Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@04:47:46 GMT

شبانه روز پهپادها مشغول پرواز بر فراز عین الاسد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۴۱۸۲

شبانه روز پهپادها مشغول پرواز بر فراز عین الاسد

به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی در استان الانبار از تحرکات نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد خبر داد.

این منبع بیان کرد: پایگاه عین الاسد در غرب الانبار شاهد عملیات تعویض نیروهای داخل پایگاه و جایگزین کردن نیروهای جنگی تازه نفس است.

منبع مذکور تاکید کرد: اخباری که درباره شروع خروج نیروهای جنگی آمریکا از پایگاه عین الاسد به خارج از عراق مخابره می‌شود، درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع عراقی گفت: نظامیان آمریکایی هر سه ماه نیروهای جدیدی را در عین الاسد به جای نیروهای قبلی مستقر می‌کنند. هنوز شمار زیادی از نظامیان آمریکایی در عین الاسد هستند. علاوه بر آن شرکت‌های امنیتی در آن فعال هستند و هیچ نشانه‌ای از تغییر اوضاع یا خروج نیروها به خارج از عین الاسد مشاهده نمی‌شود.

این منبع تاکید کرد: نیروهای آمریکایی، استحکامات امنیتی در پایگاه ایجاد کرده و پهپادها و جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز پایگاه به طور مداوم در حال پرواز هستند تا از نیروهای مستقر در آن حمایت به عمل آورند.

چند روز قبل هم یک منبع امنیتی در استان الانبار از اقدام نظامیان آمریکایی در اختصاص دادن مبالغ مالی هنگفت برای عملیات توسعه ساختمان‌های پایگاه هوایی عین الاسد در این استان خبر داده بود.

عراق یکی از این کشورهایی است که به نظر می‌رسد با وجود وعده‌های آمریکا برای خروج ، واشنگتن همچنان به دنبال بهانه تراشی برای حضور بلند مدت در این کشور است.

مردم عراق در مناسبت های مختلف بر خروج نیروهای خارجی از عراق تاکید کرده‌اند. سیاستمداران عراقی هم بارها بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان در خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکایی تاکید کرده‌اند.

پایگاه هوایی عین الاسد در 180 کیلومتری بغداد پایتخت عراق قرار دارد و محل استقرار نظامیان آمریکایی است./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا عین الاسد نظامیان آمریکایی عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته نظامی مشترک با اردن در جریان نشست خود با حضور مقامات دفاعی دو کشور «اثرات بی‌ثبات‌کننده» درگیری‌های جاری در منطقه و نیز موضوع مقابله با گسترش پهپادها در منطقه را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید؛ واکنش روسیه به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف

پنتاگون در این بیانیه اعلام کرد در این نشست که دیروز پنجشنبه برگزار شد همچنین بر اهمیت حفظ امنیت در مرزهای اردن با عراق و سوریه تاکید شد.

در این بیانیه به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که دولت آمریکا از نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ اردن حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، مقامات آمریکایی متعهد شدند به تلاش‌ها برای بهبود پدافند هوایی اردن و توانایی آن در مقابله با پهپادها ادامه دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229350 برچسب‌ها پنتاگون

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند