Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@23:31:42 GMT

چندترفندبرای جبران افت تحصیلی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۴۶۷۶

یک کارشناس علوم تربیتی گفت:افت تحصیلی و ضعف بنیه علمی در طی دوران آموزش مجازی موضوعی است که نظام آموزش کشور باید برای مرتفع کردن آن چاره اندیشی کند. ناطقان: سیما میر طاهری، کارشناس علوم تربیتی و مدرس دانشگاه در مورد افت تحصیلی به وجود آمده ناشی از آموزش مجازی در طی یک سال و نیم از وجود پاندمی کرونا گفت:در سال تحصیلی جدید زمان و انرژی زیادی از نظام آموزشی کشور باید صرف جبران افت تحصیلی دانش آموزان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی ادامه داد: پس از ابلاغ دستورالعمل‌های آموزش مجازی و پلتفرم‌های شکل گرفته برای آن کادر آموزشی، معلمان دلسوز و فرهیخته در هرجای کشور برای کمک به موضوع آموزش دانش آموزان دور مانده از حضور در مدارس و مراکز آموزشی با تمام توان و تلاش شبانه روزی خود را وقف این مهم کردند.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که در همان آموزش حضوری و چهره به چهره نیز گاها فرآیند آموزش با توجه به دلایل متعدد ساختاری، و ویژگی‌های روانی دانش آموان، مربیان و معلمان و دلایل دیگر به طور کامل محقق نمیشد. اما در شیوه آموزش مجازی به دلایلی، چون عدم ارتباط چهره به چهره، کسالت و دلزدگی دانش آموزان از شیوه‌های مجازی و عدم کنترل و نظارت بر فرآیند آموزش چالش‌های زیادی در حوزه یادگیری حکمفرما شد.

    بیشتر بخوانید:
    بازگشت دانش‌آموزان به مدارس با ۲ بحران جدی

وی گفت: در آموزش مجازی کنترلی که باید و پایش مستمری که با آموزش حضوری ممکن بود محقق نشد، از این رو دانش آموزان با توجه به اینکه یک نوع رهایی را تجربه کردند احساس مسئولیت ویژه‌ای نیز برای پاسخگویی در خود احساس نمی‌کردند.

    بیشتر بخوانید:
    ضعف عملکرد دانش‌آموزان در دروس ریاضی و علوم

میرطاهری با اشاره به اینکه آزمون‌های مجازی نیز روش پایش و سنجش مناسبی نبود گفت: در شرایط پاندمی امکان برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی به صورتی که باید وجود نداشت، اگرچه که گاهی عدم صداقت و موضوع تقلب در آزمون‌های مجازی مشکل ساز بود، اما در شرایط پاندمی بسیاری از معلمان معتقد بودند که چاره‌ای جز اعتماد وجود نداشت، اما همین امر افت تحصیلی فزاینده‌ای را در سال‌های بعد بر نظام آموزشی کشور تحمیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: در همین آزمون‌های حضوری نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم مشاهده کردیم که خیلی از این دانش آموزان اذعان داشتند که در طول سال آنچه که باید را نیاموخته اند و آمادگی لازم برای امتحانات نهایی حضوری ندارند، این معضل در نمرات و نتایج پایانی این امتحانات هویدا بود.

این کارشناس در مورد تاثیرات افت تحصیلی دانش آموزان برای سال‌های آینده گفت: معضل بزرگی که آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید با آن مواجه است افت تحصیلی دانش آموزان در طی یک سال و نیم آموزش مجازی و معضلات حاصل از آن است جدا از دانش آموزان ترک تحصیل کرده در این زمان که خود جای تامل و بررسی دارد، افت تحصیلی و ضعف بنیه علمی موضوعی است که نظام آموزش کشور باید برای مرتفع کردن آن در زمان باقی مانده به سال تحصیلی جدید برای آن چاره اندیشی کند. منبع: مشرق برچسب ها: جبران ، افت تحصیلی ، ترفند

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جبران افت تحصیلی ترفند دانش آموزان آموزش مجازی افت تحصیلی نظام آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند