Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حق لطفی شامگاه جمعه به ایرنا گفت : هر یک از دستگاه های اجرایی خدمات رسان می توانند برای توسعه و اجرای زیر ساخت ها مانند آب ، برق ، گاز ، مخاطرات و امثال  از شرکت عمران شهر جدید هشتگرد زمین تحویل بگیرند.

وی بیان داشت: این اقدام با هدف تسریع در اجرای طرح های زیر ساختی بوده تا ساکنان شهر جدید هشتگرد بتوانند از خدمات لازم بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق لطفی بیان داشت : براساس  قانون، شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به عنوان سازنده شهر در سنوات گذشته نسبت به تحویل زمین به دستگاه های دولتی برای تاسیس نمایندگی ادارات در این شهر اقدام لازم انجام داده است.

وی با گلایه از برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان البرز گفت : با وجود اینکه زمین در اختیار این دستگاه ها قرار گرفته اما هنوز نمایندگی های  بسیاری از ادارات در شهرجدید هشتگرد استقرار نیافته اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد به مشکلات برخی مجتمع های مسکونی در این شهر اشاره کرد و گفت :  پروژه ۵۲۰ واحدی  مسکونی «ابنیه راه روماک»  از جمله پروژه هایی است که برای خریداران واحدهای آن مشکلاتی به وجود آمده است.

حق لطفی در تشریح پرونده این مجتمع مسکونی اظهار داشت :   شرکت روماک به عنوان پیمانکار پروژه مسکن مهر در سال ۹۷ تقاضای خودمالکی ۱۰۴ واحد مسکونی را داشته که پس از اخذ مجوز در سال ۹۸ از شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، بدون انجام مراحل اداری و تملک واحدها، نسبت به کلاهبرداری و واگذاری واحدها به غیر اقدام نموده که اکنون پرونده مالباختگان در محاکم قضایی در دست رسیدگی است.

وی  از خریداران واحدهای پروژه های مسکن مهر به ویژه پروژه های نیمه تمام و تحویل قطعی نشده ، خواست تا در زمان معامله واحد مسکونی از شرکت عمران استعلام بگیرند که این مهم  گامی مثبت در جهت پیشگیری از موارد مشابه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درخصوص صدور الحاقیه به اراضی درحال معامله در شهر جدید هشتگرد گفت: یکی از اهداف شرکت عمران در واگذاری زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی، کمک به رونق و آبادانی شهر است و بر اساس توافق اولیه و قراداد صادره ، خریدار می بایست شخصا در مدت زمان مشخص نسبت به احداث بنا اقدام‌نماید لیکن عدم اجرای تعهدات از سوی خریدار اولیه و نگاه به سرمایه گذاری ایشان منجر به کاهش فضاهای مورد نیاز در شهر می گردد.

وی ابیان داشت :  از آنجاکه واگذاری به غیر و اجرای تعهدات توسط اشخاص ثالث در قرارداد جاری پیش بینی نشده بود  لذا از سال ۹۷ با ورود سازمان بازرسی به این موضوع رسیدگی و خریداران جدید ملزم به دریافت الحاقیه از شرکت عمران و پذیرش تعهدات هستند که البته شرکت عمران مسوولیتی نسبت به خریدارانی که  خارج از سیستم اداری معامله نموده اند را نخواهد داشت.

شهرجدید هشتگرد با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت با تکمیل و واگذاری حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر و حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن جمعیت آن در سال های آینده از ۵۰۰ هزار نفر فراتر می رود.

برچسب‌ها ساوجبلاغ شهرجدیدهشتگرد استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوجبلاغ شهرجدیدهشتگرد استان البرز ساوجبلاغ شهرجدیدهشتگرد استان البرز شهر جدید هشتگرد شهرجدید هشتگرد شرکت عمران شهر واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت های مردمی همزمان با عرضه زمین بیشتر استفاده کند گفت: دولت می تواند به جای آنکه به دنبال ساخت خانه برای مردم باشد، زمین به آنان واگذار کند تا افراد و متقاضیان خود اقدام به ساخت خانه کنند.

وی افزود: این اقدام خود می تواند منجر به تسریع در ساخت مسکن  شود.

شاکری اظهار کرد:  با توسعه افقی شهر‌ها و ساخت خانه تک طبقه، امکان مشارکت مردم در رشد اقتصادی کشور فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه  مسکن تک طبقه بسیار مهم و کلیدی است و ما آن را در برنامه هفتم ترویج کردیم  گفت: در مجلس مصوبه‌ای در این زمینه به تصویب رسیده است که بتوانیم مسکن ویلایی و معیشت محور به متقاضیان اختصاص دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان