Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:48:50 GMT

صحیفه سجادیه اثری مبارزاتی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۳۶۰۹

صحیفه سجادیه اثری مبارزاتی است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش امام جمعه محترم شهرستان رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر گفت: درفصل برداشت خرما هستیم توجه داشته باشیم که زکات این واجب بزرگ الهی هم مایه برکت و هم کمک به رفع فقر است و خداوند متعال تضمین کرده که اگر زکات بدهیم مال ما برکت بیشتری می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خطبه دوم نماز با اشاره به حوادث بعد از عاشورا افزود :امام سجاد (ع) باسخنرانی‌های حماسی و روشنگرانه خود در شام، مدینه و کوفه یزید و یزیدیان را رسوا کردند و هیبت پوشالی یزید را در هم شکستند.

امام جمعه رودبارگفت: شروع دوران امامت امام سجاد (ع) که ۳۵ سال طول کشید شرایط بسیار سختی بود بنی امیه خیال می‌کردند با شهادت امام حسین (ع) اسلام از بین رفته است آن‌ها می‌خواستند فرهنگ بیگانه و غیر اسلامی را در جامعه مسلمانان رواج بدهند مهمترین هدف بنی امیه نابودی انقلاب پیامبر (ص) بود.

او افزود:در دوران امام سجاد (ع) نخبگان و خواص شیعه در ماجرای عاشورا و بعد از آن شهید شده بودند و به همین دلیل یکی ازسخت‌ترین دوره‌های تاریخی زندگی ائمه (ع) بود.

افشارمنش افزود: یزید در دو سال حکومت سیاه خود جنایات زیادی کرد به مدینه حمله کرد و خون‌های زیادی را ریخت و جان و مال و ناموس اهل مدینه را مباح دانسته و بعد به مکه حمله کرد و خانه خدا را به منجنیق بست.

او گفت:امام سجاد (ع) در قالب دعا مبارزه سیاسی را بر علیه بنی امیه آغاز کردند که کتاب شریف صحیفه سجادیه نشان از همین موضوع هست.

خطیب جمعه رودبارجنوب اظهارداشت: کادر سازی و تربیت نیرو ، بیداری و آگاهی بخشی به مردم، توصیه به زیارت امام حسین علیه السلام از دیگر اقدامات امام سجاد (ع) بود.

او گفت: انسان مومن باید از مواضع تهمت دوری کند و مسائلی که باعث سوظن می‌شود را برطرف کند.

افشار منش امام جمعه رودبار گفت:هیئت‌های عزاداری امام حسین علیه السلام در شهرستان رودبار جنوب رونق خاصی داشتند تشکر می‌کنیم از همه مردم عزیز و روحانیت بزرگوار و مسئولین هیئت‌های مذهبی که به خوبی وبا رعایت اصول بهداشتی مراسمات مذهبی را برگزار کردند.

او همچنین گفت:ولایت مداری اصلی‌ترین وظیفه پیروان ولایت است مهمترین شاخصه‌های انسان‌های ولایت مدار حفظ نظام و انقلابی ماندن است که امام خمینی (ره) فرمودند امروز حفظ نظام از اوجب واجبات است.

او افزود:انسان‌های ولایت مدار اهل دشمن شناسی و بصیرت هستند بعد از واقعه عاشورا و درجریان قیام توابین ۲۵ هزار نفر کشته شدند ولی اثر خون شهدای کربلا را نداشت، چرا  که عمل آنها به موقع نبود زیرا همراه با بصیرت نبود.

امام جمعه رودبار افزود:حمایت از مردم و رنج کشیده‌ها، تشخیص اولویت‌ها و تلکیف مداری، خستگی ناپذیری و اخلاص، احساس مسئولیت و اعتماد به وعده الهی از دیگر ویژگی‌های انسان‌های ولایت مدار است.

او همچنین گفت:سالروز ورود آزادگان به میهن است است باید خاطرات این عزیزان ثبت و ضبط بشود تا پیش چشم آیندگان باشد.

امام جمعه رودبار با اشاره به وقایع اخیر افغانستان نیز گفت: این اتفاقات نشان از شکست مفتضحانه آمریکا در این کشور دارد آمریکایی‌ها چند صد هزار نیرو آموزش داده، پایگاه‌های مختلف ایجاد کردند و میلیارد‌ها دلار خرج کردند ولی در مقابل طالبان شکست خوردند سرنوشت هر کسی که به آمریکا اعتماد کند مانند اشرف غنی است که شکست می‌خورد و ذلیلانه فرار می‌کند

او گفت:واکسن تولید داخل نماد قدرت و توانمندی ماست و تا زمانی که ما به این فناوری دست پیدا نکرده بودیم ما در خرید واکسن تحریم بودیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه امام سجاد امام جمعه رودبار امام سجاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم