزایش یابد. اول از همه این موضوع مهم را به یاد داشته باشید که اگر زودپز شما برقی است قبل از همه چیز آن را از برق بیرون بکشید.

دوم اینکه در صورتی که غذا به قسمت داخل آنها چسبیده، به‌هیچ‌وجه از سیم ظرفشویی استفاده نکنید و سعی کنید بعد از سرد شدن ظرف با پارچه‌ای تمیز و نمدار جرم‌ها را از بین ببرید.

مراقب باشید زمانی که زودپز شما داغ است آن را درون آب فرو نبرید، چون این موضوع باعث خراب شدن بدنه زودپز شما خواهد شد. بهترین مواد برای تمیز کردن زودپز استیل آب گرم و صابون است.

اما در صورتی که مجبور به استفاده از سایر موارد پاک‌کننده و شوینده شدید باید به یاد داشته باشید که این مواد هیچگاه نباید با زودپز شما به صورت مستقیم تماس پیدا کنند. سفید کردن داخل این زودپزها بسیار ساده است و کافی است ابتدا بگذارید که لکه مورد نظرتان به‌آرامی خیس بخورد و بعد با اسفنج، آب و صابون قسمت مورد نظر خود را تمیز کنید.

در ضمن تمیزکاری قسمت بیرونی این زودپزها نیز بسیار مهم است و در صورتی که به‌درستی انجام نشود، دفعات بعد در زمان استفاده نمی‌تواند حرارت را به صورت یکدست وارد غذا کند.

۲. تمیز کردن زودپز روی

اولین کاری که برای جلوگیری از سیاه شدن داخل این زودپزها می‌توانید انجام دهید این است که در اولین استفاده ظرف را پر از آب کرده و چند قاشق سرکه به آن اضافه کنید، در مرحله بعد زود پز را روی شعله قرار دهید تا آب و سرکه درون آن به مدت چند دقیقه بجوشد؛ این کار باعث می‌شود زودپزی که از جنس روی است هرگز سیاه نشود. در صورتی که شما قبلا این کار را انجام نداده‌اید و الان با مشکل سیاه شدن زودپز مواجه شدید باید با استفاده از آب، صابون و سیم ظرفشویی کثیفی‌های داخل زودپز را از بین ببرید.

ممکن است در مواردی مشاهده کنید که بعد از استفاده از این زودپزها قسمت داخلی آنها سیاه شده است، برای حل این مشکل شما کافی است ظرف خالی را روی شعله ملایم بگذارید تا این سیاهی‌ها بسوزند و به صورت دود از زودپز شما خارج شوند.

البته این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که به‌هیچ‌وجه تا قبل از سرد نشدن زودپز به آن آب نپاشید، چون این کار می‌تواند باعث سوراخ شدن زودپز شود.

دلیل سیاه شدن داخل زودپز چیست؟

زودپز به مرور زمان شروع به تیره شدن می‌کند و اثر لکه‌های آب را به خود می‌گیرد و براقی و درخشندگی روزهای اول خود را از دست می‌دهند.

روشی دیگر برای تمیز کردن داخل زودپز شستن ظروف قبل از براق کردن ظروف استیل باید آن را شسته و تمیز کنید و مطمئن باشید که ظرف از مواد شوینده کاملا پاک شده باشد سپس آنها را خشک کنید حالا روی پارچه‌ای تمیز کمی روغن زیتون بریزید.

یکی دو قطره کافی است به ویژه اگر می‌خواهید ظروف کوچک را برق بیندازید روغن زیتون را روی کل سطح بمالید و مطمئن باشید که روغن تمام سطح را یک لایه بپوشاند. در ضمن برای اینکه روغن به تمام خطوط موجود روی ظرف نفوذ کند با کمک پارچه روغن را با فشار روی تمام سطح بمالید.

این کار را انقدر ادامه دهید تا متوجه تغییراتی در ظاهر ظرف شوید در پایان کار قابلمه پلوپز یا زودپز را مجددا با ماده شوینده تمیز کنید زیرا اگر باقیمانده روغن زیتون باقی بماند به جای براق کردن به مرور آن را تیره‌تر می‌کند.

یکی از بهترین پاک‌کننده‌ها برای زودپز سرکه است؛ مقداری سرکه سفید را به صورت اسپری رو داخل زودپز مورد نظرتان اسپری کنید و با پارچه نرم آن را پاک کنید .بعضی از افراد از آب لیمو برای این کار استفاده می‌کنند که تاثیری مشابه دارد . کافی است این مواد را روی ظرف بریزید و روی آن دستمالی نرم بکشید.

نکاتی مهم در مورد نگهداری از زودپز

نکات مهم نگهداری از زودپز که در این قسمت از مطلب در اختیار شما قرار می‌دهیم کمک می‌کند تا زودپز شما عمر بالاتری داشته باشد و عملکرد مفید خود را در طول زمان از دست ندهد.

حتما به نکاتی که فروشنده در مورد زودپز به شما می‌گوید توجه کنید و در صورتی که سوالی در این خصوص دارید از او بپرسید.

حتما به نکات نوشته شده در دفترچه راهنمای زودپز توجه کنید.

به مواد غذایی که در زودپز می‌ریزید توجه داشته باشید. این نکته مهم را به یاد داشته باشید که مواد غذایی لعاب‌دار و دانه‌های ریز (مانند انواع غلات، ماکارونی یا رشته فرنگی، حبوبات و سیب‌زمینی) را داخل زودپز نریزید، چون ممکن است روزنه‌های خروج فشار را مسدود کنند و باعث بروز اتفاقات بدی شوند.

قبل و بعد از هر بار استفاده حلقه لاستیکی مربوط به آب‌بندی را از محل خود بیرون بیاورید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید و آن را بشویید.

نکته مهم در نگهداری و استفاده از زودپزها، انتخاب و استفاده از زودپزهای استاندارد و با کیفیت است.

اگر زودپز شما کیفیت مورد انتظار را نداشته باشد، با وجود رعایت تمام نکات بالا، خیلی زود خراب خواهد شد.

کد خبر 621571 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن لوازم آشپزی و آشپزخانه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: یاد داشته باشید داخل زودپز تمیز کنید سیاه شدن روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض‌های اوسمار اشتباه هم نبود!

به گزارش ورزش سه، بعد از شکست پرسپولیس در اراک و حذف این تیم از رقابت‌های جام حذفی این نقد به شکلی جدی‌تر به اوسمار مطرح شد که در نیمه دوم این مسابقه هرچه بازیکن موثر در خط میانی و حمله داشت را از زمین بیرون آورد و شرایطی را در تیمش رقم زد که قدرت حفظ و جلو بردن توپ در زمین حریف را نداشته باشد و به همین خاطر بود که هم در پایان نود دقیقه هم 120 دقیقه بازی برده را با تساوي عوض کرد. 
با این وجود نگاهی به تغییرات حین بازی اوسمار نشان می‌دهد در این تغییرات او اشتباه عجیبی هم نداشته و برای تعویض‌هایش دلیل کافی داشته است. 
از بین تعویض‌های پرسپولیس سروش رفیعی اخطار داشت و مثل بازی‌های اخیر در خطر اخراج بود، ترابی نیمه اول با بازوبند کاپیتانی یکی از ضعیف‌ترین بازی‌هایش را ارائه داد و در نیمه دوم هم هیچ حرکت مثبتی نکرد. 

اورونوف هم که بشدت مصدوم خسته بود و باید تعویض می‌شد و خدابنده لو هم نمایش چشمگیری چه در خط جلو چه در نقش هافبک دفاعی ارائه نداد. 
با این حساب تغییرات اوسمار از این حیث که نفرات فوق باید از زمین بیرون می‌آمدند اشتباه نبود اما همان گونه که بادامکی گفت برخی بازیکنان جانشین خوب کار نکردند. 
در بین تعویض‌های اوسمار شاید تنها بازی دادن به احمدی در دقیقه 113 به جای آل کثیر عجیب به نظر می‌رسید.

دیگر خبرها

  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • طارمی با گل و پاس گل بیرون رفت!
  • لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد (فیلم)
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • تعویض‌های اوسمار اشتباه هم نبود!
  • (ویدئو) لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد
  • دُم خروس بیرون زد!