Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@03:53:11 GMT

شکار جبیر با سگ گله در منطقه بهرام گور

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۵۰۲۲

شکار جبیر با سگ گله در منطقه بهرام گور

آفتاب‌‌نیوز :

جواد مهدی‌پور رئیس پارک ملی قطرویه در شهرستان نی‌ریز گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی قطرویه، ۲۵ مرداد در محل "باغ‌های کهوا" با نشانه‌هایی از حمله یک سگ به حیات وحش مواجه شدند و موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که یک دامدار اهل و ساکن قطرویه با استفاده از سگ‌های گله اقدام به شکار یک راس جبیر نر از گونه‌های حمایت شده، کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی‌پور اظهار داشت: باتوجه به اینکه عمل ارتکابی دامدار جرم و مستلزم تعقیب کیفری است، مراتب برای سیر مراحل قانونی صورتجلسه شده و به مقامات قضایی ارجاع خواهد شد.

وی اضافه کرد: جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار غیرمجاز یک راس جبیر ۲۵۰ میلیون ریال بوده که فرد متخلف موظف به پرداخت آن است.

مهدی‌پور گفت: سگ‌های بی صاحب و حتی سگ‌های چوپان و گله از معضلات و دشمنان اصلی حیات وحش و محیط زیست به شمار می‌روند و گاهی صدمات ناشی از حضور سگ‌ها در طبیعت از شکارچیان حرفه‌ای بیشتر است.

رئیس پارک ملی قطرویه افزود: سگ‌ها علاوه بر اینکه از طریق شکار مستقیم تعداد حیات وحش را کاهش می‌دهند می‌توانند بیماری‌های بسیاری را به حیات وحش منتقل کرده و حیات وحش شکننده کشور را از لحاظ بیماری آسیب پذیر کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جبیر منطقه بهرام گور شکارچی حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد

آفتاب‌‌نیوز :

تصویری جدید از بهرام رادان جلوی آیینه گوشی سامسونگ خود در شبکه‌های مورد توجه قرار گرفت و آیفون نبودن آن باعث تعجب مردم شد. بنابر آنچه در برخی از صفحات فضای مجازی نوشته شده مدل گوشی بهرام رادان، سامسونگ S ۲۴ هست که در بازار ۶۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان