Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آّبادان، با عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و آرزوی ریشه کنی ویروس منحوس کرونا از کل جهان به خصوص منطقه، اظهار کرد: خوشحال نیستیم که بگوییم مصلای نماز جمعه آبادان را برای پذیرش بیماران کرونایی آماده و آن را در اختیار مجموعه درمان قرار دادیم، اما بسیار نگرانیم زیرا کمبود امکانات وجود دارد و ما بایستی در کنار کادر درمان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گفته ی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کادر درمان خط مقدم جبهه سلامتند، افزود: کادر درمان بیش از یک سال و نیم در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و شهدای بسیاری را نیز در این راه تقدیم کردند و آسیب‌های روحی و روانی بسیاری را به سبب عدم رعایت پروتکل ها از سوی مردم متحمل شدند و لذا برای برای کمک به آنها مصلی را در اختیار آنها قرار دادیم.

امام جمعه آّبادان تصریح کرد: افتخارمان آنست که به عنوان نهاد امامت جمعه توانستیم محل اقامه نماز جمعه را که بر اساس دستور ستاد کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار گسترده ویروس کرونا مدتی تعطیل شده و نتوانسته اقامه نماز داشته باشیم را در اختیار کادر درمان قرار دهیم.

حجت الاسلام ابراهیمی پور، با بیان اینکه به رغم تعطیلی مصلی به سبب شرایط سخت ناشی از انتشار کرونا، اما محل رزمایش‌ها فراوان مواسات بوده است، یادآور شد: امروز مصلای آبادان با آرایش تخت هایی برای بستری بیماران کرونایی آماده پذیرش بیماران است. با کمال تأسف به سبب عدم رعایت پروتکل ها از سوی مردم ظرفیت تمامی بخش های بیمارستان طالقانی آبادان تکمیل شده و لذا از امروز کار بستری بیماران کرونایی در مصلی آغاز می شود.

وی گفت: در این مکان مقدس و فضای روحانی که در جوار ۸ شهید گمنام قرار دارد شفای عاجل مردم را از خدواند می خواهیم.

وی خطاب به شهروندان آّبادانی افزود: از مردم خاشعانه و عاجزانه می خواهیم تا پروتکل های بهداشتی را به طور حتم رعایت کنند، ماسک بزنند، دورهمی های خانوادگی را برپا نکنند و اگر در ایام سوگواری اباعبدالله مراسماتی دارند به طور حتم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار کنند و نذورات شان را هم در حوزه سلامت برنامه‌ریزی کنند زیرا امروز بیش از هر زمان دیگری این مجموعه به کمک در حوزه های مختلف نیازمند است.

امام جمعه آبادان اظهار کرد: از آن دسته از کسانی که در حسینیه ها برنامه ی عزاداری دارند می خواهیم تا مراسم شان به طور حتم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود چرا که عدم رعایت این مسائل حق الناس محسوب می‌شود و نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور؛ تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا در شب عاشورا خطاب به همراهانش فرمودند هر کس که حق الناسی به گردنش باشد نمی‌تواند روز عاشورا در رکابش مجاهدت کند و لذا اگر بناست که ما برای امام حسین(ع) مجلس عزایی برپا کنیم ملزم به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی هستیم. یکی از این حق ناس ها  رعایت پروتکل های بهداشتی است لذا اگر فردی ناقل این ویروس باشد و سبب ابتلا یا فوت فرد و یا افرادی شود مسئول است پس تقاضا داریم تا هیئت‌های عزاداری پروتکل های بهداشتی را به شدت رعایت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد تا هرچه زودتر شر ویروس منحوس کرونا از کشورمان کم و آرامش به مردم برگردد. کرونا بلایی است که در حوزه‌های متعدد اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی به همگان آسیب وارد کرده است.

وی یادآور شد: اگر میخواهیم کسی یا خانواده ای عزادار نشود بایستی دستورالعمل های بهداشتی مورد تاکید پزشکان و ستاد کرونا را به طور جدی رعایت کنیم.

48

کد خبر 1546710

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها