Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با اعلام تعطیلات چند روزه کرونایی که از دوشنبه ۲۵ مرداد ماه تا شنبه ۳۰ مرداد  بوده است، شاهد کاهش چندین درصدی تردد خودروها، حمل و نقل ریلی و پروازها هستیم.

با توجه به آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده بود که باید میزان جابه جایی مسافران در بخش های حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، قطار و هواپیما یک سوم کاهش یابد؛ بنابر این همین امر باعث شده که  میزان جابه جایی مسافران و همین طور جابه جایی بخش های مختلف حمل و نقلی هم کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش شهرام آدم نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی به ما اعلام کرده بود که تمامی بخش‌های حمل ونقلی موظف هستند تعداد سفرهای خود را به یک سوم برسانند.

آدم نژاد در این باره عنوان کرد: در مدت تعطیلات کرونایی ظرفیت مسافری هواپیماها به ۶۰ درصد کاهش یافته ضمن آنکه ظرفیت جابجایی قطار و اتوبوس به ۵۰ درصد رسیده است. تمام مسافرانی که در این مدت بلیت پیش خرید کرده بودند می‌توانند مبالغ بلیت خود را استرداد کنند و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

حال بعد از گذشت 5 روز از تعطیلات کرونایی، سراغ آمار جا به جایی ها توسط حمل و نقل عمومی رفته ایم تا ببینیم این بخشنامه چه میزان در فروش بلیت ها رعایت شده است؟

طبق آمار به دست آمده در حال حاضر شاهد کاهش چشمگیر حجم پروازها طی تعطیلات 6 روزه بوده ایم به طوری که  در ۲۸ تیر امسال ۳۴۹ پرواز (۱۷۵ پرواز خروجی و ۱۷۴ پرواز ورودی) در فرودگاه مهرآباد انجام شد که این تعداد با کاهش ۵۷ درصدی به ۱۵۰ پرواز در روز ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ رسیده است.

۲۸ مرداد امسال ۷۶ پرواز خروجی و ۷۴ پرواز ورودی در فرودگاه مهرآباد انجام شده است. تعداد پروازهای خروجی و ورودی این فرودگاه طی روز ۲۸ مرداد به ترتیب در مقایسه با روز مشابه در تیرماه ۵۶.۶ و ۵۷.۵ درصد رشد منفی داشته است.

223223

کد خبر 1546770

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هواپیما قیمت بلیت هواپیما سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229097 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی