Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ایران با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی یکی از مناسب ترین کشورها از نظر شدت تابش آفتاب است، همچنین به دلیل برخورداری از بادهای موسمی مناسب، یکی از کشورهای مستعد برای بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر به شمار می رود.

تازه ترین گزارش سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران نشان می دهد: تیرماه امسال سهم نیروگاه های تجدید پذیر با رشد همراه شده و به ۹۰۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۶ مگاوات رسیده است.

در میان انواع انرژی های تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی باتولید ۴۵۵.۴۸ مگاوات برق سهمی ۵۰.۴۱ درصدی جایگاه نخست را به خود اختصاص می دهد.

نیروگاه های بادی نیز با تولید ۳۰۹.۵ مگاوات برق در تیرماه سهمی ۳۴.۲۶ درصدی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این نیروگاه های برق آبی کوچک هم با تولید ۱۰۴.۷ مگاوات برق سهمی ۱۱.۵۹درصدی دارند.

سهم نیروگاه های توربین انبساطی از نیروگاه های تجدیدپذیر با تولید۱۹.۲ مگاوات برق ۲.۱۳ درصد است.

نیروگاه های زیست توده نیز با تولید۱۰.۵۶ مگاوات برق در تیرماه امسال سهمی ۱.۱۷درصدی از انرژی های تجدید پذیر را به خود اختصاص داده اند.

کمترین میزان تولید برق در بین انرژی های تجدید پذیر متعلق به نیروگاه های بازیافت حرارتی با ۴ مگاوات برق است که سهمی ۴۴ صدم درصدی را دارند.

 بر اساس آمار، همچنان ۹۰ درصد تامین برق کشور را نیروگاه‌های حرارتی برعهده دارند.

توسعه انرژی های تجدیدپذیر نیاز به حمایت های ویژه دولتی دارد زیرا اگر کسی بخواهد با سرمایه شخصی خود اقدام به راه اندازی این نوع نیروگاه ها کرده و برق تولیدی را به همان نرخی که برق تولیدی با سوخت های فسیلی دارند به فروش رساند نمی تواند در این رقابت نابرابر به جایی برسد.

پربیننده ترین جدول قطعی برق احتمالی شهرستان های تهران اعلام شد کارت سوخت خودروهای سنگین هر دو هفته شارژ می شود قیمت نفت خام سقوط کرد / برنت ۶۷دلاری شد تغییر ناگهانی و افت قیمت گاز در بازار اروپا سقوط برنت به کانال ۶۶ دلاری/ نگرانی از وضعیت تقاضا عامل آشفتگی بازار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر انرژی های تجدید تجدید پذیر مگاوات برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ «سید یحیی نوبخت» با اشاره به بازگشت واحدهای بخار و گازی نیروگاه طرشت به مدار تولید گفت: با اجرای فرآیند تعمیرات بازدید مسیر‌های داغ (HGPI)  به دستور مرکز کنترل واحد گازی پس از طی مراحل راه‌اندازی وارد مدار و به شبکه سراسری متصل شد.

مدیرعامل نیروگاه طرشت بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای راه‎‏‌اندازی واحد‌ها می‌توان به آبگیری برج‌خنک‌کننده پس از حصول اطمینان از بسته بودن مسیر‌های تخلیه، استارت چاه‌های آب‌خام و هماهنگی برای باز شدن مسیر جهت تصفیه‌خانه، استارت سیستم اسمزمعکوس و آبگیری مخازن آب پرمیت، تست تمام سیستم‌های کنترلی اتاق‌های فرمان نیروگاه‌بخار و تست‌های پیش‌راه‌اندازی BFP, FDF, IDF و سایر تجهیزات‌ کمکی و استارت بویلر‌ها اشاره کرد.

گزارش از جاسم ثمری خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده