Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@19:06:20 GMT

دلار جهانی اندکی ریزش کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۶۳۰۰

دلار جهانی اندکی ریزش کرد

ارزش دلار در معاملات امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۵۱۷ واحد بسته شد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، به نظر نمی رسد که تا پایان امسال نیز بحران کرونا به پایان برسد و معامله گران باید ریسک ناشی از این ویروس بر روی اقتصاد جهانی را کماکان مد نظر خود قرار دهند. شیوع سویه جهش یافته در نقاط مختلف باعث افزایش قابل توجه مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه به ویژه در شرق آسیا از جمله اندونزی شده و در هند نیز شمار قربانیان مجددا در حال اوج گیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از کشورهای جهان از شهروندان خود خواسته اند تا نسبت به دریافت دوز سوم واکسن خود اقدام کنند.

شفالی ساچدوف - استراتژیست ارشد ارزی در بانک بی ان پی - گفت: چشم همه فعالان بازار ارز به آمار بازار کار و نرخ تورم است تا مسیر آینده رشد اقتصادی و نرخ بهره تعیین شود. به صورت کلی می توان گفت که احساس بازار به چشم انداز بلندمدت بسیار بهتر از ماه های ابتدایی سال است اما این بدان معنا نیست که رویکرد احتیاطی معامله گران به کلی از بین رفته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۵۱۷ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است)

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۹ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۶ درصد بالا رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۶ به ۱.۱۶۹ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۰۹.۸۱۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۰۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۰۱ یوان چین اعلام شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزش دلار قیمت دلار قیمت ارزهای جهانی ارزهای جهانی نرخ تورم شاخص دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴هزار و ۴۳۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱هزار و ۴۹۱ تومان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 437 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 491 تومان معامله می‌شود.

دومین حراج سکه در سال 1403 فردا برگزار میشود+شرایط

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 844 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 672 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 100 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 297 تومان است.

بروز رسانی: یک‌شنبه 16  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 437  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 491

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 844

قیمت یورو (حواله)

44 هزار و 672

قیمت درهم (اسکناس)

12 هزار و 100

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 297

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال