Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:35:56 GMT

فقر وبدبختی دستاورد ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۲۴۸۷

فقر وبدبختی دستاورد ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر اینکه بهترین درس و عبرت از عاشورا تقوا و بی تقوایی است، افزود: هر بلایی که سر انسان می‌آید از بی تقوایی است.

وی با بیان اینکه عزاداری بامعرفت و تقوا سبب رستگاری می‌شود، با گرامیداشت و تسلیت ایام عزای سید و سالار شهیدان افزود: شهدا و اسیران راه عزت در کربلا جانفشانی فراوانی به خرج داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش اسرا در جنگ نرم و تبلیغاتی اشاره و اضافه کرد: اهل بیت (ع) و اسرای کربلا برای حفظ عزت و عظمت اسلام تلاش کردند و ما نیز باید از اسرا و آزادگان میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس نیز تقدیر داشته باشیم زیرا آنان نیز عزت را حفظ کردند.

آیت الله لائینی روایتگری درست از واقعه عاشورا را از دیگر وظایف اسرای کربلا بیان کرد و گفت: دستگاه تبلیغاتی دشمن بسیار عظیم و گسترده عمل می‌کردند و اگر امروز واقعیت واقعه کربلا را می‌دانیم به برکت حرکت اهل بیت (ع) و اسرای کربلا است.

امام جمعه ساری یادآور شد: امروز دستگاه تبلیغاتی دشمن، اسرائیل غاصب را مدافع و مظلوم و ملت فلسطین را مهاجم معرفی می‌کنند و باید نسبت به این تبلیغات هشدار بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) و سالروز دفن اجساد مطهر شهدای کربلا را گرامی داشت و گفت: مسجد بزرگترین امانت خداوند نزد ماست و باید آن را حفظ کنیم.

وی با گلایه از خلوت بودن مساجد به بهانه کرونا و غیره افزود: باید نمازخواندن و اهل مسجد بودن را سرلوحه قرار دهیم زیرا اهل مسجد بودن دارای برکات فراوانی است.

آیت الله لائینی همچنین روز پزشک را گرامی داشت و باتقدیر از زحمات جامعه پزشکی و سلامتی از مسئئولان خواست تا قدردان زحمات پزشکان باشند و عدالت را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به مسئله خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و گفت: آمریکا پس از ۲۰ سال حضور در افغانستان مجبور به خروج از این کشور شد و به تدریج از عراق، سوریه و کل منطقه خلیج فارس باید بیرون روند زیرا این مناطق جای آمریکا نیست.

وی خطاب به آمریکا زده‌ها، گفت: دستاورد ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان رشد مواد مخدر، تخریب هزاران خانه، آواره گی صدها هزار نفر، فقر و بیچارگی است و در داخل کشور برخی دنبال خط سازش با آمریکا هستند و معتقدند بدون آمریکا نمی‌توان کاری پیش برد.

آیت الله لائینی با تاکید براینکه باید آمریکا را بیرون کرد و گفت: باید انقلاب اسلامی، مستضعفان منطقه و جهان را در منطقه بمیرانند و مرگ بر آمریکا سر دهیم.

کد خبر 5285042

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه امام جمعه ساری محرم 1400 ویروس کرونا ماه محرم مراسم عزاداری عاشورا عکس استانها واکسن کرونا محدودیت های کرونایی بوشهر شیوع کرونا تاسوعا و عاشورا رسانه هیئت آمار کرونا هیئت مذهبی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی

معاون خدمات شهری شهردار کربلا با بیان اینکه شاهد رویکرد جدیدی از ارائه خدمات در شهرداری اصفهان از جمله سیستم زمان‌بندی حمل زباله هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم تجربیات موفق شهرداری اصفهان را به‌خوبی به شهردار کربلا انتقال دهیم.

علی یحیی‌عبد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سفر اخیر خود به شهر اصفهان اظهار کرد: با دعوت رسمی شهردار اصفهان به اصفهان آمدیم و در هفته فرهنگی اصفهان با جشنواره پوپک افتخار حضور در نصف جهان را داشتیم.

وی افزود: به دلیل اشتراکات بین شهرداری‌های اصفهان و کربلا و مردم این دو شهر، علاوه بر جشنواره‌ای که در آن حضور داشتیم، با شهردار اصفهان، معاون خدمات شهری شهردار و تیم استانداری دیدار داشتیم که تمام مباحث حول محور اربعین بود و امیدواریم بتوانیم بالاترین سطح انتقال تجربه را از سوی شهرداری اصفهان داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهردار کربلا با اشاره به دیدار با مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، گفت: امیدواریم بتوانیم تجربیات موفق شهرداری اصفهان را به‌خوبی به شهردار کربلا انتقال دهیم؛ البته طبق توافق با شهرداری اصفهان مقرر شد در تأمین ماشین‌آلات تخصصی حمل پسماند، جاروی مکانیزه شست‌وشو و کیسه‌های زباله در ایام اربعین به شهرداری کربلا کمک شود.

یحیی‌عبد با بیان اینکه علاوه بر تأمین ماشین‌آلات تخصصی که از اصفهان وارد شهر کربلا می‌شود، برای تأمین نیروهای فنی نیز از شهرداری اصفهان کمک می‌خواهیم، تصریح کرد: طبق توافق طرفین، شهرداری اصفهان حدود دو تا سه هفته یعنی ۲۰ روز قبل از اربعین و سه روز بعد از اربعین به شهر کربلا خدمات‌دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه احداث باغ‌های بانوان در سطح مناطق شهرداری اصفهان، باغ پرندگان با نگهداری گونه‌های مختلف پرندگان برای ما قابل توجه بود، ادامه داد: نمونه کوچک باغ پرندگان در شهر کربلا وجود دارد، اما در صدد گسترش آن هستیم؛ بعضی ارتباطات بین شهرداری اصفهان و کربلا ویژه است که در ایام اربعین سال‌های قبل نیز این همکاری را دیدیم.

معاون خدمات شهری شهردار کربلا با بیان اینکه مقرر شد در ایام اربعین مکانی در اختیار شهرداری اصفهان برای اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش در شهر کربلا قرار داده شود، گفت: نصب بنرهای جمع‌آوری زباله در محل‌های پرتردد به زبان عربی از دیگر اقداماتی است که مقرر شد در اربعین حسینی انجام شود، البته خدمات شهرداری اصفهان در تمام حوزه‌ها در ایام اربعین قابل وصف نیست.

یحیی‌عبد با بیان اینکه شاهد رویکرد جدیدی از ارائه خدمات در شهرداری اصفهان از جمله سیستم زمان‌بندی حمل زباله هستیم، خاطرنشان کرد: مردم اصفهان فرهنگ بالایی دارند و به مهمان‌نوازی شهرت دارند.

کد خبر 751090

دیگر خبرها

  • پایان یک جادوگر؛ دیوید تیلور رسما خداحافظی کرد!
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • دستاورد بزرگ اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ دانشگاه‌ها امتیاز دادند