Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ائتلاف ناتو امروز جمعه گفت از زمانی که جنبش طالبان پایتخت افغانستان را تصرف کرده تا کنون بیش از ۱۸۰۰۰ نفر با پرواز از شهر کابل خارج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ناتو امروز گفت که بیش از ۱۸۰۰۰ نفر از زمان تصرف پایتخت افغانستان به دست طالبان با پرواز از این شهر خارج شده اند و متعهد به دو برابر کردن تلاش ها برای خارج سازی افراد از این شهر به دنبال بالا گرفتن انتقادها در قبال مدیریت غرب بر این بحران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام که نامش را فاش نکرد همچنین به رویترز گفت، هر چند طالبان از افراد بدون اسناد مسافرتی قانونی خواسته به خانه بروند همچنان هزاران تن از مردمی که برای فرار از افغانستان مستاصل هستند همچنان در فرودگاه کابل ازدحام کرده‌اند.

این در حالی است که طالبان در آستانه برگزاری نماز جمعه امروز که اولین نماز جمعه در افغانستان از زمان تصاحب قدرت از سوی آنها در این کشور است خواستار اتحاد شده و از امام‌های جماعت تقاضا کرد با بالا گرفتن آشوب در فرودگاه کابل و اعتراضات و گزارشات درباره بروز خشونتها مردم را متقاعد کنند که افغانستان را ترک نکنند.

یک شاهد عینی به رویترز گفت که روز پنجشنبه در شهر اسد آباد بعد از شلیک شبه نظامیان طالبان به روی جمعیتی که نسبت به جمهوری شکست خورده افغانستان اظهار وفاداری می کردند چند نفر کشته شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد

سفارت ایران در کابل حمله مسلحانه به نمازگزاران در ولسوالی گذره هرات را محکوم کرد.

سفارت ایران در کابل در اطلاعیه‌ای نوشت سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) ولسوالی گذره ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد، خواستار شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت می‌باشد.

در این اطلاعیه آمده است ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می نماید.

گفتنی است در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه شهرستان گذره هرات در هنگام نماز مغرب و عشاء جمعی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان