Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: ۴۲ سال است که در برابر قدرت پوشالی ابرقدرت‌ها مقاومت کرده‌ایم و از برکت نهضت امام خمینی جبهه مقاومت در خارج از مرزها شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ضمن تقدیر از حضور توام با شعور  مردم و هیئات مذهبی در برپایی عزاداری‌های دهه اول محرم   و صدا و سیمای مرکز استان در انعکاس این حضور ، اظهار کرد: مراسم عزاداری امام حسین (ع) معجونی از شور و شعور است، حضور در مراسم‌ها شوری است که باید باشد و در کنار این شور، شعور بیانگر فرهنگ عاشورا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: امروزه باید به درس‌ها و عبرت‌های عاشورا توجه لازم را داشته باشیم. درس ایثار و مقاومت، بصیرت، ولایت مداری و دشمن‌شناسی ، صبر، استقامت ، اخلاص از جمله درس‌هایی است که باید از کربلا بگیریم و این درس‌ها در شب عاشورا نمود بیشتری دارد و اختیار رفتن را به همه می‌دهد اما روز عاشورا کمک می‌خواهد و «هل من ناصر ینصرنی» سر می‌دهد، امروز ما نیاز به عزاداری داریم تا روحمان را به امام حسین و یارانش پیوند بدهیم و در این فضا قرار بگیریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: نیازمند عزتی هستیم که در زیر علم امام حسین(ع) برای ما ایجاد می‌شود و محتاج تجدید حیاتی هستیم که در ایام محرم در ما احیا می‌شود، کسی که پیرو امام حسین باشد در مقابل کفر زیر بار ذلت نمی‌رود و تن به سازش نمی‌دهد.


وی تاکید کرد: افتخار ما این است که شاگرد مکتب کربلا هستیم و رهبر ما شاگرد مکتب کربلاست و در این طوفانی که جهان را فراگرفته ما در امنیت کامل هستیم و ۴۲ سال است که در برابر قدرت پوشالی ابرقدرت‌ها مقاومت کرده‌ایم و از برکت نهضت امام خمینی جبهه مقاومت خارج از مرزها شکل گرفته و سیدحسن نصرالله سید جبهه مقاومت بر پیروی از ولایت فقیه تاکید دارند و چه زیبا می گوید که ما سرباز ولایت فقیه هستیم، ایران هیچ وقت از دوستانش دست برنداشت و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد قوی این ادعا است، ایران کوهی است که می توان به آن تکیه داد برخلاف آمریکا که به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: آمریکا با شاه چه کرد، با صدام و قذافی چه کرد، و امروز با اشرف غنی چه کرد؟ قرآن کریم برای کسانی که به غیر از خدا تکیه می کنند در سوره عنکبوت می فرماید،کسانی که غیر از خدا را به عنوان دوست و ولی خود انتخابات می کنند، مانند عنکبوتی است که برای خود خانه ای ساخته است و ضعیف ترین خانه ها، خانه عنکبوت است.

 کریمی‌تبار تصریح کرد: این قدرت های پوشالی ابرقدرت ها مانند خانه عنکبوت است، وضعیت فعلی افغانستان درس عبرت آموزی  برای کسانی است که دلشان به غرب، آمریکا و اروپا گرده خورده است، این قدرت پوشالی آنها را منفعل کرده است و این درس عبرتی است برای کسانی که  اظهار می کنند از طریق مذاکره با آمریکا بخواهیم مشکلات کشور را حل کنیم.

 وی تاکید کرد::آمریکا ۲۰ سال به بهانه مبارزه با تروریسم  در افغانستان حضور داشت و این کشور را تصرف کرده بود، البته هدف اصلی آنان دستیابی به معادن غنی افغانستان بود، ولی در این ۲۰ سال نفعی به مردم افغانستان به جز ضرر نرسید، ارزش های دینی ملت افغانستان را گرفتند، و کشت تریاک افزایش پیدا کرد و  ارتشی تربیت کردند که در مدت کوتاهی تسلیم طالبان شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: آمریکا در این مدت بیش از دو تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرد،۲۴۱ هزار نفر شهروند افغانستانی را مستقیم کشتند و ارتشی که تربیت کردند در مقابل طالبان دوام نیاورد، اشرف غنی فرار کرد و این بسیار درس آموز است، آمریکایی ها خود و سگهایشان را با هواپیما نجات دادند و اما شهروند افغان از هواپیما سقوط کرد، آمریکایی ها در برابر طالبان نتوانست مقاومت کند و فرار کردند.

کریمی‌ تبار  با اشاره به اینکه این افول ابرقدرتی آمریکاست، تصریح کرد: این نشان دهنده پایمردی و وفاداری آمریکایی ها برای کسانی است که شیفته و فریفته آنها هستند  و سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند، در این دنیای ظالم پرور و مظلوم کش، در هر جای دنیای اگر حیوانی را از هواپیما پایین می‌اندختند رسانه‌های دنیا بسیج می‌شدند و ندای دادخوهی حقوق حیوانات سر می‌دادند اما برای مسلمان افغان، کسی فریاد نمی‌زند.

وی بیان کرد: اینها برای ما عبرت است که به خدا و توانمندی های خودمان تکیه کنیم، لشکر فاطمیون داعش را به زانو درآورد، جمهوری اسلامی حشد الشعبی را در عراق تشکیل داد و آمریکایی ها را وادار به عقب نشینی کرد، باید به عزت و  اقتدار جمهوری اسلامی افتخار کنیم و همانگونه که امام راحل فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند و اسلام ابرقدرت‌ها را برخاک مذلت می‌نشاند.

امام جمعه ایلام با اشاره با سالروز تجلیل از اسرا و مفقودین، گفت: آزادگان، آزادمردانی که در بند دشمن اراده دشمن را تسلیم خود ساختند، این مجاهدین فی سبیل الله در جمهوری اسلامی نباید فراموش شوند، آنها مردان بزرگی هستند که باید قدران آنها باشیم.

وی با اشاره به ۳۱ شهریور روز جهانی مساجد، تصریح کرد:  مسجد خانه خداست، پناهگاه ماست و سنگر است، اگر می خواهیم مشکلات ما حل شود باید به خانه خدا پناه ببریم و  میزانی از وقت خود را به برگزاری نماز جماعت و حضور در مساجد در نظر بگیریم.

کریمی‌تبار  با اشاره به یک مرداد روز پزشک، ابراز کرد: به همه کادر درمان و پزشکان که در ایام کرونا مجاهدت سختی داشتند خسته نباشید عرض می کنیم و قدردان زحمات این عزیران در مبارزه با کرونا هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام آمریکایی ها ابرقدرت ها برای کسانی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد

آفتاب‌‌نیوز :

دو نوع لاستیک نانویی شرکت ویتوریا (Vittoria) به دلیل فرمولاسیون منحصر به فرد و ویژگی‌های جالبی که دارند به شدت مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند. این لاستیک‌ها امکان حرکت سریع‌تر را فراهم کرده و بسیار سبک‌تر از لاستیک‌های معمولی هستند.

به گزارش تارنمای bikeradar، لاستیک‌های Peyote و Mezcal حاوی گرافن بوده و از آنجایی که برای مسابقه طراحی شده‌اند از دوام بالاتری برخودار بوده و چسبندگی بهتری به زمین دارند. این لاستیک‌های نانویی با افزایش عرض ۲٫۴ اینچی در بازار قابل تهیه هستند.

لاستیک‌های جدید دوچرخه کوهستان این شرکت با برند Race Formulation حاوی مواد گرافنی و سیلیس است و از این رو برای استفاده در جاده‌های مرطوب بسیار مناسب هستند.

این لاستیک‌ها دارای بدنه‌ای سیاه یا قهوه‌ای هستند که وزن نوع سیاه ۷۴۰ گرم و نوع قهوه‌ای ۱۰ گرم سبک‌تر است.

شرکت ویتوریا اعلام کرد: رانندگان حرفه‌ای دوچرخه این شرکت در دو فصل گذشته از این لاستیک‌های جدید استفاده کرده‌اند و عنوان قهرمانی جهان در UCI XC را نیز به دست آورده‌اند. اکنون این لاستیک‌ها با قیمت ۶۴٫۹۹ پوند به عموم مردم عرضه می‌شود.

ویتوریا از سال ۲۰۱۵ از گرافن در لاستیک‌های دوچرخه استفاده کرده و ثابت شده است که این نانومواد پیشرفت عالی در چسبندگی، مقاومت در برابر غلتش، مقاومت در برابر سوراخ شدن و افزایش دوام دارد. ویتوریا ادعا می‌کند که Peyote جدید این شرکت ۴ درصد سریع‌تر از نزدیکترین رقیب آن‌ها است.

این شرکت نسل دوم از گرافن را مورد استفاده قرار داده است تا بتواند کیفیت لاستیک را بهبود بیشتری دهد. در کنار افزایش دوام و مقاومت در برابر برش، ویتوریا از گونه‌های گرافنی فعال برای اصلاح پیچش لاستیک و بهبود برخی خواص دیگر نظیر عملکرد بالا در دما‌های مختلف استفاده کرده است.

در حال حاضر این شرکت انواع لاستیک‌های دوچرخه نانویی را به بازار عرضه کرده است. مصرف‌کنندگان می‌توانند لاستیک‌هایی با مقاومت چرخشی ۴۰ درصد کمتر نسبت به نسل اول لاستیک‌های این شرکت، خریداری کنند. همچنین میزان گیرکردن لاستیک ۳۰ درصد و مقاومت در برابر برش ۴۰ درصد بهبود یافته است. میزان حفظ هوا در لاستیک‌های تیوب‌لس نیز ۳۰ درصد بهتر شده‌است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • تحقق سند تحول آموزش و پرورش جدی گرفته شود
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق روایت فتح می‌خواهد
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس