Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@06:04:15 GMT

تزریق آب مقطر به جای واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۶۷۶۵

تزریق آب مقطر به جای واکسن کرونا

تزریقاتچی شیاد که شیشه‌های واکسن کرونا را با آب مقطر پر می‌کرد در حالی دستگیر شد که واکسن‌های تقلبی را به 40 نفر تزریق کرده بود.

به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، از مدتی قبل و به‌دنبال شکایت‌های سریالی درباره فروش واکسن‌های تقلبی کرونا با قیمت‌های گزاف بلافاصله کارآگاهان‌مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مرد ۳۰ ساله‌ای اقدام به فروش این واکسن‌های تقلبی کرده است.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام خبر گفت: به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات آغاز و متهم جوان شناسایی و دستگیر شد؛ در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقدار زیادی ویال تقلبی واکسن کرونا با برندهای مختلف و مهر جعلی پزشک و کارت جعلی تزریق واکسن کشف شد. متهم در اعترافاتش مدعی شد واکسن‌ها را از ۶ تا ۱۳ میلیون تومان به فروش می‌رساند. پس از دستگیری متهم تحقیقات برای بررسی بیشتر این پرونده و دستگیری همدستانش ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با متهم

چه واکسنی تزریق می‌کردی؟
فقط دو مدل کمیاب آسترازنکا و اسپوتنیک را تزریق می‌کردم، البته داخلش آب مقطر بود.
بیماران را چطور شناسایی می‌کردی؟
من تزریقاتچی هستم و برای تزریق آمپول و سرم به خانه افرادی که کرونا داشتند می‌رفتم تا از آنها مراقبت کنم. بعد به خانواده‌های آنها می‌گفتم که واکسن کرونا دارم و واکسن‌های قلابی را به این طریق به آنها می‌فروختم.
شیشه‌ها یا ویال‌های واکسن‌ها را چطور تهیه می‌کردی؟
پوکه‌ها و ویال‌های آمپول‌های دیگر را بر می‌داشتم، مواد داخلش را خالی می‌کردم و پس از شستن داخل ویال‌ها، آب مقطر داخلش تزریق می‌کردم. آب مقطر را به جای واکسن تزریق می‌کردم. آب مقطر ضرر و آسیبی به کسی نمی‌رساند.
برچسب‌ روی واکسن‌ها را از کجا آوردی؟
از اینترنت دانلود می‌کردم و به چاپخانه‌ای دادم تا برایم چاپ کند.
واکسن‌ها را چند می‌فروختی؟
اسپوتنیک را ۶ میلیون تومان و آسترازنکا را ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروختم.
گفته شده که گاهی اوقات ۱۳ میلیون هم واکسن‌ها را فروختی؟
متهم جوان سکوت می‌کند.
کارت بهداشت و برگه‌هایی  را که مهر وزارت بهداشت و مهر پزشک داشت  به مشتری‌ها می‌دادی  از کجا آورده بودی؟
مهر وزارت بهداشت نیست یک لوگو است که از اینترنت گرفتم اما مهر پزشک هم مال دکتری است که قبلاً در مطبش کار می‌کردم و مهرش دست من بود و من دیگر مهر را برنگرداندم.
انگیزه ات برای این کار چه بود؟
مشکل مالی داشتم. همسرم عمل جراحی طحال و کبد داشت و من به پولش نیاز داشتم.
چند واکسن فروختی؟
حدود ۴۰ واکسن فروختم و وقتی پول جراحی همسرم فراهم شد دیگر نمی‌خواستم به این کار ادامه دهم.

هشدار پلیس

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا، تنها مرجع قانونی ‏واگذاری واکسن و داروی کرونا را وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‏پزشکی دانست و گفت: فریب شایعات منتشر شده در شبکه‌های ‏اجتماعی با عنوان «فروش واکسن کرونا با برندهای مختلف داخلی و ‏خارجی و مبالغ بسیار بالا» را نخورید. به‌دنبال انتشار اخبار واردات واکسن ‏کرونا به کشور در مواردی شاهد آن بودیم که افراد سودجو با انتشار ‏آگهی‌های فریبنده در فضای مجازی، ادعای فروش واکسن کرونا دارند و ‏از شهروندان می‌خواهند که برای خرید ثبت‌نام کنند، که اکثر این افراد ‏توسط پلیس فتا مورد شناسایی قرار گرفته و برای سیر مراحل قانونی ‏پرونده‌شان به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شدند. ‏
پاشایی گفت: در تحقیقات انجام شده از متهمان محرز شده که این افراد ‏سودجو؛ دارویشان تقلبی و جعلی بوده  یا اصلاً دارویی در کار نبوده و ‏فقط به قصد سودجویی، سرقت‌های اینترنتی، سرقت اطلاعات شخصی ‏و کلاهبرداری دست به چنین اقدامی زده‌اند.‏
این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه شهروندان می‌توانند با هوشیاری خود ‏و دریافت اطلاعات در خصوص واکسن کرونا از منابع معتبر و رسمی ‏کشور دست افراد سودجو را در رسیدن به اهدافشان کوتاه کنند و قربانی ‏تبلیغات فریبنده در این خصوص نشوند، افزود: پلیس فتا در رصدهای ‏روزانه در صورت مواجهه با اینگونه آگهی‌ها با مجرمان برخورد قانونی ‏خواهد کرد.‏
‏ مجرمان سایبری با شگردهای مختلف نظیر تزریق واکسن کرونا در ‏قبال ثبت‌نام در تورهای مسافرتی یا تبلیغات فریبنده، ثبت‌نام آزمایشی ‏انسانی تزریق واکسن کرونا در کشورهای خارجی به همراه تور توریستی ‏و تفریحی، درصدد کلاهبرداری از متقاضیان هستند که تمامی تحرکات ‏و جریان‌های مشابه در کارگروه ویژه پلیس فتا در حال رصد است.‏
بی‌تردید هرگونه تبلیغ و فروش دارو و واکسن از طریق فضای مجازی ‏جرم تلقی می‌شود و با متخلفین این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.‏

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن ها آب مقطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این تعداد سه هزار و ۱۷۲ دوز واکسن سرخک به جمعیت ایرانی و ۴۴۴ دوز واکسن سرخک به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

دکتر زهرا نهبندانی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون نیز نظام مراقبت بیماری سرخک در تمامی سطوح بهداشتی و درمانی در حال اجراست و تا کنون موفق به شناسایی ۵۸ مورد مشکوک به سرخک شده است که از این تعداد نتیجه ۱۱ مورد سرخک مثبت بوده که ۹ مورد ایرانی و ۲ مورد غیرایرانی بودند.

تزریق حدود ۱۵۶ هزار دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی در سال گذشته

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته در مجموع ۱۵۵ هزار و ۷۵۳ دز واکسن سرخک به جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق شد.

نهبندانی افزود: از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۳۲۰ دوز واکسن به جمعیت ایرانی و ۱۸ هزار و ۴۳۳ دوز واکسن به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

وی با بیان این که سال گذشته ۵۶ مورد مثبت سرخک ثبت و گزارش شده است که ۳۷ مورد آن از جمعیت بومی ایرانی و ۱۹ مورد از جمعیت اتباع بوده است ادامه داد: واکسیناسیون سرخک برای تمامی نوزادان در یک سالگی و ۱۸ ماهگی و بدون محدودیت برای تمامی افراد ایرانی و غیر ایرانی انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:از جمله برنامه‌های این دانشگاه در راستای ریشه کنی سرخک در سالهای گذشته و سال جاری می توان به واکسیناسیون معمول سرخک، واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی در مبادی ورودی مرزهای زمینی و هوایی در صورت نیاز، اجرای برنامه تکمیلی ایمن‌سازی سرخک در حاشیه شهر و مناطق پرخطر و مراکزی که محل تجمع اتباع باشد در سال ۱۴۰۱، پیگیری احوال اطرافیان موارد مثبت سرخک از نظر بیماری و واکسیناسیون افراد در معرض خطر بیماری در خصوص افرادی که با موارد سرخک مثبت در تماس بودند اشاره کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه سیام وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در این میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند که البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

 
 

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد