Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@12:40:22 GMT

جزئیات بازداشت فرد هتاک به مردم گیلان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۵۰۹۰

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سیدمهدی فلاح‌میری از دستگیری فرد هتاک به مردم گیلان خبر داد و اظهار داشت: فردی که در فضای مجازی اقدام به هتاکی به مردم استان گیلان کرده بود بازداشت شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان افزود: به‌دنبال انتشار کلیپی توهین‌آمیز در فضای مجازی توسط فردی که به مردم شریف گیلان توهین کرده بود، سریعاً دستگیری فرد هتاک در دستور کار ما قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: این فرد هتاک در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با تلاش بی‌وقفه پلیس تخصصی فتا گیلان شناسایی و با هماهنگی بسیار خوب دادستان شهرستان فردیس استان البرز دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان درباره جزئیات پرونده مذکور تصریح کرد: پرونده این فرد هتاک در حال حاضر در دادسرای رشت در حال رسیدگی است.

فلاح‌میری با اشاره به مجرم بودن فردی که در فضای مجازی به مردم گیلان توهین کرده است ابراز داشت: برابر قانون توهین به قومیت‌ها و اشخاص در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود.

وی عنوان داشت: کسانی که با ادبیات و اقداماتی خارج از حیطه قانون زمینه نگرانی هم‌وطنان در سراسر کشور را فراهم آورند قطعاً توسط قانون مورد پیگرد جدی قرار می‌گیرند.

فرمانده انتظامی استان گیلان نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم، از شناسایی دو فر هتاک به مردم شریف شمال کشور خبر داد و اظهار داشت: دو فردی که با انتشار کلیپی در فضای مجازی موجبات رنجش خاطر هم‌وطنان شمال کشور را فراهم کرده بودند شناسایی شدند.

سردار عزیزالله ملکی با ابراز تأسف از اقدام توهین‌آمیز دو جوان که با توهین به مردم شریف شمال کشور در فضای مجازی، سبب رنجش هم‌وطنان شدند افزود: پلیس با این‌گونه جرائم و عوامل تشویش اذهان عمومی در فضای حقیقی و مجازی با قاطعیت برخورد می‌کند.

سردار ملکی با اشاره به اشرافیت پلیس در برخورد با این جرائم خاطرنشان کرد: توهین به هموطنان به هیچ وجه قابل قبول نیست و پلیس نیز در برخورد با این‌گونه جرایم قاطع بوده و به هیج عنوان کوتاه نخواهد آمد.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: پس از انتشار کلیپ توهین دو فرد جوان به مردم شریف شمال کشور، شناسایی این دو نفر و دستگیری عوامل موثر این جریان در دستور کار پلیس فتا استان گیلان قرار داده شد.

وی با بیان اینکه پس از انجام اقدامات تخصصی پلیسی، دو فردی که مرتکب این عمل شده بودند شناسایی شدند ابراز داشت: متهم اصلی پرونده در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مقام قضایی ظهر امروز در استان البرز دستگیر شد.

سردار ملکی ضمن تقدیر از همکاری دستگاه قضایی استان گفت: متهم پس از دستگیری، ابتدا منکر بزه انتسابی شد، اما پس از مواجه‌شدن با مستندات موجود، اعتراف و از اقدام مجرمانه خود ابراز پشیمانی کرد.

وی افزود: هرگونه توهین به اشخاص و قومیت‌ها در فضای حقیقی و مجازی طبق قانون جرم است و پلیس در کمترین زمان ممکن با مجرمانی که به هر ترتیب موجبات تشویش اذهان عمومی و یا نگرانی در بین شهروندان را فراهم می‌آورند برخورد می‌کند.

سردار ملکی ضمن اطمینان‌بخشی به مردم گیلان مبنی بر قاطعیت پلیس در برخورد با مخلان آسایش و امنیت مردم گفت: پلیس اجازه نمی‌دهد عده‌ای با سوء استفاده از فضای مجازی، امنیت روانی شهروندان را به مخاطره بیندازند و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان از تلاش برای دستگیری متهم دوم پرونده هتاکی به مردم شریف استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: پرونده در خال رسیدگی است و نتیجه اقدامات تکمیلی به زودی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان اشرف غنی کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان پرویز کردوانی رای اعتماد فرمانده انتظامی استان گیلان کلیپ توهین هتاکی محرم افغانستان اشرف غنی کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان پرویز کردوانی رای اعتماد فضای مجازی مردم گیلان مردم شریف استان گیلان شمال کشور فرد هتاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی