Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج مطالعات تکمیلی تایید می‌کند که شیلدها و حفاظ‌های پلاستیکی که برای کاهش شیوع کووید -۱۹ در اماکن مختلف نظیر کلاس‌های درس نصب شده‌اند، احتمالا فایده چندانی در کاهش سرایت کروناویروس ندارند زیرا جریان هوا را مختل کرده و خطر قرار گرفتن در معرض ویروس را افزایش می دهند.

به گزارش ایسنا، در حالی که ممکن است شیلدها و محافظ های پلاستیکی مانع از انتشار ذرات بزرگتر خارج شده از دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه شوند، شواهد نشان می دهند که ذرات آئروسل کوچکتر در اطراف این موانع حرکت کرده و خطر ابتلای سایرین را نیز افزایش می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج تحقیقات تکمیلی که در مجله "ساینس" به چاپ رسیده نشان می دهد محافظ های پلاستیکی که در اطراف میزها نصب می شوند ممکن است خطر ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش دهند.

کارشناسان می گویند: محافظ ها و پارتیشن‌های پلاستیکی ممکن است تهویه مطلوب اتاق را مختل کنند و در برخی شرایط، این محافظ های پلاستیکی می توانند منجر به تجمع ذرات ویروس شده و به اصطلاح "مناطق آلوده" با غلظت بالای ذرات ویروس را ایجاد کنند.

دانشمندان در عوض به استفاده مداوم از ماسک، تهویه مناسب هوای محیط و واکسیناسیون افراد توصیه کردند.

به گزارش فاکس نیوز، موانع پلاستیکی به تنهایی حفاظت کامل در برابر ابتلا به کووید ۱۹ ایجاد نمی کنند و بنابراین باید استفاده از ماسک را در کنار استفاده از این محافظ ها برای کاهش خطر ابتلا به کووید ۱۹ توصیه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کووید 19 شیلد محافظ حفاظ پلاستیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم

داشتن زایمان لاکچری در تاریخی رند و خاص از سال ۸۸ در کشور رواج یافت و برخی از والدین بدون آگاهی از عوارض خطرناک اصرار به انجام این کار دارند. 

تولد نوزادان نارس، ابتلا نوزادان مشکلات ریوی و عفونت‌های تنفسی و افزایش آمار ابتلا به اوتیسم از جمله عوارض خطرناکی است که زایمان‌های لاکچری برای نوزادان به همراه خواهد داشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • خطر ابتلا به سنگ کلیه با انجام این ۸ مورد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم