Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: به همه استاندار‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ شده است که حق ندارند کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند را تقاضا کنند بلکه باید به صورت برخط کار‌ها را انجام دهند.

به گزارش برنا؛ سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه ظرفیت صدور ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند را در ماه داریم، گفت: از مجموع جمعیت ۶۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون نفر بالای ۱۵ سال، بیش از ۶۱ میلیون نفر مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام دادند و برای بیش از ۵۱ میلیون نفرکارت صادره شده که حدود ۵ میلیون آن، تولید داخل است.

او ادامه داد: در پایان سال ۹۶، مدت زمان انتظار صدور کارت به ۱۵ روز رسیده بود، اما در سال ۹۷ به دلیل تأمین نشدن اعتبار و بدنه کارت از خارج از کشور به تولید داخلی رو آوردیم و در اواخر سال ۹۸ اولین مرحله تولید نهایی انجام شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه قیمت تمام شده کارت، تقریبا ۱.۵ برابر مقداری است که از مردم گرفته می‌شود، تصریح کرد: بودجه‌ای که باید تخصیص داده می‌شد، تخصیص داده نشده است و به صورت هفتگی به دنبال حل مسائل مالی هستیم.

ابوترابی ضمن اشاره به تراشه‌های وارداتی اذعان کرد: هر کسی که در کشور ظرفیت تولید بدنه کارت را داشته باشد ما استقبال می‌کنیم تا مشکل صدور کارت‌ها حل شود.

او با ابراز خوشبختی از اقبال مردم به گرفتن کارت هوشمند پس از ابطال کارت‌های قدیمی خاطرنشان کرد: در چندین بانک کارت هوشمند را کاربردی کردیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ثبت احوال کارت ملی کپی شناسنامه کارت ملی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدرک مورد نیاز را برای دریافت کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومی اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس بخشنامه تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که به امضای داریوش امانی رئیس این سازمان رسیده، مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت هوشمند رانندگی، به مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این بخشنامه و برای آخرین بار،  سوم راهنمایی، سیکل، پایان دوره متوسطه اول و یا معادل آن اعلام شد.

برای اطلاع از جزییات بیشتر بخشنامه زیر را بخوانید.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها