Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جریان آزاد ملی لبنان با اشاره به تصمیم اخیرریاض سلامه برای حذف یارانه سوخت تاکید کرد که برخی در داخل کشور به دنبال تکمیل پروژه محاصره خارجی ضد لبنان با ابزار اقتصاد هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی درباره تصمیم «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان برای حذف یارانه سوخت اعلام کرد که این تصمیم به معنای تحقیر لبنانی‌ها و کشتار جمعی آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم همچنین هر لبنانی را تبدیل به یک بمب ساعتی در صف‌های پمپ بنزین و نانوایی و بیمارستان‌ها می‌کند.

جبران باسیل افزود، برخی قصد دارند مسئولیت بحران‌های کشور را به گردن رئیس‌جمهور بیاندازند. آنها به دنبال سرنگونی رئیس جمهور و ضربه‌زدن به جریان آزاد ملی هستند؛ اما بهای این کار را مردم می‌پردازند. این افراد می‌گویند که رئیس جمهور را سرنگون می‌کنیم؛ حتی اگر لبنانی‌ها بمیرند و این تکمیل پروژه خارجی برای محاصره لبنان است و این طرف‌ها سعی دارند بعد از سرنگونی رئیس جمهور و جریان آزاد ملی به سراغ مقاومت برند یعنی همان پروژه‌ای که از سال 2005 تا 2006 و 2007 تا 2008 وجود داشت. البته ابزار اجرای این پروژه اقتصاد است و نه سلاح.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان تصریح کرد که رئیس بانک مرکزی با این تصمیم ناگهانی خود کشور را فلج کرد و در این شرایط هتل‌ها نیز بسته می‌شوند و گردشگری در لبنان مختل می‌گردد. ما اکنون سوال می‌کنیم که آیا ریاض سلامه زیان ناشی از این تصمیم در بازه زمانی کنونی را محاسبه کرده است؟ آیا او نباید به خاطر ضربه‌ای که به اقتصاد و ملت لبنان زده پاسخگو باشد. این تصمیم منجر به بروز هرج و مرج در کشور می‌شود و تنها کافی است که آسیب وارده شده به بخش گردشگری را محاسبه کنیم.

وی افزود، تصمیم ریاض سلامه که منجر به انفجار اوضاع کشور می‌شود یک تصمیم مشکوک بوده و مکمل محاصره خارجی تحمیل شده به لبنان است که با امنیت کشور بازی می‌کند. رئیس بانک مرکزی کسی است که مانع از رسیدن داروها به مردم می‌شود. ریاض سلامه پیش از این به «حمد حسن» وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور متعهد شده بود که طبق برنامه کمیته بهداشت 50 تا 60 میلیون دلار در ماه تنها برای داروهای ژنریک و درمان بیماری‌های مزمن اختصاص دهد؛ اما به این وعده خود متعهد نشد.

باسیل در پایان تاکید کرد، ما اکنون با همان پروژه پس از سال 2005 مواجه هستیم و کسانی وجود دارند که به اجرای پروژه محاصره خارجی علیه لبنان کمک می‌کنند. آنها محاصره را ابزاری برای تحقیر و تسلیم لبنان نمی‌بینند؛ چرا که خودشان نیز در آن مشارکت دارند.

نماینده پارلمان لبنان: متحدان عرب و غربی ما را فروختند/ تنها دشمن ما اسرائیل استواکنش نبیه بری و حماس به حمله اسرائیل به سوریه از طریق حریم هوایی لبنانرای الیوم: اقدام نصرالله دولت آمریکا و متحدانش را در لبنان به هم ریخت

کاهش عرضه سوخت، لبنان را در خاموشی‌های طولانی و صف‌های طویل فرو برده است. بحران اما تنها به سوخت محدود نبوده و حتی نان هم در این کشور به سختی پیدا می‌شود. بسیاری از نانوایی‌ها مجبور شده‌اند کار خود را تعطیل کنند و بسیاری از بیمارستان‌ها هم با مشکل جدی سوخت رو به رو هستند.

درباره روند تشکیل دولت در لبنان نیز منابع آگاه گزارش دادند که برخلاف آنچه پیشتر در رسانه‌ها منتشر شده بود طی دو روز آینده هیچ کابینه‌ای تشکیل نخواهد شد و «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف در تلاش برای حل گره‌های موجود در این روند است. البته نخست وزیر مکلف قصد دارد از همه ابزارهای موجود برای تشکیل دولت استفاده کند و در صورتی که موفق نشود در زمان مناسب استعفا خواهد کرد.

همچنین منابع گزارش دادند که هیئتی از جانب «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان برای تکمیل بحث‌ها در خصوص اسامی نامزدها و چگونگی توزیع پست‌های وزارتی نشستی با نجیب میقاتی ترتیب خواهند داد.

پس از چند ماه تلاش ناکام و سرانجام انصراف سعد‌ حریری از ماموریت تشکیل دولت ، پارلمان لبنان با 72 رأی نجیب میقاتی را مأمور تشکیل کابینه کرد. این تاجر و سیاستمدار میلیاردر لبنانی که از اهل‌سنت لبنان و وابسته به جریان المستقبل است، پیش‌تر نیز نخست‌وزیر لبنان بوده و اعلام کرده که به دنبال تشکیل دولتی تکنوکرات بر اساس طرح فرانسه است. مجموعه شواهد و ارزیابی‌ها، بسیاری از ناظران را امیدوار کرده که او در نهایت موفق به تشکیل کابینه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جریان آزاد ملی نجیب میقاتی رئیس جمهور ریاض سلامه تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان

جهان‌بخش یوسفی، اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاورد‌های آن از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: هر چند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، ولی افزایش تردد به داخل کشور از کشور‌های همسایه نشان‌دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

 وی گفت: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیرگرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم الی سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور به انجام رسید و مرحله دوم نیز از سی‌ام اردیبهشت لغایت یکم خردادماه اجرا خواهد شد.

یوسفی افزود: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ باهدف ریشه‌کن‌کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد موارد واکسیناسیون شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • رسمی: خطیر از مدیرعاملی استقلال عزل شد
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم