Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به پیش رو بودن هفته دولت، اظهار کرد: روحیه ما آسیب دیده از دولت بی کفایت گذشته است و چشم انتظار روی کار آمدن دولت مؤمن، جوان، با نشاط، کارآمد و انقلابی هستیم تا برای دردهای مزمن جامعه راه علاج پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: دولتی می خواهیم که حرکت خود را بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و توجه عینی و عملی به سیاست‌های اعلامی رهبری که سال‌ها است بر زمین مانده، قرار دهد. گرچه می‌دانیم رئیس‌جمهور وارث آوارها و خرابی های دولت فرسوده گذشته است که در هشت سال فرصت‌سوزی کرد؛ لکن انتظار ملت ما این مطالبه است و منتظر نظر مجلس و عملکرد وزرای پیشنهادی هستیم.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: مطالبه ما از دولت سیزدهم مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، روابط ناسالم اداری، رانت، تغییر و تحول در وضع موجود، به ویژه در وزارتخانه های صمت، نفت و جهاد کشاورزی است. دولت باید جهاد کشاورزی را از معضلات و گرفتاری هایی که جریان مافیای ثروت و قدرت در آن به وجود آورده، تطهیر کنید.

حسینی تأکید کرد: مبادی ذیربط خوب می دانند بسیاری از مشکلات دامداران و کشاورزان که شریان اقتصاد و معیشت مردم هستند، مانند نهاده های دامی را همین موریانه های نفوذی به وجود آوردند. این زالو صفتانی که خون شریان حیات کشاورزان و دامداران را می مکند و سفره مردم را خالی می کنند تا جیب خودشان پُر شود، برای دولت سیزدهم تهدید هستند.

وی اذعان کرد: این ها در اکثر وزارتخانه‌ها و بدنه اجرایی دولت هستند و فکر نکنید به راحتی دست از منافع سرشار خود برمی دارند، بلکه بی واهمه تهدید هم می کنند. از سوی دیگر آقای رئیسی کسی نیست که با فساد که میراث دولت و وزرای قبل است، مماشات کند؛ اما این ها طبق عادت زشت خود از گذشته تاکنون قفل پُست و ریاست و وزارت را با کلید رانت و رابطه باز کرده‌اند.

خطیب جمعه ابرکوه در ادامه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهدای کربلا، ابراز کرد: عاشورا واقعه ای سترگ است که در تاریخ حیات بشر موجی عظیم به وجود آورد و زندگی را برای بشریت هدف دار کرد تا مسلمانان و غیرمسلمانان این آموزه را فرا گیرند. کلاس درس مکتب عاشورا، الفبای زندگی را در پرتو  عزت و سعادت آموزش می‌دهد.

 حسینی «ما ملت امام حسینیم» را رمز ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکای جنایتکار دانست و افزود: جبهه مقاومت، درس آموز مکتب امام حسین (ع) است. زیباترین جلوه صبر، مقاومت و پایداری در راه هدف، عقیده و تحمل مشکلات، در کربلا بود که خوش درخشید و در نتیجه گروهی اندک حماسه شان ماندگار شد.

وی اشاره ای نیز به عبرت های عاشورا داست و گفت: عبرت های عاشورا یعنی آمادگی برای پیشگیری از آنچه که زمینه ساز پیدایش عاشورا و قتل‌عام جبهه حق شد. مانند: کوتاهی مردم از نصرت و یاری حق و ولی امر خود، عهد شکنی بخاطر ترس و دنیا طلبی،  شرکت کردن در جبهه جدال حق با باطل، ترک وظیفه نهی از منکر، فریب خوردن از تبلیغات باطل، جهل عمومی جامعه و بی خبری و بی بصیرتی مردم و در نتیجه مرعوب شدن در برابر سلطه باطل و یافتن روحیه سکوت و سازش.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: ابرکوه عاشورا وزرای انقلابی فساد و رانت دولت سیزدهم استان یزد خبرگزاری فارس نمازجمعه حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه ماکو در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت : دشمنان جمهوری اسلامی با اجرای طرح ابراهیم و کریدورِ آیمک درصدد بودند ایران عزيز را در جبهه   اقتصادی به انزوا بکشانند و مزیتهای نسبی سرزمین ایران را کم اثر کرده، یا از او بگیرند.

حجت  الاسلام هاشمی افزود :  طوفان الاقصی و وعدة صادق باعث شد قصة دالان زنگزور اجرا نشود  و دولت باکو هم فعلا آن را بایگانی کند.

 امام جمعه ماکو گفت : اکنون با این تجربة موفق، قوای سه گانه و همه  دستگاههای دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، بايد يک طوفان الاقصی و وعدة صادق اقتصادی را ایجاد کنند. 

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان ساخت : وعدة صادق نشان داد که منطقِ مقاومت و هجومِ بر دشمن، نه تنها باعث شد تا تنش اقتصادی در کشور کاهش يابد، بلکه به ثباتِ بازار نيز کمک میکند و به خاطرِ امنیت وبازدارندگی که ایجاد ميکند، باعث ميشود تا سرمایه گذاران عزيز، در اين کشور به سرمایه گذاری بیشتر تشویق شوند.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه دولت محترم، بانک مرکزی و وزارتخانه های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کامِ مردم را تلخ کرده است، باید يک نقشة روشن و اقداماتِ نقطه زن بر علیه سوداگرانِ امنیتِ اقتصادیِ ایران تهیه و تدارک ببینند گفت : باید خانه های فساد اقتصادی   در اربیل و اتاقهای سیاه دلار فردایی و تلگرامی را مورد هدف قرار دهند و بدون مماشات، فراز و فرودهای آزاردهندة بازار پول و سرمایه را کاهش دهند. 

  حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نامگذاری سال جدید بنام  سال «جهش توليد و مشارکت مردم»  گفت :   در صورتي مردم در بخش توليد سرمايه گذاري خواهد کرد که دولت محترم زمينه را براي حضور مردم در عرصة توليد فراهم کند.

امام جمعه ماکودر ادامه  با انتقاد از اجرایی نشدن و به اتمام نرسیدن طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو گفت :  از جمله  طرحهاي دولت سابق براي مشارک مردم در جهش توليد، طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو است که از سال 1394 اجرا شد.

وی افزود:  متأسفانه این طرح در شهرستان به خاطر اینکه 90 درصد آن اجرا، و بعد از آن رها شده  و بهره برداران هم  طرح ناقص را از دولت تحویل نگرفتند، و این امر باعث شد بسیاری از وسائل آن نیز به سرقت برود و این طرح هنوز هم به خاطر بیکفایتی برخی مسئولین عقیم مانده است.

وی گفت :  چرا مسئولین استانی و کشوري این طرح را تکمیل نمی نمایند تا بیت المال بیش از این به غارت نرود. 

 امام جمعه ماکو در بخش دیگری از خطبه های نماز به بر گزاری دو برنامه مهم در روز های آینده در ماکو هم اشاره کرد و گفت : در هفته آینده  دو حادثة ميمون و مبارک در شهرستان ماکو اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام هاشمی افزود:  در روز يکشنبه انشاء الله، منطقه آزاد ماکو ميزبان نماينده  محترم ولي فقيه در استان و ائمه  محترم جمعه استان آذربايجان غربي خواهد بود و نشست فصلي ائمه  جمعه استان در منطقه آزاد ماکو تشکيل خواهد شد. 

 امام جمعه ماکو  برگزاري اولين همايش منطقه اي حجاب و عفاف و زيست عفيفانه در شهرستان ماکو را دومین رویداد در این منطقه اعلام کرد و گفت : این برنامه با حضور  مسئولين استاني و شهرستاني و منطقه اي، ائمةمحترم جمعه  استان، نمايندة محترم ولي فقيه در استان، علماء و روحانيون شهرستان، اساتيد و دانشجويان از اقصي نقاط کشور برگزار خواهد شد. 

 امام جمعه ماکو در ادامه با تبریک روز معلم و سالروز شهادت  شهادت استاد فرزانه، آيت الله شهيد مرتضي  به نقش و جایگاه معلم  اشاره کرد و گفت : معلم    انسان را از جهالت به معرفت رهنمون ميسازد .

امام جمعه ماکو به هفته عقیدتی سیاسی در سپاه هم اشاره کرد و افزود: با توجه به اينکه سپاه يک ارگان نظامي، آرماني است، لذا نياز به عقيدتي سياسي در آن بيش از ساير نيروهاي مسلح احساس ميشود.

دیگر خبرها

  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان؛ مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد