Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،حجت الاسلام الله نور کریمی تبار،امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: امام حسین  تا شب عاشورا میدان را باز می‌گذارد که هرکس می‌خواهد از تاریکی شب استفاده کند و برود، اما در روز عاشورا کمک می‌طلبد و هنوز هم این ندای «هل من ناصر ینصرنی» طنین انداز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ایثار و مقاومت، ولایتمداری و بصیرت افزایی، دشمن شناسی، ایستادگی، شهادت طلبی و اخلاص از مهم‌ترین درس‌های عاشورا است، اظهار کرد: ما نیار به عزاداری داریم که روحمان را با روح امام حسین  و یارانش پیوند دهیم، امام حسین  نیازی به عزاداری ما ندارد، با سینه زنی، نوحه خوانی و حضور در مجالس و با قرار گرفتن زیر بیرق امام حسین خودمان را بیمه می‌کنیم.

کریمی تبار یادآور شد: آمریکا ۲۰ سال به بهانه مبارزه با تروریسم در افغانستان حضور داشت و این کشور را تصرف کرده بود، البته هدف اصلی آنان دستیابی به معادن غنی افغانستان بود، ولی در این ۲۰ سال نفعی به مردم افغانستان به جز ضرر نرسید، ارزش‌های دینی ملت افغانستان را گرفتند و کشت تریاک افزایش پیدا کرد و ارتشی تربیت کردند که در مدت کوتاهی تسلیم طالبان شد.

امام جمعه ایلام گفت: آمریکا در این مدت بیش از دو تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرد، ۲۴۱ هزار نفر شهروند افغانستانی را مستقیم کشتند و ارتشی که تربیت کردند در مقابل طالبان دوام نیاورد.

او ادامه داد: اشرف غنی فرار کرد و این بسیار درس آموز است، آمریکایی‌ها خود و سگ‌هایشان را با هواپیما نجات دادند و، اما شهروند افغان از هواپیما سقوط کرد، آمریکایی‌ها در برابر طالبان نتوانست مقاومت کند و فرار کردند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه این افول ابرقدرتی آمریکاست، افزود: این نشان دهنده پایمردی و وفاداری آمریکایی‌ها برای کسانی است که شیفته و فریفته آن‌ها هستند و سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند.

او بیان کرد: در این دنیای ظالم پرور و مظلوم کش، در هر جای دنیای اگر حیوانی را از هواپیما پایین می‌انداختند رسانه‌های دنیا بسیج می‌شدند و ندای دادخوهی حقوق حیوانات سر می‌دادند، اما برای مسلمان افغان کسی فریاد نمی‌زند.

امام جمعه ایلام افزود: این قدرت‌های پوشالی ابرقدرت‌ها مانند خانه عنکبوت است، وضعیت فعلی افغانستان درس عبرت آموزی برای کسانی است که دلشان به غرب، آمریکا و اروپا گرده خورده است.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه سخن بزرگان افول آمریکا محرم 1400 امام جمعه ایلام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان گفت: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد، انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه‌ها و جریان‌های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی داشتند، جزئی‌تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می‌کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به برخورد انفعالی اکتفا نمی‌کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تألیف می‌کرد.

نوری یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم عنوان و تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری در نقد اندیشه‌های مخالف، پرهیز از مطلق گرایی است و این بدین معنا است که نه عینک خوش بینی میزند تا به اعمال دیگران نظر کنند و نه عینک بدبینی به چشم داشتند که دیگران را مقصر بدانند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و ایشان متفکری دین شناس بود که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان تصریح کرد: ایشان همچنین از دیگر ویژگی‌های این متفکر اسلامی را انصاف علمی عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات و نقد اندیشه‌ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

کد خبر 750079

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • دومین برد متوالی نساجی با ساکت/ ذوب‌آهن باز هم در خانه شکست خورد
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • نماهنگ «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است»
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)