Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:26:34 GMT

امام جمعه شهرکرد: مکتب حسینی و عاشورا عرصه‌ جهاد است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۳۹۴۳

امام جمعه شهرکرد: مکتب حسینی و عاشورا عرصه‌ جهاد است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در پیام جمعه این هفته نماز جمعه که به دلیل قرمز شدن روند شیوع کرونا جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد شد، افزود: همه عزاداران اباعبدالله حسین(ع) به دنبال زنده نگهداشتن حماسه عاشورا هستند تا این حماسه زنده بماند و ما هم همچنان در این حماسه بزرگ بمانیم و راه را از این حماسه بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:بقاء نهضت عاشورا تنها با بیان وقایع و عزاداری برای امام حسین(ع) ادا نمی‌شود و جفای بزرگی است به عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در آنچه در سال ۶۱ هجری اتفاق افتاد، محصور بشود و ما امروز فقط بنشینیم و سیر وقایع آن روز را داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد گفت: اینکه بنشینیم و آنچه در عاشورا اتفاق افتاده را برای یکدیگر بازگو کنیم و اشک بریزیم نوعی جفا به محرم است و اگر کربلا فقط این باشد، حق حماسه عاشورا ادا نشده است.

نکونام با تاکید بر اینکه بقاء نهضت کربلا و ماندن در این نهضت ارکانی دارد ، افزود: برگزاری مجالس عزاداری نخستین وظیفه و رکن ماندگاری این نهضت است و این مجالس باید با سخنرانی‌های عالمانه و تبیین‌گر برگزار شود تا نهضت حضرت اباعبدالله به خوبی تبیین و با روضه‌خوانی، مداحی، نوحه و سینه‌زدن، تعزیه و شبیه‌خوانی‌های عالمانه و راه‌اندازی دسته‌جات هیاتی  شور حسینی را در بالاترین مرتبه حسینی خودش حفظ کرد و این وظیفه به خوبی در کشور اجرا می‌شود.

به گفته وی، باید مراقبت شدید و همگانی شود تا واقعه کربلا به صورت صحیح نشر داده شود و این وظیفه باید به یک احساس همگانی تبدیل شود تا هر کس مدعی محبت حسینی است و خود را دل داده حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌داند باید بکوشد تا این واقعه دچار تحریف نشود.

امام جمعه شهرکرد گفت: امروز متاسفانه دشمن به دنبال این است که دستگاه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را مورد هجمه قرار دهد، بعضی‌ها یک سری چیزهایی را بشنوند و بخندند و محتوای نهضت حسینی را از آن بگیرند و باید در این زمینه مراقبت بیشتر شود.

نکونام اظهار داشت: در مراسم عزاداری نباید اجازه داد که نهضت حسینی دچار ضعف و پوچی محتوا شود و همه نسبت به این مساله مسوول هستیم و تا حقیقت این جریان حفظ شود.

وی افزود: وظیفه سوم درک و باور عمیق به این‌ حقیقت است که در عالم یک کشتی نجات بیشتر وجود ندارد، این کشتی در دریای طوفانی عالم هستی به ساحل نجات می‌رسد که همان کشتی اهل‌بیت(ع) و کشتی نجات امام حسین (ع) است، بنابراین اگر کسی در این عالم بخواهد رستگار شود و به سعادت ابدی در این عالم برسد، تنها باید در رکاب اهل‌بیت عصمت و طهارت باشد و در رکاب حسین(ع) باشد.

امام جمعه شهرکرد گفت: همه دلدادگان حسینی باید تلاش کنند که جریان عاشورا یک جریان سیال باشد، واقعه کربلا چون سیلی خروشان و همیشه روان باید هدایتگر انسان باشد و ما باید تلاش کنیم این جریان سیال مدام و مستمر استمرار داشته باشد، حسین(ع) هیچ‌گاه غایب از عرصه هستی نیست ، بلکه چراغ همیشه روشن و راهنمای همه جوامع بشری است.

وی بیان کرد: رکن پنجم این است که بدانیم روح قیام حسینی توحید است، آزادگی و حریت که در کربلا برجسته می‌شود باید با نگاه توحیدی و خدامحوری شکل بگیرد البته آزادگان عالم از مکتب اباعبدالله(ع) درس می‌گیرند، خیلی‌ها هستند ادعای حریت دارند و الگوی خودشان را هم اباعبدالله می‌دانند، در مکتب عاشورا سخن اول و آخر همان است که حضرت در سخن اولشان در مدینه و سخن آخرشان در کربلا بیان کردند که همان برای خدا حرکت کردن و به سوی خدا رفتن و برای حاکمیت دین خدا قیام و همه چیز را فدا کردن است، این روح نهضت اباعبدالله است و آزادگان عالم و مبارزان بشری درس حریت و آزادی و سازش‌ناپذیری با ظالم را از آن حضرت فرا می‌گیرند.

نکونام افزود: باید بدانیم که عرصه مکتب حسینی عرصه‌ جهاد و مسابقه است و باید این نگاه را در خودمان تقویت کنیم تا در این مسابقه خوب شرکت کنیم، هر کسی که بتواند با معرفت و جهاد بیشتر، خود را به اباعبدالله(ع) نزدیک‌تر کند به کمال نزدیک‌تر شده‌ است.

به گفته وی، اگر بخواهیم به حضرت اباعبدالله اقتدا کنیم و سبک زندگی ما سبک زندگی حسینی باشد، لازمه‌اش امروز همراهی با مقاومت است مقاومتی که از درون انقلاب اسلامی شکل‌گرفته و امروز کربلای ما همین عرصه مقاومت است.

نکونام افزود: در آن زمان معاویه و دیگر دشمنان هزینه می‌کردند تا مردم در مقابل حق بایستند و ناحق را حق جلوه می‌دادند و امروز هم رسانه‌های استکباری تلاش می‌کنند تا اصل نظام و ولایت فقیه را مجموعه‌ای تندرو معرفی کنند که مانع رشد جامعه است و خود را منجی عالم می‌دانند، که هوشیاری مردم تا به امروز این ترفندها را نقش برآب کرده است، اما هستند تعدادی هم که فریب خورده‌اند.

وی گفت: امروز رسانه‌های استکباری با ابزار بسیار مدرن و جدید به دنیال این هستند که عزاداری‌ها را تهی کنند و مردم را به عزاداری صوری مشغول کنند و اصل اسلام و نظام جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه را یک مجموعه تندرو و افراطی معرفی کنند و مانع رشد بشری به‌حساب آورند و بگویند این‌ها افراطی هستند که دارند مانع رشد جامعه می‌شوند و اجازه نمی‌دهند جامعه به سمت آزادی و تمدن و دموکراسی و این چیزهای فریبنده برود و همه مشکلات جهان را هم به‌حساب این‌ها بگذارند.

امام جمعه شهرکرد افزود: دشمنان به دنبال این هستند که مشکلات جهان را به‌حساب مقاومت، فلسطین مقاوم، لبنان مقاوم، سوریه مقاوم، یمن مقاوم و به‌حساب انقلاب اسلامی که در ایران شکل‌گرفته است بگذارند و خودشان را منجی عالم و نجات‌بخش بشری نشان دهند.

وی در ادامه  به شیوع موج پنجم کرونا و لزوم رعایت شیوه‌های نامه بهداشتی اشاره و خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی به تعبیر رهبر انقلاب باید آرایش دفاعی مناسب به خودمان بگیریم و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی را به دقت باید رعایت کنیم.

نکونام بر افزایش روحیه تعاون و دستگیری از همدیگر به خصوص آسیب دیدگان کرونایی تاکید کرد و گفت: همکاری با کادر درمان و تقویت و روحیه بخشیدن به آن‌ها باید بیشتر شود و تزریق واکسن باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به اجرای طرح شهید سلیمانی و بیماریابی خانه به خانه با کمک بسیج اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح به همراهی همگانی نیاز دارد.

نکونام از کادر درمان، پزشکان،  پرستاران و کسانی که در آزمایشگاه‌های کرونایی فعالیت دارند، تشکر کرد و گفت: مردم نیز باید برای ریشه کن کردن کرونا همراهی بیشتر با کادر درمان داشته باشند.

وی به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در شهرکرد و فارسان اشاره کرد و گفت: مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد نیز به مرکز واکسیناسیون کرونا تبدیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به روز جهانی مسجد و روز صنعت دفاعی و آغاز هفته دولت اشاره کرد و گفت: روز جهانی مسجد را باید جدی بگیریم تا مساجد حیات خودشان را داشته باشد و به یک پایگاه همگانی و سازندگی در جامعه تبدیل شوند.

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی افزود: این صنعت امروز جایگاه رفیع کسب کرده و دشمن از صنعت دفاعی کشور ما در هراس است.

نکونام اظهار داشت: دفاع فقط به دفاع سلاح و ابزار نیست دفاع همه‌جانبه و آمادگی همه‌جانبه در همه باید قوت پیدا کند.

وی به هفته دولت اشاره کرد وگفت: دولت جدید به زودی شکل خواهد گرفت تا امیدهایی که داده شده را شاهد باشیم و این دولت نقش خودش را به خوبی ایفا کند.

برچسب‌ها عاشورای حسینی چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عاشورای حسینی چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد عاشورای حسینی چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد امام جمعه شهرکرد حضرت اباعبدالله حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار جلوگیری از تردد و رانندگی رانندگان خودرو های شوتی در جاده شد.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ یاسوج یکی از راه‌های فقرزدایی را انفاق دانست و افزود: در انفاق نباید خسیس و بخیل باشیم، به گونه‌ای که نباید خانواده شخص انفاق کننده خود نیازمند باشند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های پاک برای خداوند عالم شریکی قائل نیستند، اظهار کرد: بالاترین گناه شرک بوده که قابل بخشش نیست و انسان مشرک هرگز وارد بهشت خداوند نخواهد شد. انسان در نزد خداوند دارای عزت بوده و نباید خود را به گناه آلوده کند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه انسان‌های پاکدامن خود را به گناه و زنا آلوده نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: پاکدامنی صفت برجسته‌ای است که انسان‌های مومن باید در این راستا تلاش کنند. انسان مومن و شایسته باید مراقب چشم، گوش و دامن خود باشد که به گناه و فساد آلوده نشود.

حسینی با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل تصریح کرد: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیر ساخت‌ها را فراهم کنند.

وی خواستار جلوگیری از رانندگی رانندگان شوتی در جاده شد و تاکید کرد: این افراد علاوه بر جان خود، انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، ادامه داد: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش بینی شده باشد.

حسینی ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، عنوان کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

وی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، اظهار کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت‌بار بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، بیان کرد: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

حسینی با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، تاکید کرد: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، یادآور شد: متاسفانه علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شده است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه باید در کنار علم، تزکیه نفس هم باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، اظهار کرد: امروز بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰ هزار نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شده‌اند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

حسینی ضمن تبریک روز کار و کارگر با اشاره به اینکه اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد، تصریح کرد: کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آن‌ها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

امام جمعه یاسوج کار را سرمایه عظیمی برای رشد و پیشرفت جامعه دانست و گفت: امروز زندگی جامعه وابسته به کار کارگران بوده و اگر زحمات آن‌ها نباشد، امورات جامعه تعطیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حسینی فعالیت کارگران و تلاش‌های آنها را باعث زنده و پویایی جامعه دانست و بیان کرد: به همین دلیل است که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «بر دست کارگر بوسه می‌زنم»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد