Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@01:26:23 GMT

۱۲۱ کامیون سرم وارد کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۲۹۸۲

۱۲۱ کامیون سرم وارد کشور شد

معاون فنی گمرک از ترخیص بدون وقفه ۱۲۱ کامیون حامل سرم به کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۸ محموله واکسن وارداتی، به تعداد ۲۵ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۶۱۰ دوز از کشورهای مختلف مانند چین، ژاپن، روسیه، ایتالیا، کره جنوبی و هند وارد کشور و از پای پرواز ترخیص و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است، اظهارداشت: روز گذشته بیست و یکمین محموله واکسن چینی سینوفارم وارد و در حداقل زمان ممکن بصورت حمل یکسره از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ترخیص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی گمرک در مورد واردات سرم نیز به کشور بیان داشت:‌ در حال حاضر بیش از ۱۲۱ کامیون سرم از کشور ترکیه و از مرز بازرگان وارد شده و با ارائه مجوز ترخیص وزارت بهداشت، بلافاصله بصورت حمل یکسره و شبانه روزی از طریق دو گمرک تهران و فرودگاه امام خمینی (ره) ترخیص شده است که تعداد سرم ترخیص شده از این دو گمرک به بیش از ۴ میلیون عدد سرم می رسد که این سرم ها با نظارت وزارت بهداشت در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور قرار داده شده است.

این مقام مسئول تعداد واکسن وارداتی در خرداد ماه را ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز و در تیرماه ۶ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۰۰ دوز عنوان کرد که این میزان، در مرداد ماه و تاکنون به ۱۲ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۱۰ دوز افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین واردات واکسن در ماه جاری از رشدی معادل  ۱۰۰۰% نسبت به خردادماه و از رشدی معادل ۱۰۰% نسبت به تیرماه برخوردار بوده و نشان می دهد واردات واکسن به کشور در این شرایط بحرانی سرعت قابل توجهی به خود گرفته است.

ارونقی با اشاره به صدور مجوز ترخیص از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حتی در روزهای تعطیل برای واردات کالاهای مقابله با کرونا بیان داشت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار کیلوگرم مواد اولیه داروهای مرتبط با کرونا از جمله رمدسیویر، فاویپیراویر، بتادکس و فاموتیدین ظرف هفته گذشته، بصورت حمل یکسره و از پای پرواز یا از سردخانه های فرودگاه امام خمینی (ره) توسط گمرک ترخیص و در اختیار شرکت های واردکننده قرار گرفته است که جا دارد از همکاری های شبانه روزی سازمان غذا و دارو و شرکت انبارهای عمومی در صدور مجوز ترخیص و اقدامات بعدی آن تشکر شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان واکسن کرونا مهرداد جمال ارونقی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • تنها ۴۹ کامیون در این هفته وارد شمال نوار غزه شدند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی