Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:42:40 GMT

درگذشت عکاس مشهدی بر اثر ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۵۲۴۷

درگذشت عکاس مشهدی بر اثر ابتلا به کرونا

ایسنا/خراسان رضوی محمد خوش‌نشین، عکاس و تصویربردار خبری اهل مشهد، شامگاه گذشته، ۲۸ مرداد ماه، به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

محمدجواد رنجبر، قائم مقام خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایسنا با تأیید درگذشت این عکاس و تصویربردار مشهدی در خصوص زمینه‌های فعالیت محمد خوش‌نشین اظهار کرد: محمد خوش‌نشین در زمینه عکاسی خبری فعالیت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی من با او در باشگاه خبرنگاران جوان هنگامی که وی به عنوان تصویربردار در این رسانه فعالیت داشت، اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: خوش‌نشین حدود ۲۰ سال سابقه تصویربرداری و عکاسی خبری داشت. او در رسانه‌های باشگاه خبرنگاران جوان، صداوسیما، جام‌جم، برنا، ایلنا و روابط عمومی هلال احمر فعالیت داشت و به نوعی از جمله امدادگران هلال احمر به شمار می‌رفت.

رنجبر تصریح کرد: او به تازگی پدر شده بود و پسری چند ماهه داشت. محمد خوش‌نشین فردی خوش‌رو، خوش‌اخلاق، مهربان و فعال بود و علاقه فراوانی به رشته عکاسی داشت؛ به گونه‌ای که در زمینه تدریس عکاسی نیز فعالیت می‌کرد. 

وی خاطرنشان کرد: او از چند روز قبل در پی ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود و شب گذشته فوت کرد. پیکر وی صبح امروز صبح در بهشت رضا(ع) مشهد تشییع و دفن شد.

قائم‌مقام خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی افزود: خبرنگاران و عکسان خبری از جمله مظلوم‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند که همواره در جهت پیگیری مطالبات مردم و دفاع از آن‌ها حرکت می‌کنند اما نگاه و حمایت مسئولان نسبت به این قشر در خور آن‌ها نیست. به نظر من درگذشت چنین افرادی تلنگری به جامعه و مسئولان وارد می‌کند تا خبرنگاران و عکاسان خبر را مورد حمایت بیشتری قرار داده و اجازه دهند رسالتی که بر عهده دارند را به خوبی انجام دهند.

خوش‌نشین عکاسی پرانرژی و پیگیر بود

حامد پویان، خبرنگار صداوسیمای مرکز خراسان رضوی و همکار محمد خوش‌نشین، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت‌های وی اظهار کرد: آقای خوش‌نشین فعالیت رسانه‌ای خود را از سال ۱۳۸۲ در باشگاه خبرنگاران جوان آغاز کرد و پس از گذراندن دوره‌های باشگاه خبرنگاران جوان، به عنوان تصویربردار این رسانه مشغول به کار شد. پس از مدتی فعالیت او به سمت عکاسی سوق پیدا کرد و علاوه بر فیلمبرداری بیشتر در زمینه عکاسی خبری فعالیت خود را در رسانه‌های مختلف ادامه داد.

وی اضافه کرد: خوش‌نشین فردی پر انرژی و پیگیر بود که علاقه و استعداد فراوانی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری داشت. او در چند سال اخیر نیز با روابط عمومی هلال احمر همکاری می‌کرد و به تازگی فعالیت خود را به عنوان امدادگر هلال احمر آغاز کرده بود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عكاسي عکاس همه باهم علیه کرونا کروناویروس كرونا مشهد خراسان رضوي باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ویژگی هایی فصلی و عنکبوت مانند روی ترک های سطح مریخ ظاهر شده اند. مدارگرد مریخی اروپا به نام مارس اکسپرس تصاویری از ویژگی هایی کوچک و تیره رنگ در منطقه ای از مریخ به نام «اینکا سیتی»در نزدیکی قطب جنوب سیاره ثبت کرده که شبیه عنکبوت هستند.

این رویداد زمانی ظاهر می شود که گرمای نور خورشید لایه های دی اکسید کربن انباشته شده طی زمستان تاریک مریخ را گرم می کند. در مقابل یخ دی اکسید کربن در لایه زیرین به گاز تبدیل می شود که به تدریج جمع می شود و لایه رویی به قطر یک متر را می شکند.

گاز آزاد شده حامل غباری سیاه از لایه زیرین است که آن را به سمت بالا می آورد و در نهایت به انفجار غبار بالای لایه رویی یخ منجر می شود. این رویداد مانند بیرون آمدن آب از یک آبفشان قبل از ریختن روی سطح مریخ است. چنین روندی ظاهری عنکبوتی شکل و ترک خورده به وجود می آورد که قطر آن ۴۵ مترتا یک کیلومتر است.

منطقه اینکا سیتی مریخ که شبکه ای خطی از برآمدگی ها ایجاد می کند مشابه خرابه های تمدن اینکا روی زمین است.

جدیدترین تصاویر از اینکا سیتی توسط دوربین با وضوح بالای HRSC مارس اکسپرس در ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ میلادی و در فصل پاییز مریخ ثبت شده است.

کد خبر 6089622 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی