Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@06:32:36 GMT

صدور مجوز جذب ۵۷ هزار نفر در وزارت بهداشت

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۴۳۱۵

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری مجوز جذب ۵۷ هزار نفر نیروی انسانی برای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صادر شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از ایرنا، حسینعلی شهریاری روز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان آل‌جلیل شهرستان آق‌قلا واقع در شمال استان گلستان اظهارداشت: نیرو‌های جذب شده سال گذشته به تعداد ۵۷ هزار نفر بیشتر نیرو‌های شرکتی و قراردادی وزارت تابعه بودند و تاثیر در جامعه و حل مشکل بیکاری دانش آموختگان نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به گزارشی که ۲ هفته قبل از سوی این کمیسیون به رئیس مجلس و از سوی ایشان به رئیس جمهوری ارائه شد، خاطرنشان کرد: در این گزارش تاکید شده به منظور رفع خستگی روحی و جسمی کادر درمان به ویژه در شرایط خاص و حاد کرونایی، با تصویب بودجه مناسب مطالبات کادر درمان پرداخت شود تا آنان بتوانند با روحیه و انگیزه بیشتری در این شرایط به کار خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: رئیس مجلس شورای اسلامی این کمیسیون را مجاب کرد تا در مدت ۴۸ ساعت گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان کشور به ویژه در بخش کرونا به رییس جمهوری ارائه دهد که این گزارش در کمتر از مدت زمان تهیه شده با ۲۰ ماده تهیه و تحویل رییس مجلس شد تا از سوی رییس مجلس و سلسله مراتب تقدیم رییس جمهوری شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بخش‌های از این گزارش یادآور شد: در این گزارش تاکید شده بود تا مسئولان مربوطه کشوری و همه استان‌ها نظارت بیشتری بر اجرای تجمعات و محدودیت‌ها داشته باشند و مدیریت خود را بهینه نمایند.

شهریاری اضافه کرد: از آنجایی که تنها راه قطع زنجیره کرونا واکسیناسیون حداقل ۷۰ درصد جمعیت واجد شرایط کشور است، دولت را ملزم کردیم تا شرایط واردات ۱۲۰ میلیون دُز واکسن به کشور را فراهم نماید.

وی تصریح کرد: همچنین در این گزارش از کمیته علمی کرونا خواسته شده در خصوص درمان و دارو‌هایی که در این زمینه تجویز می‌شود، اظهار نظر نماید، زیرا بنا به گزارشات رسیده بسیاری از این دارو‌ها تاثیری در درمان و بهبودی افراد مبتلا به کرونا ندارند.

وی ادامه داد: تا ۲ هفته قبل ۷۲۰ میلیون دلار برای واردات آمپول رمیدسیویر به کشور هزینه شد که نتایج علمی نشان داده است این دارو تاثیری بر این ویروس ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از طب سنتی برای درمان کرونا را از دیگر مواد ارائه شده این گزارش ذکر و اضافه کرد: البته از طب سنتی باید به عنوان کمک درمان استفاده شود و همچنین تاکید شده تا از سیستم‌های آی تی و تلفن‌های هوشمند جهت رصد افراد مبتلا به این ویروس استفاده شود.

شهریاری تصریح کرد: عمده مشکل اصلی در مورد کرونا رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از جمله زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است که سبب شده هر روز شاید افزایش آمار‌های مبتلایان و فوتی‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: حتی در سفر امروز ما هم با توجه به محدودیت‌های بیمارستانی و وجود افراد مختلف فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشده است.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از مردم به عادی انگاری و ساده انگاری توجه بیشتری نسبت به رعایت شیوه نامه‌ها دارند و یا زدن واکسن را مانع ابتلای مجدد می‌دانند، در صورتی که براساس گزارشات رسیده داخلی و خارجی افرادی که حتی ۲ دُز را زده باز هم با شدت کمتری درگیر این ویروس و بیماری شده‌اند.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه که صبح امروز جمعه وارد گلستان شدند در ابتدای سفر یک روزه خود از بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کلاله در شرق این استان دیدن کردند.

سفر رئیس و برخی اعضای کمیسیون بهداشت مجلس با درخواست مجمع نمایندگان گلستان از هیات رییسه این نهاد قانونگذار و به منظور بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان به این خطه شمالی انجام شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هیات همراه در این سفر در هر حوزه انتخابیه به نمایندگی از یک بیمارستان دیدن کرد و در جمع بندی نهایی مشکلات تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان به ویژه مواردی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با بیماری کرونا مرتبط هست لحاظ می‌شود.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسئولان ملی و استانی پس از بازدید از بیمارستان کلاله، از بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس و حضرت معصومه (س) آزادشهر راهی شهرستان علی آبادکتول شدند و از آنجا به آق قلا آمدند.

این گروه پس از آق قلا راهی شهرستان بندرترکمن و بازدید از بیمارستان این شهر خواهند شد و سپس با حضور در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان از بیماران و وضعیت این بیمارستان بازدید خواهند کرد و گزارش جمع بندی سفر نیز پس از آن ارائه خواهد شد. برچسب ها: حسینعلی شهریاری ، مجلس شورای اسلامی ، نیروی انسانی ، رئیس کمیسیون بهداشت ، جذب نیروی انسانی ، استخدام ، واکسن کرونا ، واکسیناسیون

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حسینعلی شهریاری مجلس شورای اسلامی نیروی انسانی رئیس کمیسیون بهداشت جذب نیروی انسانی استخدام واکسن کرونا واکسیناسیون رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند

عباس مسجدی در جلسه شورای معاونین سازمان که با حضور دکتر سیدرضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: امکان دسترسی برخط به پرونده‌های بیمارستانی افرادی که برای تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند یکی از درخواست‌های جدی سازمان در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با همکاری مناسب وزارت بهداشت به تازگی امکان تبادل الکترونیک پرونده‌های بیماران محقق شده است.

وی افزود: درخواست پرونده‌های بیمارستانی از برخی مراجعین پزشکی قانونی که برای اعلام نظر کارشناسی نیاز به تکمیل پرونده دارند وقت زیادی از مردم تلف می‌کند، اما خوشبختانه با فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک این پرونده ها، ضمن عدم نیاز به مراجعه حضوری مراجعین به مراکز درمانی برای دریافت تصاویر پرونده‌های بالینی، از اطاله دادرسی جلوگیری و سرعت در اظهار نظر کارشناسی افزایش می‌یابد.

دکتر مسجدی با اظهار امیدواری در خصوص ادامه دار بودن اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: فراهم شدن این امکان برای کارشناسان سازمان در راستای پاسخدهی سریع­تر به مراجعین و تسهیل ارائه خدمت به آنان بسیار مهم است و مراجعین سازمان نیز که عمدتا افراد متألم و آسیب دیده هستند، از آن منتفع خواهند شد لذا امیدواریم زین پس همکاری‌های بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم تداوم داشته باشد.

پیگیری‌های پزشکی قانونی برای تسهیل امور مراجعین قابل تقدیر است

در ادامه این جلسه دکتر سید رضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیگیری و مطالبه پزشکی قانونی برای راه اندازی و فعال شدن سامانه دسترسی به پرونده‌های بیمارستانی مراجعین به منظور تسهیل امور مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: موضوع تبادل اسناد بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی یکی از اهداف برنامه رگلاتور-اپراتور وزارت بهداشت در قالب برنامه پنج ساله هفتم است که به صورت پروژه‌ای مشترک با پزشکی قانونی اجرا خواهد شد.

دکتر مظهری اظهار داشت: در حال حاضر تمام زیر ساخت‌های لازم برای برقراری این تبادل فراهم شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۳) امکان این دسترسی در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور فراهم شود.

به گفته رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این اقدام و از طریق این سامانه کارشناسان پزشکی قانونی که در خصوص میزان و نوع خسارت و آسیب‌های وارد شده به مراجعین اظهار نظر کارشناسی می‌کنند، می‌توانند به جزئیات پرونده‌های بیمارستانی و مراحل درمان او دسترسی داشته باشند و به این واسطه، پاسخدهی در زمان سریع تری به مردم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه معاونین و جمعی از مدیران کل سازمان پزشکی قانونی کشور و دکتر حسن واعظی رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد