Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جزیره پنگوئن‌ها» یک رمان طنز و یکی از بهترین آثار آناتول فرانس نویسنده فرانسوی است. این کتاب نخستین بار در سال ۱۹۰۸ میلادی منتشر شد.

به گزارش برنا، «جزیره پنگوئن ها» به قلم «آناتول فرانس» به سبک یک کتاب دایره المعارف مانند تاریخی قرن 18 و 19 نوشته شده است ، که مربوط به روایت های بزرگ ، افسانه پردازی قهرمانان و ملی گرایی رمانتیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در مورد یک جزیره ساختگی است که در سواحل شمالی اروپا وجود دارد.

داستان جذاب این کتاب از آنجا آغاز می شود که یک راهب متمرد و مبلغ مسیحی در جزیره فرود می آید و ساکنین آنجا را نترس و نوعی جامعه مشرکان قبل از مسیحیت می پندارد. او در اینجا به طور استعاری عمدتا نابینا از بازتاب یخ قطبی و تا حدودی ناشنوا از خروش دریا و چون حیوانات را با انسان اشتباه گرفته است ، آنها را تعمید می دهد. این مسئله مشکلی را برای خداوند ایجاد می کند ، که به طور معمول فقط اجازه تعمید انسان را می دهد. او پس از مشورت با مقدسین و متکلمان در بهشت ، معضل را با تبدیل پرندگان تعمید یافته به انسان حل می کند و به هر یک روح می بخشد.

بنابراین تاریخ پنگوئن ها آغاز می شود ، و از آنجا به بعد این تاریخچه آیینه ای از فرانسه (و به طور کلی اروپای غربی ، از جمله مناطق آلمانی زبان و جزایر انگلیس) است. روایت از دوره مهاجرت ("دوران تاریکی") ، زمانی که قبایل ژرمنی برای ایجاد سرزمین بین خود به طور مداوم می جنگیدند ، شروع می شود.

بخش‌هایی از کتاب:

 خوب به یاد دارم هنگامی که نخستین بار نام کتاب جزیره پنگوئن ها را شنیدم گمان بردم که حاصل تحقیقات پژوهنده ای است درباره این پرندگان جالب قطبی و کتابی است در حدود زنبور عسل و موریانه ها اثر موریس مترلینگ، و چون مقدمه آن را خواندم تصور کردم که هدف آناتول فرانس نوشتن تاریخ گونه ای بوده است درباره رویدادهای زندگی گروهی خاص با روشی ابتکاری و نو، اما وقتی که برگی چند از متن کتاب را به دقت مطالعه کردم، نادرستی پندارهای پیشینم آشکار شد و دانستم که این کتاب اگر چه تاریخ است، تاریخ قومی خاص نیست، بلکه روح راستین تاریخ بشر است. گفتم «روح تاریخ»، چرا که تاریخ همانند موجود زنده ای است که حوادث تلخ و شیرین گیتی کالبد آن را تشکیل می دهند، اما «روح» آن مجموعه علتهای حقیقی و پیوندهای ناآشکاری است که اساس پیشامدهای روزگار را به وجود می آورد و درک آن کاری آسان نیست. بنابراین اگر به کتاب های تاریخ بنگریم اغلب چیزی جز نقل کشمکش های پادشاهان و توطئه های آنان نیست که البته آن هم در بسیاری از موارد به اصطلاح قلم در دست دوست یا دشمن بوده و حقایق امور در پرده ای از منافع شخصی یا اغراض حیوانی به کلی ناشناخته مانده و یا تحریف شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دایره المعارف جامعه مسیحیت پرندگان فرانسه مهاجرت انگلیس دایره المعارف رمان فرانسه معرفی کتاب مهاجرت جزیره پنگوئن ها جزیره پنگوئن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودی رودز: بدون من AEW وجود نداشت، برای آنها آرزوی موفقیت دارم/ اخبار WWE

کودی رودز درباره AEW به اظهارنظر پرداخت.

بر کسی پوشیده نیست که کودی رودز نقش مهمی در تاسیس کمپانی رقیب WWE ایفا کرد. او نه تنها یکی از بهترین ستارگان AEW بود، بلکه سه مرتبه قهرمانی کمربند TNT را نیز در آنجا به دست آورد. راه او در سال 2022 از AEW جدا شد و به WWE برگشت، جایی که کابوس آمریکایی برای دو سال پیاپی تیتر اول رسلمنیا بود و در نهایت توانست قهرمانی کمربند آندسپیوتد WWE را به دست بیاورد.

طرفداری | کودی رودز در مصاحبه اخیرش به صحبت درباره AEW پرداخت. با وجود جدایی از آنجا، کودی رودز همچنان برای AEW آرزوی موفقیت دارد و اضافه می‌کند که اگر به خاطر او نبود، هرگز AEW وجود نداشت.

روایات متفاتی از کمک‌های من به AEW وجود دارند. اما بسیار ناامید کننده بود که افرادی که نمی‌خواهم نام آنها را بیاورم، وقتی آنجا را ترک کردم علیه من دست به تبلیغات منفی زدند. جمله‌ای در کتاب یانگ باکس هست که چگونه من آخرین نفری بودم که (حکم خروجم را) امضا زدم. من، مت و نیک از همیشه به هم نزدیکتر هستیم. بسیار خوشحالم که آنها بخشی از زندگی و حرفه من بودند. بدون من AEW وجود نداشت و من هرگز بد آنها را نخواسته‌ام. مثل این است که فرزندی داشته باشید که به دانشگاه برود و در حالت مستی رانندگی کند و خودش را به دردسر بی‌‌اندازد. آنها همیشه در قلب من هستند.

طی 5 سال گذشته WWE و AEW چندمرتبه به طعنه زنی به یکدیگر اقدام داشتند. تونی خان، مالک AEW به تازگی WWE را به تهیه کننده بدنام هالیوود، هاروی واینستین تشبیه کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • آنژ پوستکوعلو: فصل بعد به سوئد می روم
  • میزگرد نگاهی به هشت چالش تاریخی؛ پروژه کوروش درخدمت اسرائیل؟
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • کودی رودز: بدون من AEW وجود نداشت، برای آنها آرزوی موفقیت دارم/ اخبار WWE
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود