Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:40:25 GMT

برگزاری همایش رهروان زینبی در ۵ بقعه متبرکه البرز

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۳۸۳۴

برگزاری همایش رهروان زینبی در ۵ بقعه متبرکه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: چند سالی است همایش رهروان زینبی در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس در شب و روز دوازدهم محرم ۵ ویژه‌برنامه رهروان زینبی در بقاع متبرکه البرز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط خاص و تصمیم ستاد ملی و ستاد استانی کرونا، همایش رهروان زینبی را به اختصار در ۵ بقعه متبرکه با حضور بانوان ولایت‌پذیر و رهروان حضرت زینب (س) برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم در شب دوازدهم محرم در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) با حضور بانوان از ساعت ۵ بعدازظهر با هماهنگی مرکز افق امامزاده محمد (ع) و هیئت فاطمیون رزمندگان غرب کرج برپا می‌شود.

حرکت نمادین قافله اسرای کربلا در البرز

دشتکی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه استانی در عصر دوازدهم محرم گفت: این مراسم همراه با حرکت قافله اسرای کربلا در مظلومیت این حرکت و در رساندن پیام این حرکت در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر با مشارکت هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: آئین رهروان زینبی از کانال‌ها و صفحه‌های رسمی وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه استان به صورت مجازی پخش می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند بهره لازم را ببرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: ۱۴۰۰ سال قبل در کربلا قیام امام حسین (ع) رخ داد و این حرکت امام برای تمام نسل‌ها پیام‌هایی را به دنبال داشت که مختص زمان و مکان خاصی نیز، نبود.

وی تصریح کرد: باید پیام مهم امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز را که در عاشورا جلوه می‌کند، بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

دشتکی با بیان اینکه پیام‌رسان واقعی عاشورا کسی جز حضرت زینب (س) نبود، خاطرنشان کرد: ۸۴ زن و کودک این بانوی بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دادند.

وی گفت: بانوان کشور ما نیز باید ایشان را الگوی خود قرار دهند، چراکه حضرت زینب (س) راه سعادت را به تمام بانوان و پیروان خود نشان می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) اُسوه صبر و مقاومت هستند، اظهار کرد: کسانی که در همایش رهروان زینبی شرکت می‌کنند تیری بر قلب دشمنان می‌زند، چراکه امروز دشمن می‌خواهد بانوان ما را از فضای فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت جدا کند.

وی با بیان اینکه اگر ما قطره‌ای از مصیبت‌های حضرت زینب (س) را داشته باشیم یقیناً قالب تهی می‌کنیم، تصریح کرد: این بانوی بزرگ هم چون کوهی در مقابل یزیدیان ایستاد و در این میان روضه اهل بیت (ع) معرفت و درسی برای همه، به خصوص بانوان دارد.

بانوان صبر و حیای حضرت زینب (س) را بیاموزند

دشتکی بیان کرد: امروز بانوان و دختران باید سیره زندگی، صبر و حیای حضرت زینب (س) را پیاده کنند و راه ایشان را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه حرکت حضرت زینب (س) هدفمند بود، خاطرنشان کرد: گریه برای اهل بیت (ع) در سیره این بانوی مکرمه هدفمند است، چراکه حرکت هدفمند، ولایت‌پذیری و ولایت مداری ایشان را نشان می‌دهد و امروز ما از کربلا درس ولایت‌پذیری را باید بیاموزیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز متذکر شد: تقویت ایمان، باور و اعتقاد بانوان و دختران و عفاف، حیا و استقامت در مقابل مشکلات جزئی از درس‌هایی است که ایشان به بانوان مسلمان ارائه می‌کنند.

کد خبر 5285169

منبع: مهر

کلیدواژه: محرم 1400 اوقاف البرز علی دشتکی محرم 1400 ویروس کرونا ماه محرم مراسم عزاداری عاشورا عکس استانها واکسن کرونا شیوع کرونا محدودیت های کرونایی آمار کرونا تاسوعا و عاشورا رسانه هیئت بوشهر هیئت مذهبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز همایش رهروان زینبی حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت همایش پیاده‌روی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان و کارکنان اداره های شهرستان مهر از شبکه بهداشت و درمان تا بوستان شهدای شهر مهر برگزار شد.

در این همایش پیاده‌روی بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مدارس شهر مهر نیز حضور داشتند.

در پایاناین مراسم پیاده روی از شرکت کنندگان پذیرایی شد.

دیگر خبرها

  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر