Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «سی جی تی ان» این کشور تاکید کرد که در روند منشاءیابی کرونا نباید اجازه داد سیاست بر علم غلبه کند.

به گزارش برنا، «محمد کشاورززاده» روز جمعه در این گفت و گو افزود: چین در تحقیقات درباره منشایابی کرونا فعالانه با سازمان بهداشت جهانی همکاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی مساله کرونا یک مساله علمی است و نباید سیاست زده شود مرجع مورد اعتماد در این مورد تنها سازمان جهانی بهداشت و سازمان های مربوطه است نه کشورهای دیگر، ما می دانیم که ایالات متحده این مساله را سیاسی کرده است، آنها با چین مشکل دارند و این خوب نیست.

کشاورز زاده ادامه داد: مساله کرونا نباید سیاسی شود ما باید آن را به اهل علم بسپاریم دولت چین برای ارائه اطلاعات در این زمینه با سازمان جهانی بهداشت بسیار همکاری کرده است لذا گمراه کردن مردم از سوی امریکا خوب نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به همکاری ایران و چین در مورد مبارزه با کرونا پرداخت و گفت: ایران و چین به طرق مختلف با یکدیگر همکاری دارند و در این زمینه هم یکدیگر را یاری داده اند.

سفیر ایران در چین از کمک چین به ایران در راستای مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: به علت تحریم های آمریکا، ایران از خرید لوازم مورد نیاز مبارزه با کرونا محروم مانده بود اما چین تجهیزات و واکسن در اختیار ما قرار داد.  

کشاورز زاده در مورد تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: متاسفانه ایران به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی ناشی از تحریم های آمریکا آسیب دیده است ما نمی توانیم واکسن بخریم یا حتی محصولات دارویی یا هر چیز دیگری را وارد کنیم ما می خواستیم از کواکس واکسن بخریم اما مشکلی در پرداخت ایجاد شد زیرا آمریکایی ها پول ما را مسدود کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران چین کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ عباس صوفی، نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای شورای روستاها، معتمدین و اعضا شورای بخش سنگستان اظهار کرد:‌ در چهار سال آینده به‌هیچ‌عنوان از مشکلات غافل نخواهیم بود؛ اما از سیاه‌نمایی‌ها نیز باید جلوگیری کرد. هر روستایی مشکل ویژه خود را دارد و با برنامه راهبردی باید در حد امکان به این معضلات رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه دهستان سنگستان به لحاظ نزدیکی به شهر مزایا و معایب مختلفی دارد، عنوان کرد: اعتقاد دارم با هم‌افزایی و هم‌فکری با دهیاران و شورای روستا که در حقیقت نمایندگان مردم هستند، باید به مشکلات غلبه کنیم. در چهار سال پیش‌رو اختلافی بین نمایندگان وجود نخواهد داشت و با کنار گذاشتن منیت‌ها، ضمن تعامل با دکتر حاجی‌بابایی تنها به فکر مردم خواهیم بود.

نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس ادامه داد: معیشت مردم، مشکلات اقتصادی و موضوعات زیرساختی مانند فاضلاب و راه در اولویت کاری روستا‌ها قرار دارد و مهم این است که بعد از چهار سال مردم به این باور برسند که نمایندگان از هیچ تلاشی برای حل مشکلات دریغ نکردند.

صوفی مطرح کرد: برنامه ما ارتباط تنگاتنگ با دهیاران و شورای روستاهاست تا مشکلات را ریزبینانه بررسی کنیم. قرار است برای بررسی مشکلات روستاها، تیمی متخصص و باتجربه را در نظر بگیریم تا با ایجاد سند اختصاصی برای هر روستا، مشکلات را حل کنند. وظیفه داریم در تک‌تک روستا‌ها با معتمدین جلسه برگزار کنیم که این موضوع قطع به یقین انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • سپاهان بر استقلال آبی پوشان ملاثانی غلبه کرد
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • راه‌یابی‌ دانش‌آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر والیبال جهان
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد