Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@22:03:00 GMT

۵ لحظه ناب در المپیک توکیو + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۵۳۳۴

۵ لحظه ناب در المپیک توکیو + تصاویر

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و سومین دوره رقابت‌های المپیک امسال در توکیو برگزار شد و بعد از حدود ۱۷ روز این مسابقات بزرگ به اتمام رسید و قهرمانی و کسب افتخار این المپیک نیز برای تمامی کشور‌های حاضر در آن به تاریخ پیوست.

رقابت‌های المپیک توکیو که با قهرمانی آمریکایی‌ها به اتمام رسید پر بود از لحظه‌هایی که شاید تجربه آن آرزوی هر کشور و یا ورزشکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لحظاتی که گاهی غم انگیز بود و نا امیدی را منتشر می‌کرد گاهی هم افتخار آفرین بود و قهرمانی را به ارمغان می‌آورد.

المپیک توکیو لحظات ناب فراوانی داشت. در ادامه گزارش به ۵ اتفاق خاص در این المپیک جذاب اشاره می‌کنیم.

۱. درسل، جایگزین بر حق فلپس اسطوره‌ای

این ستاره ۲۴ ساله به خاطر عملکرد عجیبش در رقابت‌های شنا در المپیک ۲۰۲۰ همیشه در توکیو ماندگار خواهد شد.

درسل در رشته‌های ۵۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر پروانه، ۴ در ۱۰۰ متر آزاد و ۴ در ۱۰۰ متر مختلط شنا به مدال طلا رسید و توانست نام خود را در تاریخ رقابت‌های المپیک توکیو ماندگار کند.

همچنین درسل توانست در توکیو ۳ رکورد فردی المپیک و یک رکورد تیمی را به نام خود و آمریکا ثبت کند. این شناگر آمریکایی یکی از جانشینان مایکل فلپس شناگر اسطوره‌ای تاریخ آمریکا است.

۲. جوکوویچ و آرزوی بر باد رفته

جوکوویچ تنیسور صربستانی و مرد شماره یک این رشته در المپیک توکیو فرصت داشت تا به اولین تنیسوری تبدیل شد که علاوه بر کسب ۴ گرند اسلم در یک فصل می‌تواند قهرمان رقابت‌های المپیک نیز شود، اما شکست در مقابل زورف آلمانی در نیمه نهایی و پابلوی اسپانیایی در رده بندی این تنیسور مشهور حتی موفق به کسب مدال المپیک نیز نشد و توکیو را با شکستی بزرگ ترک کرد.

۳. پائو گسول و خداحاظی تلخ از بسکتبال

پائو گسول به همراه برادرش (مارک) دو ستاره تیم ملی بسکتبال اسپانیا پس از حذف تیمشان از المپیک ۲۰۲۰ توکیو و شکست از تیم ملی آمریکا از تیم ملی بسکتبال اسپانیا خداحافظی کردند.

تیم اسپانیا با شکست ۹۵ بر ۸۱ برابر آمریکا از رسیدن به جمع چهار تیم برتر المپیک توکیو بازماند. پائو گسول بازیکن ۴۱ ساله این تیم بعد از ناکامی تیمش گفت: این آخرین بازی من برای تیم ملی بود.

پائو گسول در جام جهانی ۲۰۰۶ ژاپن با اسپانیا قهرمان جهان شد. او در المپیک‌های ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن همراه تیم ملی کشورش به مدال نقره رسید و در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز برنز گرفت.

۴. قهرمان ۱۳ ساله در المپیک توکیو

مومیجی نیشیا نوجوان ۱۳ ساله از ژاپن در رشته اسکیت خیابانی قهرمان المپیک شد و مدال طلا را در این دسته از آن خود کرد. نیشیای ۱۳ ساله در پایان مسابقات ۱۵.۲۶ امتیاز به دست آورد و تبدیل به جوان‌ترین مدال آور طلای بازی‌های المپیک توکیو شد.

نکته جالب رقابت این رشته از مسابقات المپیک توکیو نفر دوم این رشته است جایی که مدال نقره المپیک توکیو نیز به نوجوان ۱۳ ساله‌ای دیگر از برزیل رسید.

۵. لذت طلای مشترک در المپیک توکیو

یکی از زیباترین تصاویر المپیک توکیو در رشته دو و میدانی و بخش پرش ارتفاع به وجود آمد جایی که ۲ ورزشکار ایتالیایی و قطری به مدال طلای مشترک  مسابقات رسیدند.

جیانمارکو تمبری ایتالیایی و معز برشم قطری که هر ۲ رکورد ۲.۳۷ را ثبت کردند در ثبت رکورد ۲.۳۹ بازماندند و نتوانستند از این مانع عبور کنند. بعد از این اتفاق این ۲ ورزشکار در پاسخ به سوال داور مسابقه درباره ادامه مسابقه و یا کسب عنوان اولی و طلای مشترک رقابت‌های المپیک، دومی را انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید

مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو + فیلم و عکس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک ۲۰۲۰ المپیک ۲۰۲۰ توکیو المپیک توکیو رقابت های المپیک المپیک توکیو پائو گسول تیم ملی ۱۳ ساله ۱۰۰ متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون بوکس، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز ‌شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

امروز دوشنبه، رقابت‌های رده‌سنی جوانان برگزار شد و دو نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند.

در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی (امیررضا) سلطانی که ابتدا استراحت داشت، برابر دلگون‌سایخان از مغولستان قرار گرفت و در حالیکه راند نخست را باخته بود در دو راند بعدی با کوچ مناسب کادرفنی و عملکردی جانانه، به برتری دست یافت تا با صعود به نیمه‌نهایی، نخستین مدال ایران را قطعی کند. وی در نیمه‌نهایی با آمانتور ژومایف از قرقیزستان مصاف می‌دهد.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی شعبان برابر رابرت مالنوک‌ از فیلیپین شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین فردا سه‌شنبه رقابت‌های رده‌سنی «امید» پیگیری می‌شود و چهار بوکسور کشورمان به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی که پیش از این مقابل لی‌ جونگ‌ هو از کره‌جنوبی پیروز شده بود به مصاف ویشوانا از هند می‌رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، آرمان عبادی با گانباتار گان‌اردنه از مغلوستان دیدار می کند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۷۵ کیلوگرم نیز، محمد محشری با گورپاد از هند روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6092261

دیگر خبرها

  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت