Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@22:48:25 GMT

درگذشت اسطوره سینمای رزمی ژاپن بر اثر کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۴۶۱۹

درگذشت اسطوره سینمای رزمی ژاپن بر اثر کرونا

«سونی چیبا» بازیگر افسانه‌ای سینمای هنر‌های رزمی ژاپن و فیلم معروف «بیل را بکش» در سن ۸۲سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از کیودو، «سونی چیبا» بازیگر ژاپنی و اسطوره هنر‌های رزمی که در فیلم‌های هالیوودی، چون «بیل را بکش» و «سریع و خشن» نیز نقش‌آفرینی کرده بود در طول پنج دهه فعالیت در سینما و تلویزیون از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۰، علاوه بر برخی فیلم‌های محبوب آمریکایی در آثار ژاپنی بی‌شماری نیز ظاهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او متولد ۲۲ ژانویه سال ۱۹۳۹ در شهر فوکوکاکای ژاپن بود و در حالی که در دانشگاه علمی ورزشی نیپون در سال ۱۹۵۷ تحصیل می‌کرد فراگرفتن هنر‌های رزمی را آغاز کرد و زیر نظر استاد کاراته «ماسوتاتسو» آموزش دید. او در سال ۱۹۶۵ کمربند سیاه درجه اول را کسب کرد و بعداً در اواخر دهه ۱۹۷۰ در فیلم‌های سه‌گانه «قهرمان مرگ»، «کاراته خرس جنگنده» و «کاراته برای زندگی» در نقش استادش «ماسوتاتسو» بازی کرد.

«سونی چیبا» فعالیت خود را در فیلم و تلویزیون در سال ۱۹۶۰ و با نام «شینیچی چیبا» آغاز کرد و اولین نقش‌های او در برنامه تلویزیونی و ابرقهرمانی ژاپنی «ماسک هفت‌رنگ» بود؛ جایی که او جایگزین بازیگر اصلی شد. نخستین نقش‌های سینمایی او نیز در مجموعه‌ای از تریلر‌های جنایی از کارگردان ژاپنی «کینجی فوکاساکو» رقم خورد که او اغلب با آن‌ها همکاری می‌کرد. نخستین فیلم سینمایی او «حمله مردان نپتون» (محصول ۱۹۶۱) بود.

«چیبا» در اولین فیلم هنر‌های رزمی خود با نام «کاراته کیبا» در سال ۱۹۷۳ بازی کرد و نقش‌آفرینی بین‌المللی او با فیلم «مبارز خیابانی» در سال ۱۹۷۴ رقم خورد که در آمریکا به دلیل خشونت زیاد با درجه X اکران شد.

او در فیلم «بیل را بکش ۱» ساخته «کوئنتین تارانتینو» در نقش «هاتوری هانزو» شمشیرباز بازنشسته و صاحب یک رستوران سوشی که تیغی را برای شخصیت اصلی اوما تورمن می‌سازد، بازی کرد. او همچنین در فیلم اکشن «سریع و خشمگین: توکیو دریفت» در نقش کاماتا، رئیس یاکوزا مقابل دوربین رفت.

«قطار سریع‌السیر»، «سواران طوفان»، «جنگجویان کاراته»، «پلیس دوبرمن» و «سامورایی G.I» از جمله دیگر فیلم‌های «سونی چیبا» هستند که پیش از همه‌گیری ویروس کرونا قرار بود در فیلمی با عنوان «شیوع Z» در کنار «جسی ونتورا» و «وسلی اسنایپز «بازی کند. «پیوند عدالت: کیزونا» آخرین نقش‌آفرینی او در سینما بود که حالا پس از درگذشتش اکران خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سینما هنر های رزمی سونی چیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۴۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان هفته دوم سوپر لیگ کاراته مردان


هفته دوم سوپر لیگ کاراته مردان با صدرنشینی دانشگاه آزاد همراه بود.
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، هفته دوم هجدهمین دوره رقابت‌های سوپر لیگ کاراته مردان دیروز با برگزاری چهار دیدار در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد.

نتایج هفته دوم این رقابت‌ها به شرح زیر است:
دانشگاه آزاد اسلامی ۱۹ / پاس فراجا ۹
دانشگاه آزاد اسلامی ۲۲ / توسعه نیشکر خوزستان ۶
پاس فراجا ۲۲ / آوای رزم WMMF شش
پاس فراجا صفر / بیمه تعاون ۲۸


رده بندی هجدهمین دوره سوپر لیگ کاراته مردان تا پایان هفته دوم به شرح زیر است:

۱- تیم دانشگاه آزاد اسلامی با ۴ مسابقه؛ ۱۲ امتیاز تیمی و ۸۵ امتیاز انفرادی
۲- تیم پاس فراجا با ۵ مسابقه؛ ۹ امتیاز تیمی و ۷۵ امتیاز انفرادی
۳- تیم بیمه تعاون با ۲ مسابقه؛ ۶ امتیاز تیمی و ۵۳ امتیاز انفرادی
۴-تیم رعد پدافند هوایی همدان با ۲ مسابقه؛ ۳ امتیاز تیمی و ۲۷ امتیاز انفرادی
۵- تیم توسعه نیشکر خوزستان با ۳ مسابقه؛ صفر امتیاز تیمی و ۳۱ امتیاز انفرادی
۶- تیم آوای رزم wmmf با ۳ مسابقه؛ صفر امتیاز تیمی و ۹ امتیاز انفرادی
۷- تیم هشتمین خورشید خراسان رضوی با ۱ مسابقه؛ صفر امتیاز تیمی و صفر امتیاز انفرادی

دیگر خبرها

  • کولر همراه، تازه‌ترین اختراع «سونی» / عکس
  • تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان هفته دوم سوپر لیگ کاراته مردان
  • تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد در سوپر لیگ کاراته
  • تثبیت صدرنشینی تیم کاراته مردان دانشگاه آزاد اسلامی در سوپرلیگ
  • ببینید | استفاده از پهپاد رزمی مهاجر در استان فارس؛ علت چیست؟
  • بسکتبال NBA | تایریس مکسی، نیویورک را لرزاند
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • رضا شیخی درگذشت
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • درخشش دختر سمنانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته